Søgning på: hitlers tale. Resultater: 15841 til 15860 af 59860
  • skriftligt optagelsesprøve

    Forumindlæg
    Er der nogen der ved hvordan skriftligt optagelsesprøve foregår ? hvordan er det ?
  • ligninger

    Forumindlæg
    Hvordan regner man dette ud? 3x + 7 = -20 - 6x - Tak
  • Beregn rentefoden

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg vil meget gerne have hjælp til en opgave, hvor man skal beregne rentefoden, hvilke jeg er meget dårlig til .... Beregn rentefoden. a) Startkapitalen er 4360 kr., og kapitalen er efter 7 terminer vokset til 5933,35 kr. - Hvordan regner jeg den ud. Jeg ved godt, at jeg s...
  • Beregning af bølgelængde ud fra foton energi

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen. Jeg er lidt forvirret i en opgave. Jeg skal beregne bølgelængderne for nogle foton spring. Og jeg har fundet ud af, at jeg skal bruge formlen Hvor h er planck kontanten, c er lysests hastighed og E er energien af et foton. Jeg har beregnet Energien af fotonet 3 --> 1...
  • bagage

    Forumindlæg
    Der må ialt læsses 400kg ind i Børges lille bil. Han tager 3 andre med og noget bagage. Børge vejer 76kg, de andre vejer 61kg, 83kg og 77kg. hvor meget bagage må de have med?
  • differentialregning

    Forumindlæg
    Mit spørgsmål lyder sådan: En funktion f er bestemt ved f(x) = (x+1) . e-x Når jeg differentierer og derefter solver det lig med nu, så giver x= 0 Bestem monotoniforhold På forhånd tak
  • B-niveau

    Forumindlæg
  • Autoritative eller dybdeborende dokumentar?

    Forumindlæg
    Er der nogen der ved hvordan den autoritative og dybdeborende dokumentar skal forstås i forhold til hinanden? Kan man sige at den autoritative er en underkategori? Det er med specielt henblik på at afgøre om jeg kan kalde en oplysende og vidensformidlende dokumentar for dybdeborende
  • Kvote 2?

    Forumindlæg
    jeg vil gerne vide hvad kvote2 er? Er der et sted hvor man kan læse hvad det er ? Er det rigtigt at de kigger på om man har været frivillige i noget ?
  • SRP - emner i mat og fysik?

    Forumindlæg
    Hejsa alle sammen. Jeg går i 3.g og vil gerne hurtigt muligt finde et emne til SRP. Problemet er at jeg er helt på bar bund. Jeg har overvejet fagene': Biotek A, Mateamtik A, Histoire A og fysik B. Lige nu tror jeg, at jeg vil skrive i Fysik og Matematik, men aner ikke, hvad emnet skal være...
  • Afstandsloven -> konstanten??

    Forumindlæg
    Davs, jeg har et spørgsmål til afstandloven.. formlen lyder således: konstant * 1/ r^2 men hvad er konstanten?
  • Kvindernes stemmeret!

    Forumindlæg
    kan i godt give mig ca. 2 eksempler/forandringer på hvad der har betydet mere ligestilling mellem mænd og kvinder i dag? Tak på forhånd
  • Afgør om meningsmålingen viser en signifikant fremgang for socialdemokratiet i forhold til valget i 2015

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder med en opgave, hvor jeg ikke helt forstår hvordan jeg skal løse den. det er opgave b. Jeg har vedhæftet min opgave her.
  • Rigtig nem opgave

    Forumindlæg
    Sommer 2008 skal en 9.klasse(2 lærer og 24 elever) besøgte en universe. entre : skolelærere & elever (op til 2 lærer pr. klasse får fri entre) - 75kr spørgsmålet : beregn den samlede udgift til entre
  • Gang parenteserne sammen

    Forumindlæg
    Nogen der ved, hvordan man kan løse disse her: 1. (x+y) (y-x) 2. (5-2y+2x) (5+3y) Eller i det mindste bare give nogle ledetråder? :-)
  • AT eksamen - Metodeafsnit

    Forumindlæg
    Hey. Jeg er ved at færdiggøre mit talepapir, men jeg vil meget gerne have hjælp til metode overvejelserne. Altså hvilke svagheder har den kvalitative metode i samfundsfag. Jeg har skrevet af fordele ved den er at man kan se på personlige udtalelser. Men vil meget gerne uddybe det. Og hvilke forde...
  • målestoksforhold

    Forumindlæg
    Hej jeg har prøvet alt og vil gerne have hjælp , da jeg vil kunne klare de andre opgaver bedre. En tegning af en fodboldbane er lavet i målestoksforhold 1:400 og længden på tegningen er 26 cm og bredden på tegningen er 16cm a Hvilke mål har f...
  • Familier under industrialiseringen

    Forumindlæg
    Under industrialiseringen i danmark ca 1850 og frem, er der så nogle ved hvordan familien typisk var ? jeg mener arbejdede mor og børn også ? landet vs. byen
  • Hvordan er forskellige dyrs evne til at tilpasse sig forurenet vand ?

    Forumindlæg
    .
  • Es eller Esta?

    Forumindlæg
    Er der nogle der kan forklare hvornår man bruger es og hvornår man bruger esta?