Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15921 til 15940 af 23766
-
Ølbrygning
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er i gang med at skrive en rapport over klassen ølbrygning. Jeg skal heriblandt svare på hvorfor massefylden og pH-værdien falder under gæringen. Er der nogle, som kan hjælpe mig? Jeg ved at pH-værdien falder når der dannes kulsyre, men det kan da ikke være hele baggru... -
oversættelsesopgaver
ForumindlægVi er et skadedyrsbekæmpelsesfirma, som ind i mellem har behov for at skulle oversætte rapporter fra dansk til engelsk. Venligst kontakt os på tlf: 70 27 37 88 eller mail: [email protected] kan læse mere om os på vores hjemmeside:http://www.kiratin.dkmvh.KiratinVestermarken 18260 VibyFinn Rasmuss... -
Eksamen i Teknologi A ? - HTX - Opgave struktur ?
ForumindlægHeej Jeg skal op i teknologi A eksamen, hvor vi skal udarbejde en opgave, hvor vi bla. har resumer af alle lavet arbejder gennem 1,2 og 3 g Derudover skal vi dokumentere vores kunnen indenfor de forskellige punkter i teknologi. (som problemtræ, miljøvurdering mv) Nogen som har prøvet det ? Vil ... -
Titrering
Forumindlægjeg er igang med at skrive en rapport om titrering.Men hvad er princippet i en titrering og hvad ønsker man at bestemme?Jeg ved at man ønsker at bestemme noget indhold i den forbindelse man har, i mit tilfælde saltindholdet i chips. Men nogen der kan hjælpe mig med de spørgsmål ovenover? -
stofmængden af NaCl i brød
ForumindlægI en opgave jeg skal skrive rapport om, står der at jeg skal skrive hvilken stofmængde NaCl den brød, jeg anvendte til forsøget, indholdt? er det her jeg skal kigge på varedeklarationen, hvor det siger at brødet har 1,3 g pr 100 g NaCl? Er det så stofmængden... -
Hjælp til syretal i fedtstoffer
ForumindlægHejsa... Er lige ved at lave en rapport om syretal i fedtstoffer, og kan desværre ikke helt svare på dette:(. Håber der er nogen, som kan hjælpe lidt:). - Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor der benyttes en blanding af petroleumsether og ethanol som opløsningsmiddel i dette forsøg?... -
Sammenhæng mellem N (antal kerner) og A (aktiviteten)
ForumindlægJeg skriver en rapport og henfald. Et af kravene i teoriafsnittet er af skrive om sammenhængen mellem N og A men ved ikke lige hvad den er? Jeg bruger formlerne N = N0 * e^-k*t og A = A0 * e^-k*t hvor de er det samme hvor N og A bare er blevet udskiftet med hinanden. -
Hjælp med produkt
ForumindlægHej :) Det er sådan at jeg er i gang med 9. klasses projektuge, og jeg har valgt emnet "islamofobi". I min problemformulering kommer jeg ind på hvad det er og hvad der er bag det. Jeg er færdig med min rapport og powerpoint, men jeg har svært ved at finde på et produkt jeg kan bruge. E... -
Lab.-udstyr - hvad hedder den?
ForumindlægJeg er i gang med en rapport, men har glemt hvad en af de dele vi brugte hedder.Jeg vil prøve at forklare det.Det er en konisk kolbe med en "tut", hvor tutten sættes til en slange, som sætte til en vandhane.Så lægger man en tragt (lavet af porcelæn) ovenpå + filterpapir og tænder for ha... -
pH=pKs????
ForumindlægJeg er igang med at skrive en rapport om atamon. jeg skal bestemme pKs-værdien for een ukendt syre, R-COOH. syren bliver titreret med NaOH. Vi skal kun tilsætte det halve volumen NaOH i forhold til ækvivalenspunktet for at pH=pKs. men hvorfor er pH=pKs her? -
Blodtyper
ForumindlægSidder og skriver en rapport om blodtyper. Har læst mig frem til at blodet hos rhesus negative mennesker kan agglutinere, hvis de modtager blod som er rhesus positivt, men ikke omvendt. Jeg er lidt i tvivl om hvad forskellen egentlig er. Det er jo de samme to blodtyper som reagerer med hinanden... -
skovens fødekæder
ForumindlægHej alle! Jeg er ved atr skrive en biologi rapport :"den tempererede skov". I den skal der indgå én af de fødekæder der findes i skoven.. Hmm. jeg er helt på bar bund, nogen der kan hjælpe? - for jeg regner med at det er lidt mere udviklet and dét man lærte i 4. klasse i folkeskolen :P -
1.verdenskrig
Forumindlæghey...Jeg er igang med at skrive en bog rapport, hvor handlingen foregår omkring 1. verdenskriv, og jeg har aldrig arbejdet med 1. verdenskrig, så har ingtet viden om det. Er der nogle der vil skrive et par vigtige ting i punktform samt årstal evt. mdrMange tak... -
Korrekturlæsning på eksamensopgave
ForumindlægHej! Jeg har nu skrevet 11-12 sider af min eksamensopgave. Det jeg nu efterspørger er en person med de rette kvalifikationer (velformuleret dansk samt viden om afsætning), som vil læse min foreløbige rapport igennem, samt markere evt. stave-/ tastefejl + give en vurdering af det afsætningsmæssige... -
Fremstilling af calciumcarbonat!
ForumindlægHej :) Jeg har i skolen lavet et forsøg der hedder Fremstilling af calciumcarbonat. Vi skulle ved hjælp af stofferne kaliumcarbonat og calciumchlorid fremstille calciumcarbonat ved en fældningsreaktion. I min rapport skal jeg lave et afslit om salte og oplæselighed. Jeg kan ikke helt finde... -
Skole og ungdom - kom med ideer til problemer!
ForumindlægHey gutter, i teknologi har jeg emnet Skole og Ungdom. Jeg skal udvikle et produkt til unge i skolen, men... kan ikke rigtigt komme på et relevant problem, hvor de naturvidenskabelige fag kan indgå i udarbejdelse af både produkt og rapport. Kom frisk med nogle ideer og forslag! -
vektor a+b og a-b = diogonaler i parallelogram
ForumindlægHej jeg er ved at lave en matematik rapport, og der er et af spørgsmålene jeg ikke kan besvare. Jeg skal forklare hvorfor vektor a + vektor b, og vektor a - vektor b, kan opfattes som diagonalerne i det parallelogram som vektor a og vektor b udspænder. Håber i kan hjælpe. Tak :-) -
Opvarmning af natron - Stofmængeforhold til at finde massen
ForumindlægJeg har et forsøg der skal skrives rapport om. Forsøget var at opvarme natron, og gennem stofmængde beregning finde ud af hvilken af disse tre reaktioner der er den rigtige. Jeg har regnet stofmængden af NaHCO3 og molarmasserne for NaHCO3, NaOH, Na2O og Na2CO Nu skal jeg så regne mig frem til ma... -
Paracetamol syntese, optimering?
ForumindlægHey Jeg står og skal til at lave en større rapport, og dertil har jeg valgt at lave en kemisk syntese af Paracetamol. Jeg er klar på det hele på bortset fra den del med optimering. Hvad vil det egentlig sige at lave en optimering? Hvordan gør man vigtigst af alt? Er gået i ... -
Nernsts lov
ForumindlægSKal skrive rapport og i øvelsesvejledningen står der at vi anvender værdien 58 mv i stedet for de sædvanlige 59 mv, som gælder ved stuetemperatur...men hvordan er det nu lige man ved at der gælder en anden værdi ved 20 grader, som vi arbejder med...nok ikke så vigtigt, men det ville være rart at...
