Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 15721 til 15740 af 29671
-
Meget mærkeligt
ForumindlægHej! Jeg skal lave et nyt studieretningsprojekt (3.g) her i februar da jeg blev syg under de to skriveuger. Har fundet et nyt emne og en skønlitterær engelsk bog (skriver i engelsk og historie) og oplyst min vejleder om det, men da en anden fra min klasse har skrevet om den samme bog siger min ... -
Francis Bacon
ForumindlægNogle af jer der ved nogetom Francis Bacon's billede, "Study of a nude?" -
Hvad betyder "intellektuel"
ForumindlægKære Studieportalen.dk Jeg har trådt over et ord, jeg ikke helt kan forstå. Jeg har slået ordet op i ordbogen, dog har jeg ikke kunne forstå ordbogens beskrivelse. Har I mulighed for at kunne forklare ordet, med jeres egne ord? På forhånd tusind tak. -
HJÆÆLP . problemformulering til oplysningstiden
ForumindlægHvis det er noget jeg er dårlig til så er det at lave en problemformulering :( ! Nogen der kan hjælpe med at rette op på det bette kun jeg har fået bikset sammen ? Jeg vil redegøre for, hvorledes Holberg prægede oplysningstidens samfund med henblik på at forklare, de vigtigste elementer i olysni... -
Novelle: Det forkerte barn
ForumindlægHvad faen, er novellens budskab. Har prøvet og tænke frem og tilbage. "At man ikke skal tage det forkerte barn med hjem fra børnehave" Plz, har brug for hjælp -
Matematisk model
ForumindlægHvad betyder Matematisk model? -
Miljøbeskrivelse til "de gale"
ForumindlægHej allesammen :) Er der nogen, som har miljøbeskrivelse til "de gale" af Kim Fupz Aakeson?? -
HJÆLP TIL SSO (vælgeradfræd)
Forumindlæghalløj derude, jeg sidder her og kæmper en hel del med min redegørelse i min sso, og ville høre om ikke kunne hjælpe mig med hvor jeg måske kunne finde noget relavant data, eller om i ved noget jeg kan bruge, min redegørelse lyder på: Redegør for vælgertilslutning og vælgeradfærd i forbindelse ... -
den amerikanske borgerkrig
Forumindlæghej folkens har virkelige brug for jers hælp,, er igang med at skrive min sso opagve ,,,, og jeg skal vurder Abraham lincolns tale Gettysburg!!!! hælpppppp -
AT
ForumindlægJeg sidder og bisker lidt med min problemformulering. Mit overordnet emne er global opvarmning i sam(c) og NG(b) Jeg har forskellige problemstillinger men jeg er lidt i tvivl om hvordan de kan flættes sammen i min problemformulering, derudover forstår jeg ikke helt hvordan forudsigelsen/visio... -
Ap Latin Prøve
ForumindlægJeg skal til Latin prøve på fredag. Jeg er i tvivl om hvordan det foregår, så jeg vil høre om der er nogen der vil forklere det. Eventuelt også om der er nogen der har en gammel prøve? :-) -
Muhammed-krisen og "Civilisationernes sammenstød" af Huntington.
ForumindlægHej allesammen. Som så mange andre sidder jeg med SRP, hvor jeg skriver noget om Muhammed-krisen og teorien om "Civilisationernes sammenstød" af Huntington. 1. Jeg skal forklare, hvorledes man kan sige, at Muhammed-krisen var/er et eksempel på Samuel P. Huntingtons teori om civilisation... -
Film
ForumindlægHej :) Er der nogle der kan nævne nogle titler på film, der gerne må være gode, som har med identitet og finde sig selv, at gøre. F.eks. en film som mean girls eller thirteen hvor piger desperat prøver, at passe ind. Det ville være dejligt. Skal bruge det i en opgave. -
Tyske sæt. HASTER hjælp
ForumindlægGår du med ham i biografen? - Geht du mit er nach Kino? Kjolen er flot. Hvad har du betalt for den? - Das Kleide ist shön. Was hast du bezahlt dafür? Livet er dejligt. Hun glæder sig over det. - Das Leben ist herlich. Sie freut sich über das. Vennerne er ikke på ferie. Han sender dem en hil... -
spørgsmål
Forumindlæghvilke tiltag kan regeringen og folketinget iværksætter for at styrke en sundere livsstil? -
Studieportalen er langsom
ForumindlægEr der andre end mig, der synes siden er lige lovlig lang tid om at loade? -
opg. 5.008: Toppen og Bolden
ForumindlægHej Jeg mangler lidt hjælp til følgende opg: Der skal laves en ny skulptur i Odense i anledningen af H.C. Andersens 200 års fødselsdag. Skulpturen skal være et symbol på forfatterens eventyr "Toppen og Bolden", og den konstrueres som en kegle med grundfladeradius r og højden h og med ... -
Hjælp til Terminsprøver 2010 - 10 Klasse
ForumindlægJeg tænkte på om der var nogen af jer folk, der viste, hvad for nogle opgaver de giver os til terminsprøverne i 10 klasse? Vi skal op i Matematik - 4 timer - FS10 Dansk - 4 timer - FS10 / Hun sagde vi ikke skulle bruge det nye danske system, men bare skrive en stil. Tysk - 1 times Grammatik og 2... -
Biotek A eller Kemi B, forskel på studieretninger?
ForumindlægJeg er rigtig meget i tvivl om hvorvidt jeg skal vælge studiretningen mat a, fys b og kemi b eller bioteknologi a, mat a og fys b. Jeg ved godt at bioteknologi dækker over biologi samt kemi b, og de to studieretninger derfor giver nærmest samme udgangspunkt, men jeg er tvivl om hvilken fordel... -
Elliptisk kurve
Forumindlæghej , nogen der kan forklare hvad en elliptisk kurve er ?
