Søgning på: hitlers tale. Resultater: 15901 til 15920 af 59860
-
Bevis for hastighedsvektor
ForumindlægHej - jeg skal lave et mundtlig matematik eksamens oplæg, hvori jeg skal inddrage beviset for en partikels hastighed. Emnet er altså vektorfunktioner og parameterkurver. Problemet er dog, at jeg ikke helt forstår beviset. Er der nogle der evt har en video hvor det forklares, eller kan forklare de... -
Navngivning af 4-aminophenol
ForumindlægHvorfor navngives 4-aminophenol, som det gør? -
Ideologi bag at sætte pensionsalderen op
ForumindlægHvilken ideologi ligger bag det at sætte pensionsalderen op? Mit bud er liberalisme og måske konservative fordi socialisterne går ikke ind for at presse arbejderne ud i at arbejde i flere år fordi de risikerer at blive nedslidte? -
Underemne til: Så gør dog noget
ForumindlægHej skal bruge et underemne til overemnet 'Så gør dog noget'. Har tænkt lidt på: Fedme, borgerkrigen i Syrien, kræft. Tak på forhånd :) -
reducér og løs ligning
ForumindlægReducér udtryk: 5a(a-2)+3a Løs ligning: 8x+18=2x-6 Hvad er løsningen til disse? -
DET HASTER! Eksponentiel
ForumindlægFOLKEEENS, I bliver nødt til at hjælpe mig. Jeg skal aflevere denne aflevering her kl. 23:00, og jeg mangler stadig nogle opgaver. Har selvfølgelig en masser andre, men de ligner lidt, så prøver at se, om jeg kan finde ud af det senere! Hvis I bare kan vise mig, hvordan man løser opgaven og selv... -
DET HASTER!!!
ForumindlægHej, håber nogen kan hjælpe, tak på forhånd!!! Jeg skal til terminsprøve imorgen i matematik, og vi får fsa december 2013! Så jeg ville spørge, om der er nogen der har haft den, og som gerne vil fortælle mig, hvad man skal være forberedt på, (fx. rente) Og nej det er ikke snyd. Min lærer sagde... -
Problemregning om "Den kommende cirkusartist" (FSA 2000)
ForumindlægNogle der kan hjælpe;) -
Eksponentielle udviklinger
ForumindlægHej, Hvordan får man disse til at stemme, når der er decimaler i punkterne? Jeg kan sagtens finde ud af udregningerne uden decimaler i punkterne, så skal man gøre et eller andet særligt? Bestem forskriften for følgende eksponentielle udviklinger. f(3,7) = 18,5 og f(11) = 0,4 f(5,1) = 1,2 og f... -
Metode til at analysere en krimi?
ForumindlægHej alle! Jeg har fået en dansk opgave som lyder at jeg skal skrive en dansk litterær artikel om et selvvalgt værk. Opgavebeskrivelsen lyder: Du skal skrive en indledning, hvor du fanger læseren og præsenterer værket og dets hovedtema. Herefter skriver du en kort analyse og fortolkning ud fra en... -
Mad og mennesker
ForumindlægÅrets emner "Mad og mennesker" til AT-eksamenen. Jeg har besluttet mig for at skrive i biotek om livsstilsygdomme. Hvilket fag vil I anbefale, at jeg vælger at koble det sammen med? Har tænkt på dansk og samfundsfag. -
Hvad er?
ForumindlægHvad er en ode? - Hvad betyder en ode? -
Ammoniak og amin
ForumindlægDer gælder, at N har 5 valenselektroner. Det danner 3 kovalente bindinger. Vi kan fx vælge at betragte amin, som er et organisk derivat af det uorganisk ammoniak. Her danner N to kovalente bindinger til H og til en uspecifik gruppe R, hvorfor det har 1 lone pair R-NH2 Amingruppen kan protonere... -
Brint brug
ForumindlægHvad kan Brint bruges til udover Raket motorer og Brint motorer? ;) -
Definitionsmængde
ForumindlægHej alle, Håber der er nogen der kan hjælpe. Jeg sidder med denne opgave A og kan slet ikke huske det, det er helt væk Jeg vedhæfter en billede af opgaven. Hilsen Tessa :) -
Skatteamnesti-forstået korrekt
Forumindlæghttp://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2013/11/13/1113061825.htm Er det ikke bare, hvor danskere som har snydt i skat, tilbagebetaler de penge, som de skylder. De får dog ikke nogen straf af myndighederne Tak på forhånd og god aften -
Hvorfor hedder det ægte og uægte brøk?
ForumindlægHvorfor hedder det ægte og uægte brøk? -
ENGELSK TERMINSPRØVE! (HTX)
ForumindlægEr der nogen der har et eksamensæt af den Engelske skriftlige eksamen B (HTX). Jeg skal til terminsprøve på mandag og vil gerne øve lidt! Har ledt på nettet og kan ikke finde en eneste til HTX B-nivuea!! Please hjælp! :) -
Haster! Ikke opgaverelateret spørgsmål...
ForumindlægHej folks. Jeg har fra min uddannelsesinstitution fået registreret ulovligt fravær i dag, jeg er dog syg og der skulle vist have været en form for et projekt. Nogen der ved hvad det vil sige? Bliver man smidt ud pga det? -
mat hjælp!
Forumindlæghej! regneforskriften er y1= 3,6 * 1,08x hvordan finder jeg så vækstraten, begyndelsesværd og fremskrivning faktor? tak på forhånd ;-)
