Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 15761 til 15780 af 24857
-
Hjælp til en aflevering som skal afleveres imorgen :)
ForumindlægJeg sidder fast i et fysik spørgsmål som lyder: Hvilke problemer har man med vanding i tørre områder af Verden og hvordan kan man sikre en mere effektiv vandudnyttelse på disse steder (Nævn 4 ting)? Håber nogle kan hjælpe, og tak på forhånd :) -
Hurtigt hjælp - Vekselstrøm (en-faset og tre-faset generator) samt hvad er ISOTOPER og INDUKTION?
ForumindlægHej. Jeg skal bruge en hurtig hjælp! Har nemlig fysik eksamen i morgen. Nogle der har forsøg (helst) eller forklaringer på en en-faset og tre-faset generator) Nogle der kan fortælle mig hvad induktion og isotoper er, fordi det forstår jeg ikke. HJÆLP :) -
Aktiviten
Forumindlæghej. jeg har brug lidt hjælp til en fysik opgave. det lyder: at jeg skal beregne aktiviteten af gammakilden, som 15 år gammel og startaktiviteten er 370 kBq. jeg ved ikke, hvilken formel skal jeg bruge?? jeg er helt væk. på forhånd tak. -
Vandrette afstand
ForumindlægHalløj. Jeg har den her fysik opgave, som jeg ikke helt ved hvordan skal løses. Håber der er nogen som kan hjælpe :-) Beregn den vandrette afstand fra n=0 til den inderste (violette) henholdsvis den yderste (røde) kant af regnbuen. -
HJÆLP TIL SPEKTROSKOPI!?
ForumindlægHej. Jeg sidder til 24 timers eksamen i fysik, og har ingen idé om hvad mit emne er eller betyder? Jeg kan stort set ikke finde noget på nettet, og heller ikke i min fysikbog :/ Er der nogen som ved hvad Spektroskopi er? Håber i kan hjælpe!!!!!! -
Naturvidenskab.
ForumindlægHej, Jeg har matematik A, fysik B og kemi B Jeg har overvejet medicinalkemi.. Jeg vil høre om i kendte andre uddannelser hvor man ikke har brug for en høj gennemsnit som jeg kan komme ind på med min retning? -
Open Office hjælp
Forumindlæghej, sidder og skriver opgave i fysik i openoffice (tekst) Har bare lige et problem.. når jeg indsætter tal , i en tabel, runder den selv af til 2 decimaler.. det er lidt træls eftersom jeg skal bruge 7 :) Nogen der ved hvordan man slår det fra? synes ikke rigtigt jeg kan finde det.. På forhånd... -
HJÆLP - TILBAGEBETALE SU
ForumindlægHEJ ALLE. hvad sker der hvis man er tilmeldt eksamen på fysik B, (suppleringskursus) og ikke dukker op, da man alligevel ikke har behov for det? Jeg har hørt at hvis ikke man dukker op, så skal man tilbagebetale hele sin SU. kan det passe???? VENLIGST SVAR HURTIGT -
Fysikglæde mennesker, kig forbi! :D
ForumindlægHar et kæmpestor problem! Hvis nogen lige gider kigge på min fysik-rapport, som jeg har vedhæftet. Det er på den sidste side, hvor jeg har sat mine egne tal ind i formlen som jo burde give 0, men ved mig giver det noget som burde være løgn! TAK PÅ FORHÅND! (-: -
Kraftværk
ForumindlægHej allesammen ! Imorgen skal jeg til eksamen i fysik og et af emnerne som vi kan trække er kraftværk. Det er det eneste emne jeg ikke ved hvilke forsøg jeg kan lave. Kan i hjælpe? På forhånd tak :-) -
Beregning af middelafstanden
ForumindlægJeg har fået en fysik aflevering, hvori jeg har svært ved at beregne middelafstanden. Opgaven lyder sålede: Hvor stor skulle middelafstanden være for en tænkt planet med en omløbstid på 100 år? Tak på forhånd :) -
forstår ikke de formler jeg skal bruge til at regne mine opgaver ud med.
Forumindlæggik hjem fra fysik idag uden at have forstået et eneste ord. Troed jeg havde fat i det, men er helt væk. Atomkerne??? kunne simpelthen ikke forstå hvordan de formler var sat op kunne se det men ikke forstå det. en der kan give mig en meget pædagogisk forklaring om hvordan jeg bruger de formler. -
Energi
ForumindlægHej :) Jeg skal snart op til fysik eksamen mundtlig, og er i tvivl om, hvordan jeg skal svarer på dette spørgesmål: Lav en præsentation af ca. 8 min. varighed, der omhandler emnet: Omsætning af energi ved opvarmning, smeltning og størkning. Håber nogen kan hjælpe :) -
haster!
ForumindlægHej mennesker Jeg skal snart op til fysik eksamen mundtlig, og er i tvivl om, hvordan jeg skal svarer på dette spørgesmål: Lav en præsentation af ca. 8 min. varighed, der omhandler emnet: Omsætning af energi ved opvarmning, smeltning og størkning. -
HJÆLP! HASTER!
ForumindlægHej alle :) Er igang med en fysik opgave og sidder lidt fast.. Jeg skal bestemme hvor mange deuterium kerner som skal fusioneres på et år, når det oplyses at kraftværket leverer 1000 MW og Q=3,29 MeV.. På forhånd tak! :) -
Student..hvad nu?
ForumindlægHej Jeg blev student her i mandags med matematik A, fysik og kemi b.....jeg tænkte på om hvilke uddannelser der egner sig bedst? tænkte på software ingeniør, er der nogen som har erfaring med dette? eller har I nogle bud? -
Galileis faldlov
ForumindlægHej, Jeg sidder med en fysik rapport om Galileis faldlov, dog sidder jeg fast i et spørgsmål som lyder således: Eftervis t^2 og s at de er ligefrem proportionalle. Håber at I kan hjælpe :)) -
Hvordan en muskel genererer krafth
ForumindlægHejsa Hvordan genererer en muskel kraft. Fra fysikken kender jeg F=m*a, men ud fra hvad jeg har læst kan denne overføres når vi snakker hvordan en muskel genererer kraft. Hvorfor kan den ikke det og en der har en forklaring på hvordan kraften så bliver genereret? Vh -
Merkur
ForumindlægJeg skal lave en fysik rapport om Merkur. Hvilke punkter, vil være gode og have med, udover disse: Planetens opdagelse, at opholde sig på planeten, udforskning af planeten, planetens opbygning og planetens atmosfære :-)? -
Hvilken luftart kan brænde?
ForumindlægHej jeg sidder her med en stak fysik/kemi papierer, som jeg skal have udfyldt men jeg kan simpelhen ikke huske, hvad svaret er til dette spørgsmål. "Hvilken følgende luftart kan brænde?" nitrogen hydrogen oxygen carbondioxid
