Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 15761 til 15780 af 40685
-
At være på - muligheder og problemer
ForumindlægSå er opgaveformuleringen udleveret under overskriften: At være på - muligheder og problemer: Du skal undersøge og diskutere en sag, hvor selviscenesættelse og/eller overvågning med brug af moderne teknologi spiller en væsentlig rolle. I denne tråd kan I dele indledende erfaringer med opgaveform... -
Gode råd, tysk skriftligt
ForumindlægJeg søger gode råd til forberedelse til eksamen i tysk. Jeg har skriftligt tysk på tirsdag, og vil være så godt forbedret som muligt. Og gode råd, når man er inde til selve eksamen? :-) -
Gymnasiet og 2 g
ForumindlægHej alle sammen! har et spørgsmål som jeg er forvirret over!! jeg har idag fået mine stanspunktskaraktere: Skriftligt og mundtligt dansk 7-4 mat- 7-4 religion 7 kemi 7-7 fysik 00-02 physkologi 7 engelsk 7-4 historie 4 idræt 4 tysk 4-4 Jeg vil gerne læse til medicin i fremtiden og gå... -
Tørklæder
ForumindlægHej alleJeg skal skrive en lille stil om det at have tørklæder på. Eller rettere om det skal forbydes i lande som Tyskland og Danmark? Da jeg ikke ved såeh forfærdelig meget om hvorfor de har dem på osv., ville jeg høre om der er nogen, der har nogen gode ideer?.. Hilano -
Darwin
ForumindlægHvad går diskussionen ud på angående Darwins ift. biologundervisning? -
Hvem tror på gud?
ForumindlægJeg som det fremgår af overskriften! Hvem her inde på SP tror på gud, eller en form for højere magt? Mine forældre er begge muslimer og hvad mig angår tror jeg på intet, før det er videnskabeligt bevist! -
faglig spørgesmål søges så lærerne rigtig kan vise deres kunnen til sidste skoledag
Forumindlæghej til sidste skoledag hvor vores klasse skal lave underholdning er det mit ansvar at finde nogle kvalificeret spørgesmål til vores matematik,dansk,fysik/kemi,samfund,og religion lærere.Jeg søger spørgesmål som kan stilles hver enkelt lærer om deres fag. fx dansk læreren om at stave til er meget... -
Karakter på første år(UNI)
ForumindlægHvor vigtigte er ens karakter på ens første år på universitetet - for ens fremtid, altså ikke i en studiemæssig sammenhæng, men på arbejdsmarkedet, når den tid kommer. Jeg læser antropologi på KU og fik i mine to første eksamener rigtig fine karakter, men blev ramt af sygdom under min seneste... -
Tekst om H.A Brendekilde, Mundtlig dansk
ForumindlægHej, Jeg skal op i mundlig dansk på fredag. Jeg har fundet et tekststykke om H.A Brendekilde som jeg skal læse op som mit højtlæsningsstykke. Men der er er stykke, som jeg ikke rigtig forstår.. det er det, der er understreget og i fed.. Teksten er dette stykke: H.A. Brendekilde forsøgte s... -
Oversættelse
ForumindlægHej alle, Nogen, der gider læse denne igennem og rette voldsomme fejl? ENGELSK OVERSÆTTELSE In 1922 the Irish Republic became independent, but the Northern part of the island did not become a part of the new state. In the six north-eastern counties there was a majority in favour of remaining p... -
HF Enkeltfag
ForumindlægHåber nogen vil hjælpe med disse spørgsmål: 1. Har man retmæssigt ret til at tage et fag om igen på et lavere niveau, når man har gennemført faget på et højere som HF enkeltfagskursist hvis beviset ikke er lukket? Har jeg f.eks. ret til at tage Dansk fra G niveau og næste halve år Dansk FED niv... -
b) Benyt modellen til at bestemme den alder hunkalkunen har, når den opnår sin maksimale vægt.
ForumindlægHej. Sidder og bøvler med opgave 11.b fra studentereksamen STX 28 maj 2015. Håber at nogle kan hjælpe: I en model for udviklingen i vægten af hunkalkuner fra en bestemt race gælder, at:f(t)=0,0038*t^4+12,12*t^2+24,13*t+16,67,0≤t≤52, hvor f(t) er vægten af hunkalkunen (målt i gram), og t ... -
Gymnasielærer eller farmaceut/ingeniør?
ForumindlægJeg har lige afsluttet 3.g her i sommers.Gennem hele min gymnasietid var jeg ret fast besluttet på at blive gymnasielærer i kemi (og evt. engelsk som sidefag).Imidlertid blev jeg ret usikker det sidste halve år og overvejer nu at blive ingeniør eller farmaceut.Hvorfor? Fordi jeg synes gymnasielær... -
STudieretning
ForumindlægHvilke muligheder giver følgende studieretninger:? Matematik A, fysik B, kemi B samfundsfag A, mediefag B, matematik B Skal til at vælge studieretning, men ved ikke hvad jeg skal vælge. Er meget forvirret på dette område, så det ville være rart med noget hjælp udefra. Taaakker.. -
det moderne gennembrud
ForumindlægHej Jeg sidder og læser op til en mundtlig dansk årsprøve og jeg er lidt i tvivl om nogle ting i forbindelse med det moderne gennembrud: Hvad karakterisere det moderne gennembrud? og hvad vil det helt præcis sige at "sætte problemer under debat?" På forhånd, tak! -
Ateisme i biblen?
ForumindlægHej Jeg har et hurtigt spørgsmål. Er der nogle steder i biblen hvor der er eksempler på noget som kan tolkes som ateisme?, nogle som går imod gud og jesus osv.? På forhånd tak -
Eksamensbevis
ForumindlægHej allesammen! Nogle ideer til hvordan man kan forbedre sit gennemsnit før man har afsluttet gymnasiet? Sådan at man "ikke lukker og låser" sit eksamenbevis? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at forbedre mine karakter i nogle af de fag jeg har trådt i spinaten i.. Hvordan gør man? Dro... -
Medicin kvote 2 år 2015
ForumindlægHej SP, Jeg har netop for ikke så længe siden fået mine årskarakterer for 3.g og gennemsnittet ligger på næsten 10,00. Dog er det ikke godt, fordi min gennemsnit for 1 og 2.g ligger på ca. 7,5 - hvor jeg ikke tog alt seriøst. Derfor vil jeg høre hvad jeg skal gøre for at studere medicin gennem ... -
Min Dansk Eksamensopgave!!
ForumindlægHello :D Jeg har været til eksamen i dansk i dag og jeg har skrevet en kronik. Nogle der vil bedømme den karaktermæssigt ? Er tilfreds med alt over 4 :)) -
fysik
ForumindlægHej alle. Jeg skal til eksamen om få dage, så tænkte på om der var nogle der kunne hjælpe mig med et godt forsøg indenfor både Atomer og Stråling. På forhånd taak:D
