Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 15761 til 15780 af 24857
  • Hjælp til en aflevering som skal afleveres imorgen :)

    Forumindlæg
    Jeg sidder fast i et fysik spørgsmål som lyder: Hvilke problemer har man med vanding i tørre områder af Verden og hvordan kan man sikre en mere effektiv vandudnyttelse på disse steder (Nævn 4 ting)? Håber nogle kan hjælpe, og tak på forhånd :)
  • Hurtigt hjælp - Vekselstrøm (en-faset og tre-faset generator) samt hvad er ISOTOPER og INDUKTION?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal bruge en hurtig hjælp! Har nemlig fysik eksamen i morgen. Nogle der har forsøg (helst) eller forklaringer på en en-faset og tre-faset generator) Nogle der kan fortælle mig hvad induktion og isotoper er, fordi det forstår jeg ikke. HJÆLP :)
  • Aktiviten

    Forumindlæg
    hej. jeg har brug lidt hjælp til en fysik opgave. det lyder: at jeg skal beregne aktiviteten af gammakilden, som 15 år gammel og startaktiviteten er 370 kBq. jeg ved ikke, hvilken formel skal jeg bruge?? jeg er helt væk. på forhånd tak.
  • Vandrette afstand

    Forumindlæg
    Halløj. Jeg har den her fysik opgave, som jeg ikke helt ved hvordan skal løses. Håber der er nogen som kan hjælpe :-) Beregn den vandrette afstand fra n=0 til den inderste (violette) henholdsvis den yderste (røde) kant af regnbuen.
  • HJÆLP TIL SPEKTROSKOPI!?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder til 24 timers eksamen i fysik, og har ingen idé om hvad mit emne er eller betyder? Jeg kan stort set ikke finde noget på nettet, og heller ikke i min fysikbog :/ Er der nogen som ved hvad Spektroskopi er? Håber i kan hjælpe!!!!!!
  • Naturvidenskab.

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har matematik A, fysik B og kemi B Jeg har overvejet medicinalkemi.. Jeg vil høre om i kendte andre uddannelser hvor man ikke har brug for en høj gennemsnit som jeg kan komme ind på med min retning?
  • Open Office hjælp

    Forumindlæg
    hej, sidder og skriver opgave i fysik i openoffice (tekst) Har bare lige et problem.. når jeg indsætter tal , i en tabel, runder den selv af til 2 decimaler.. det er lidt træls eftersom jeg skal bruge 7 :) Nogen der ved hvordan man slår det fra? synes ikke rigtigt jeg kan finde det.. På forhånd...
  • HJÆLP - TILBAGEBETALE SU

    Forumindlæg
    HEJ ALLE. hvad sker der hvis man er tilmeldt eksamen på fysik B, (suppleringskursus) og ikke dukker op, da man alligevel ikke har behov for det? Jeg har hørt at hvis ikke man dukker op, så skal man tilbagebetale hele sin SU. kan det passe???? VENLIGST SVAR HURTIGT
  • Fysikglæde mennesker, kig forbi! :D

    Forumindlæg
    Har et kæmpestor problem! Hvis nogen lige gider kigge på min fysik-rapport, som jeg har vedhæftet. Det er på den sidste side, hvor jeg har sat mine egne tal ind i formlen som jo burde give 0, men ved mig giver det noget som burde være løgn! TAK PÅ FORHÅND! (-:
  • Kraftværk

    Forumindlæg
    Hej allesammen ! Imorgen skal jeg til eksamen i fysik og et af emnerne som vi kan trække er kraftværk. Det er det eneste emne jeg ikke ved hvilke forsøg jeg kan lave. Kan i hjælpe? På forhånd tak :-)
  • Beregning af middelafstanden

    Forumindlæg
    Jeg har fået en fysik aflevering, hvori jeg har svært ved at beregne middelafstanden. Opgaven lyder sålede: Hvor stor skulle middelafstanden være for en tænkt planet med en omløbstid på 100 år? Tak på forhånd :)
  • forstår ikke de formler jeg skal bruge til at regne mine opgaver ud med.

    Forumindlæg
    gik hjem fra fysik idag uden at have forstået et eneste ord. Troed jeg havde fat i det, men er helt væk. Atomkerne??? kunne simpelthen ikke forstå hvordan de formler var sat op kunne se det men ikke forstå det. en der kan give mig en meget pædagogisk forklaring om hvordan jeg bruger de formler.
  • Energi

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal snart op til fysik eksamen mundtlig, og er i tvivl om, hvordan jeg skal svarer på dette spørgesmål: Lav en præsentation af ca. 8 min. varighed, der omhandler emnet: Omsætning af energi ved opvarmning, smeltning og størkning. Håber nogen kan hjælpe :)
  • haster!

    Forumindlæg
    Hej mennesker Jeg skal snart op til fysik eksamen mundtlig, og er i tvivl om, hvordan jeg skal svarer på dette spørgesmål: Lav en præsentation af ca. 8 min. varighed, der omhandler emnet: Omsætning af energi ved opvarmning, smeltning og størkning.
  • HJÆLP! HASTER!

    Forumindlæg
    Hej alle :) Er igang med en fysik opgave og sidder lidt fast.. Jeg skal bestemme hvor mange deuterium kerner som skal fusioneres på et år, når det oplyses at kraftværket leverer 1000 MW og Q=3,29 MeV.. På forhånd tak! :)
  • Student..hvad nu?

    Forumindlæg
    Hej Jeg blev student her i mandags med matematik A, fysik og kemi b.....jeg tænkte på om hvilke uddannelser der egner sig bedst? tænkte på software ingeniør, er der nogen som har erfaring med dette? eller har I nogle bud?
  • Galileis faldlov

    Forumindlæg
    Hej, Jeg sidder med en fysik rapport om Galileis faldlov, dog sidder jeg fast i et spørgsmål som lyder således: Eftervis t^2 og s at de er ligefrem proportionalle. Håber at I kan hjælpe :))
  • Hvordan en muskel genererer krafth

    Forumindlæg
    Hejsa Hvordan genererer en muskel kraft. Fra fysikken kender jeg F=m*a, men ud fra hvad jeg har læst kan denne overføres når vi snakker hvordan en muskel genererer kraft. Hvorfor kan den ikke det og en der har en forklaring på hvordan kraften så bliver genereret? Vh
  • Merkur

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en fysik rapport om Merkur. Hvilke punkter, vil være gode og have med, udover disse: Planetens opdagelse, at opholde sig på planeten, udforskning af planeten, planetens opbygning og planetens atmosfære :-)?
  • Hvilken luftart kan brænde?

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder her med en stak fysik/kemi papierer, som jeg skal have udfyldt men jeg kan simpelhen ikke huske, hvad svaret er til dette spørgsmål. "Hvilken følgende luftart kan brænde?" nitrogen hydrogen oxygen carbondioxid