Søgning på: tysk analyse. Resultater: 15841 til 15860 af 38620
-
Eksamen i morgen - Tyskland 1918-45! HJÆLP Please!
ForumindlægJeg skal til historie-eksamen i morgen (24-timers) og jeg har været så "heldig" at trække noget om Tysklands historie 1919-45. jeg har fået en erindring af Philip Scheidemann som fortæller om hvordan han taler til folket ved proklamationen af Weimarrepublikken. I den forbindelse siger ... -
Rote Armee Fraktion
ForumindlægHej. Jeg sidder med en fremlæggelse om RAF og jeg kan ikke finde nok om det på nettet. Det ville være dejligt hvis i ville hjælpe med at besvare spørgsmålene eller give mig et link så jeg selv kan finde dem :) -Hvorfor startede de? -Hvem støttede dem? -Hvad ville de? -Hvad har de opnået? -Hvad h... -
1-sekund-spørgsmål
ForumindlægSkal førnutid som f.eks. gewesen stå bagerst i en sætning? -
Synopsis ideer
ForumindlægHej.. Skal skrive en synopsis indenfor emnet: "krig, medier og teknologi". Er selv lidt på bar bund! Håber nogle af jer havde nogle gode ideer til emner tak. -
Et hurtigt spørgsmål..
ForumindlægHej.. Jeg er i tvivl om glosen: på Grøndland Hedder det An/auf/in Grönland? Kram -
Ønsker rettelse af tekst.
ForumindlægDie „Kammeraden“ beweisen kein Verständnis für Florian und seine Angst für Bälle. Obgleich sie weissen, dass er schwach und nicht identisch mit den anderen Mitgliedern war, hänseln und verhauen sie ihn. Sie waren sehr widerlich, gewalttätig und dominieren, das ist, was sie zum Ausdruc... -
of -genitiv? hjælp til sætning
ForumindlægHej hvis jeg skal oversætte denne sætning med hensyn til genitiv: Jeg har oversat dette Først gik arbejderne på byens største stålværk i strejke.: . At first the workers at the biggest steel factory in the town went on strike. eller of the town? -
Geografi
ForumindlægHey, jeg har læst om de to ting kan slet ikke finde på noget, jeg skal aflevere det imorgen, håber i vil lige se på det. Tak på forhånd, Hvor der findes bevarende pladerand (aktive forkastningszoner) og jeg skal gøre rede for hovedtankerne bag pladetektonikteorien, -
Hjælp til en kort sætning :-)
ForumindlægHejsa :-) Hvordan oversætter jeg sætningen: "Han lå i koma i flere måneder" Det er især ordene "i flere måneder" jeg har svært ved. Håber nogen kan hjælpe mig -
Hvordan staves det?
Forumindlæg1. "Er spricht Dänisch" eller "Er spricht dänisch"? 2. "Die Dänische Sprache" eller "Die dänische Sprache"? -
Grammatikøvelse - rettelser?
ForumindlægHejsa... Har disse små sætninger som en aflevering til imorgen. Håber nogen vil kigge dem igennem, da jeg har gjort mit bedste, men sys noget ikke lyder helt korrekt.. :) 11.3 – Sætningskløvning 1. Sig mig, hvem er det, der har spist halvdelen af lagkagen? Sag mir mal, wer hat die Hälfte der ... -
Forklaring til grammatikken
ForumindlægHvilket personligstedord skal jeg benytte? Jeg mener, at det må være sein, for hvis det er ihr, er det så ikke en anden kvinde der er tale om? Barnets mor, fru Zingli, må flytte uden sit barn(sætningen på dansk) Die Mutter des Kindes, Frau Zingli, muss fliehen ohne sein/ihr Kind? -
Hvad skal man når der er 2 udsagnsord i en sætning i førnutid?
ForumindlægJeg ved ikke hvad man skal når der er 2 udsagnsord i en sætning i førnutid håber i kan hjælpe. Jeg har fx. skrevet: Ich bin gegangen zehn kilometer gelaufen. Og: Du hast gespielt Musik. pls forklar hvordan og hvad jeg skal gøre og ikke kom med de der lorte kommentarer -
oversættelse 2
Forumindlægkan i se om der er nogen fejl ved de følgende oversættelser?! han hører vognen (Er hørt den Wagen) De ser hunden (Sie sehen den Hund) De giver hunden vinen (Sie geben dem Hund den Wein) Hun hører toget (Sie hørt den Zug) -
Studieretning med 3 A-fag. - STX
ForumindlægJeg har valgt en studieretning hvor jeg får: Engelsk A - Studieretnings fag Dansk A Historie A Samfundsfag B - Studieretnings fag Mediefag B - Studieretnings fag Men skal man ikke have 4 fag på A niveua? det synes jeg der står i §7 i stx bekendtgørelsen -
Hvordan er den her sætning forkert
ForumindlægWir als Menschen neigen dazu, miteinander falsch zu kommunizieren. -
RET STiL på 86 ord(DET HASTER!)
Forumindlæghej håber i vil hjælpe mig med at rette en stil på 86 ord, det haster virkelig meget, da den skal afleveres inden kl 12 i aften.. tusind tak på forhånd -
Bisætning eller hoved?
ForumindlægHejsa! Kan man godt sige dette her, selvom det ikke er en bisætning: "Vielleicht Maria nicht Liebeskummer hat, aber sie..." altså at have "hat" til sidst, elle skal man opstille den, som en hovedsætning, hvor "hat" står efter Maria? På forhånd tak, og fortsat god a... -
Hjælp til SRP - Dansk/Engelsk (A-niveau)
ForumindlægHej med jer. Jeg skal til at vælge mit emne til min SRP. Jeg har valgt at skrive i Dansk A og Engelsk A, men jeg er lidt på bar bund mht. hvilket emne der kunne være spændende at skrive om. Har I nogle idéer? Med venlig hilsen Nathja -
placering af verber i weil-sætning
Forumindlæghvordan skal sætningen være, når man har to verber efter weil. Altså hvordan skal placering være.
