Søgning på: matematik fp9 maj 2021. Resultater: 15721 til 15740 af 33706
-
idrætseksamen
ForumindlægI næste uge går det løs med min idrætseksamen, men hvordan foregår det egentlig? Vores lærer har ikke givet os megen information...Jeg skal bla op i badminton...hvor lang tid skal man ca vise lærer og censor? hvor meget alm. spilletid og slagserie?Skal man virkelig næsten ikke sige noget, men bar... -
er det snyd?
Forumindlæghejsajeg var til danskeksamen i går og havde taget min computer med hvor jeg havde downloadet omkring 100 forskellige opgaver her fra studieportalen.Jeg var så så heldig at trække en tekst hvor jeghavde en analyse liggende af den på min computer, men er det snyd?Er det snyd at låne en andens dans... -
Den Amerikanske forfatning
ForumindlægHvem udarbejdede den amerikanske forfatning??Hvordan var disse personer/repræsentanter valgt?? -
dumpning?
ForumindlægJeg forstår ikke helt.. Bør man ikke have ufattelig mange 03 og 5 taller for at dumpe? -
Jura-studiet
ForumindlægHej Studi...Jeg er lige blevet færdig med 3.g og vil til at læse jura næste år. Men ved ikke hvilket universitet det er bedst at studerer på. Vil tro undervisningen på jura er tilpas regelret til at undervisningen er nogenlunde ens, passer det?Kom gerne med hints fra jurastudiet.../Casper -
Optimering
ForumindlægEn landmand har fundet ud af, at han kan sælge sine kartofler den 1 juni for 70 kr pr. kilo. For hver dag han venter, falder kiloprisen med 1.10 kr. Til gengæld vokser kartoflerne. Den samlede vægt øges med 4 % hver dag. Indfør passende varibale og bestem salgsprisen som funktion af tidspunk... -
m¨
ForumindlægMurstenene stables på kvadratiske paller med siden 46 cm Stenene anbringes i syv lag, og der er 112 sten ial på sådan en palle - Tegn en skitse, der viser, hvordan det nederste lag sten kan være anbragt på en palle. Hvordan gør jeg? jeg har fundet ud af sten pr lag: 112:7 =16 sten pr. l... -
Store begivenheder
ForumindlægStår og skal skrive en stil om en stor begivenhed, som er sket i tidsrummet fra 1999 til nu. Der er jo 11.sep 01 og tsunamien, men det er jo noget alle tager og skriver om ;) så hvis i kan komme med nogle gode forslag, så vil det være niice :D -
Coca cola
ForumindlægHej. Er der nogen der har skrevet noget om coca cola? Da jeg skal skrive en opgave om coca cola, også skal bruger mange forskellige oplysninger. Håber der er nogen der kan hjælpe. -
Det smukke ved Danmark er..
ForumindlægHeeij.. :D Ehm er der nogen der kan hjælpe med mit essay, ? Jeg ved ik hvordan jeg skal komme igang.. Det skal være en indledning, meget kort og præcist.. :/ -
Louis Pio og hans taler
ForumindlægJeg skal have fundet en af Louis Pios taler på tekst helst inden lørden. men jeg har haft meget svære ved at finde en end jeg havde forventet så jeg spørger nu alle jer derude om i ikke kan henvise mig til en hjemmeside eller sende mig et dokument med en af hans taler. jeg har allerede "Maal... -
Målestoksforhold det skulle være nemt
ForumindlægMålestoksforholdet er 1: 250000 Maja skal sejle fra Gudhjem til Christians ø Hvor ca mange km er der fra Gudhjem til Christian ø Har målt til 7 cm. Vil i være sød at hjælpe mig, der skal helt skrevet en udregning og en forklaring.... -
Læseprøve
ForumindlægHej allesammen! I næste uge har vi terminsprøver (9.klasse) og der skal man have en læseprøve, som man skal nå at lave på en halv time !! kort tid!! Er der nogle der kan komme med råd til hvordan man kunne sætte sit tempo lidt op? gættede alt på de to sidste sider.... På forhånd tak! :-D -
Kender i disse censorer?
ForumindlægJeg skal om i Oldtidskundskab, Engelsk og Dansk og til disse mundtligeeksaminer har jeg følgende censorer: Old C: Anne-Grete Rovbjerg-Hansen - N. Zahles Gymnasieskole Engelsk B: Asger Ødum Berg - VUC Nordsjælland Dansk A: Stig Wørmer - Sankt Annæ Gymnasium Er disse nogle i kender? Hvis ja, hv... -
Dansk stil. (Vurdering og hjælp).
ForumindlægJeg har fået 00 for denne stil. Min lære var mere eller mindre forarget over indholdet, og mente ikke den var mere værd. Jeg mener derimod ikke, at min egen holdning burde have nogen effekt på karakteren, så længe argumenterne er i orden. Iøvrigt har mange mennesker samme holdning vedrørende ... -
jurastudiets hverdag
ForumindlægVille lige høre om der er nogen der ved, hvordan det er, at læse jura. Tæmker mest på, hvor tit man skal til prøver/eksamen og hvordan en typisk uge ser ud mht. forelæsninger samt, hvor meget tid der bruges på at læse? Ville også gerne høre om der er fordele ved at læse i universitetes læsesale, ... -
Tysk Disposition (meine Familie)
ForumindlægDisposition: 1. Warum habe ich dieses Thema gewählt? Ich habe das Thema gewählt, weil meine Familie sehr viel für Mich bedeutet. Ich habe eine sehr grosse Familie auf meine Vaters Seite. Aber meine Mutters Seite ist nicht so gross. Ich will in diese Disposition über meine Familie erzählen. 2. Me... -
BNP
ForumindlægHej, Hvis man nu kender et land, som UK's GDP (eller også på dansk: BNP), både fra flere 100 år siden og fra i dag, hvad kan man så bruge det til ? - altså hvad kan man få at vide ud fra det.. på forhånd taak :) -
Ungarns historie
ForumindlægHej alle sammen sidder med nogle spørgsmål om Ungarns historie der skal afleveres på fredag men har brug for lidt hjælp! :) Hvorfor blev Ungarn kommunistisk efter 2. verdenskrig? Hvilke ligheder og forskelle er der på forholdet til Tyskland i henholdsvis Danmark og Ungarn under 2. verde... -
Jóvenes por mal Camoni!
Forumindlæghej er der nogen der har læst teksten Jovenes por mal camino? og er der nogen der har gode noter til det for den er mega svært at forstå!!!
