Søgning på: matematik 1g. Resultater: 15741 til 15760 af 32350
-
Studieskift fra statskundskab til noget mere matematisk
ForumindlægHej SP. På statskundskab er jeg virkelig begyndt at savne matematik, derfor har jeg tænkt mig at skifte studie. Jeg tænker umiddelbart, at det skal være et studie med Mat A krav, da statskundskab selv er Mat B krav (og det er minimalt med matematik). Jeg vil stadig gerne arbejde med samfundsanaly... -
Eksamener !!
ForumindlægGodaften Jeg ønsker at vide, hvor mange timer man har i de følgende eksaminer i disse fag: dansk, engelsk og matematik. PS. det skal være for elever på HTX. -
Eksponentiel fase på enkeltlogaritmisk papir
ForumindlægHej, jeg er i gang med en matematik aflevering og har problem med en af spørgsmålene. Håber der er en som kan hjælpe. -Hvorfor bliver en eksponentiel fase lineær på enkeltlogaritmisk papir? Tak på forhånd. :) -
kurs i 8. klasse
Forumindlæghej. jeg er i gang med en matematik opgave, men jeg kan bare ikke finde ud af det med kurs regning. håber i kan hjælpe og tak på forhånd:-) -
Eksamen.
ForumindlægHejsa! Jeg vil gerne øve mig til eksamen i matematik fra nu af.. Kan i komme med nogle "emner" som vil være en god idé at træne sig til? Tak på forhånd -
hjelp
ForumindlægHej ville bare høre om der var en vennelig gut der sidder derude og har lavet Matematik FP10 6. December 2022 og kunne tænke sig at dele den med mig :) -
Please eksamen
ForumindlægHej alle sammen er der nogen der ved om hvordan man kan forbereder sig til det skriftlige eksaminer... Please det er i dansk , engelsk og matematik.... Please nogen god tips og tak på forhånd.. -
Eksamens opgave sæt i mat.
ForumindlægHey, er der nogle der ved om det er muligt allerede nu, at finde det opgavesæt til min eksamen i morgen? FSA Matematik maj 2014 -
Algoritme til Excel
ForumindlægTråden er også oprettet under Matematik, hvorfor evt. respondenter henvises dertil. https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1477466 -
Bestemme forskrift og opgave om temperatur
ForumindlægDe to opgaver er vedhæftet - Det kunne være dejligt med en grundig forklaring på hvordan jeg løser de to opgaver, for det er især det jeg har problemer med i matematik. -
Hjælp til, hvordan opg løses?
ForumindlægHej. Er helt forvirretet ift. en opgave i min matematik afl. Nogen der kan hjælpe? Hvad er det præsis, de vil have, jeg skal vise? Billede vedhæftet Mange tak :-) -
Integralregning
ForumindlægHej Jeg skal snart op i skriftligt matematik og jeg er i gang med at repetere. Er der nogen, der kan forklare hvordan man løser denne opgave? -
Tips til mundtlig forbedring?
ForumindlægJeg klarer mig fint i færdigheds- og problemregning, men i mundtlig matematik får jeg dog kun 4. Matematik er faktisk en af de fag, jeg brænder meget for. Jeg er virkelig inspireret over matematikkens logik og struktur, at jeg så får 4 i mundtlig matematik skuffer mig i den grad. Jeg håber, at no... -
Aflæsning af f'(x) på graf
ForumindlægHej jeg ville hører om der er nogle kloge matematik som kan hjælpe med denne opgave. (Se venligts vedhæftet fil) :). -
Reducér udtrykkene:
ForumindlægHej er der nogen er jer venner so m kan hjælpe mig med denne her matematik opgave please det haster og tak på forhånd... i kan se billedet... -
noter til mat B
ForumindlægHej allesammen Nogle der har noter omkring emnerne Integralregning/bevis? Differentation? Potensfunktioner? alt kan bruges. skal nemlig op i mundtlig matematik B -
3.gradspolynomier
ForumindlægJeg skal op til matematik A mundtlig eksamen, og et af spørgsmålene er: Redegør for løsning af polynomier af grad større end to. JHvordan løser man 3.gradspolynomier? -
f(x) differentiabel i x0
ForumindlægHvad skal man komme ind på, hvis der i et eksamensspørgsmål i matematik på A-niveau står, at man skal definere, at f(x) er differentiabel i x0? LØST! -
Konstruktion af trekant
ForumindlægHejsa. Er i gang med en matematik opgave, som jeg håber jeg har løst korrekt. Nogen som vil se den igennem. På forhånd mange tak :-) Dette er opgaveformuleringen: -
Hvordan siger man dette?
ForumindlægJeg vil bare gerne vide hvordan man siger "passer" på engelsk. Altså en passer man bruger i matematik. Svar hurtigt da jeg skal bruge det!
