Søgning på: amish folket. Resultater: 15941 til 15960 af 19974
-
Kemisk energi ved forbrændingen
ForumindlægHejsa folk. Jeg har altså meget vanskeligt i at løse denne opg. håbes på I andre kan hjælpe mig...spørgsmål a) kan jeg godt løse, men ikke de andres. Opgaven går ud på;- En benzindrevet bil kører 75 km/h. Ved denne hastighed kører bilen 16 km pr.liter benzin.a) Hvor mange liter benzin forbrændes ... -
Den kolde krigs afslutning
ForumindlægHej folkens, Jeg skal udfra nogle kildetekster opstille en problemformulering/problemstilling og besvarer denne i en synopsis.. Nøjagtigt til en normal historie eksamen. Mit problem er, at jeg slet slet ikke kan opstille en problemformulering udfra disse tekster. Overemnet er den kolde krig. Jeg ... -
vækst i kg på 6 måneder?
ForumindlægHej matametaik folk, jeg sidder lidt fast i denne opgave hvor jeg ikke kan mit svar rigtigt. ___________________________________________________________________________________________ Hele opgavens info: Fabrikken har fremstillet en ny type bolsjer; Guldbolsjer. Salget af disse bo... -
kemisk ligevægt
Forumindlæghej folkens Jeg har denne opgave for i kemiopgaver. en kemi A bog: 3.1 Vi ser på reaktionen Fe^3+(aq)+4Cl^-(aq) --> FeCl_4^- a) Opskriv reaktionsbrøken for reationen (eventuelt et svar med en forklaring på hvordan det skal gøres) I en vandlig opløsning eksistere ligevægten: Fe^3+(aq)+4Cl^-... -
Vækst i økonomi og energi, stor opgave. Haster
ForumindlægHi folkens (Hjælp plz) Vi skal skrive den stor opgave, i samfundsfag + matematik og emnet er "Væksten i økonomi og energi". Problemformulerig lyder: 1) Redegør kort for udviklingen i økonomisk vækst samt produktion og forbrug af energi for udvalgte indikatorer i Danmark. 2) Undersøg væ... -
Trekant ABC
ForumindlægHalløjsa folkens. Jeg skal løse en opgave der lyder. Trekant ABC er a=10, b=15 og c=21 a) bestem vinkel A og bestem arealet af trekant ABC b) Bestem længden af medianen mb Jeg har sagt. cos A=b^2+c^2-a^2/2*b*c altså 15^2+21^2-10^2/2*15*21= 26, 04 grader og arealet T=1/2*C*sin (A)*... -
Tryk i fysik
ForumindlægHej folkens, Jeg er i gang med en opg. omhandlende luftens tryk. Ogave a: find vands densitet i en tabel og beregn trykket i vandet i 1 meters dybde, når luftens tryk er 1 atm. 1 atm= 101,3 kPa Jeg kommer frem til at : P= 101,3 kPa+1000*9,82*1 P= 111,12 er det korrekt? b) Beregn hvor man... -
Mundtlig eksamen - Hvad gør jeg?
ForumindlægHej allesammen - Idag fandt jeg ud af hvad jeg skal op i til eksamen. Jeg har været så u/heldig at trække matematik (a), fysik (b) og dansk (a) .... Jeg har igennem de 3 år på gym haft svært ved at forstå matematik, og derfor regner jeg med at få -3 eller 00 til min mundtlige eksamen. Jeg tæn... -
Hanif Kureishi
ForumindlægHey folkens... Jeg er i den lykkelige situation at, som så mange andre 3. g'ere, her inden længe skal i gang med 3. års opgaven. Sagen er at jeg har valgt at skrive i engelsk om bogen "The Body" af Hanif Kureishi, problemet er bare at jeg har svært ved at finde relevant sekundært li... -
Genetik
ForumindlægHej :)\n\nOpgaven forlyder: Engelsk syge\n\nDelopgave c.\n\nForklar, hvorfor undersøgelser af en blodprøve kan give oplysninger om fænotypen.\n\nDet er indlysende at man kan finde folks fænotype for den pågældende egenskab ved hjælp af en blodprøve, men det skal vel forstås som hvorfor man kan de... -
AT eksamen i morgen, KAOS! - Musik / historie (samf)
ForumindlægHej folkens... Jeg skal op i musik og historie (med samfundsfaglig vinkel) imorgen, og min problemformulering lyder - "Hvordan var slavernes rejse fra Afrika til USA, og hvordan kan slavernes rødder afspejles i efterkommeres identitet og musik" - hvor jeg har præciseret det sidste omkr... -
Højt snit på en naturvidenskabelig studieretning
ForumindlægHej alle sammen Jeg er en dreng, der går i 1g på en naturvidenskabelig studieretning (mat A, fys A, kemi B), og jeg går og tænker på at læse til medicin efter gymnasiet (STX). Jeg er klar over, at karakterkravet er abnormt højt for medicin på næsten alle universiteterne i Danmark. Jeg har derfor... -
SSO..
Forumindlæghej jeg har så valgt at skrive min SSO opgave i Erhvervsøkonomi.. og jeg kunne godt tænke mig at få noget feedback om hvad i netop har syntes der har været svært eller let ved netop at skrive i dette fag.. \nJeg har også taget udgangspunkt i SAS: medhensyn til deres strategi om at få kunder eller... -
Projektopgave om 70'erne
ForumindlægHej, jeg skal i dansk lave en projektopgave om 1970'erne. Nu har jeg så valgt underemnet klasser - overklasse osv. Mit spørgsmål er, om nogen kan hjælpe mig med at finde ud af, hvor de købte ind, hvilke møbelmærker, madvarer, tapettyper osv de brugte i henholdsvis overklassen og arbejdsklasse... -
Hjælp !! AT-Eksamen
ForumindlægHey allesammen Jeg skal op til Engelsk/ Biologi AT- eksamen på onsdag ( haster) og vil gerne have hjælp til at finde ud af, hvad en teori skal opfylde for at kunne kaldes en teori ,samt blive accepteret ( en teori som har bevist for et eller andet og er logisk) og evt. en lille forklaring for hve... -
Funktioner og tangenter
ForumindlægHej folk! Jeg har fået en matematik opgave som lyder således; vi har et koordinatsystem med en funktion ved forskriften: f(x)=x^3-1,5x^2 -5x+2 Den første opgave lyder på, at man skal gøre rede for at tangenten til grafen for f i punktet (2,f(2)) er givet ved ligningen l: y=x-8 ... -
Hjælp til at-teori
ForumindlægHej folkens.. Jeg skal snart op til at mundtlig eksamen (3.g).. Jeg har desværre lige opdaget at jeg mangler ngt teori mht mit enme omkring rumkapløb. Min samfundsfagslærer har ikke fortalt mig hvilke teori jeg skal benytte for at belys mit emne.. Altså en samfundsvidenskabelig teori af en "... -
rettelse tysk
ForumindlægDer MauerbauBerlin var også delt i 4 zoner. De fleste flygtninge fra DDR drog først til Vestberlin. Senere blev de måske bragt til en anden by i BRD.Den 13. august 1961 blev flytningestrømmen stoppet. Tværs gennem Berlin byggede østtyskerne en mur, der var 3,5 m høj. Denne morgen var alle chokere... -
Hjæælp til problemformulering / stillinger !!
ForumindlægHey folkens vil være glad for , hvis nogen kunne kigge på min problemformulering / stillinger. Skriver AT om doping i sportsverdenen i fagene biologi og Samfundsfag Hvordan vil man i fremtiden løse problemer med anvendelse af doping i konkurrence idræt ? 1. Hvad er doping ? herunder redegør f... -
Psykologi og metode
ForumindlægHeej.. Endnu et spørgsmål til psykologien og metoderne i den... Har prøvet at kigge lidt rundt, men synes ik jeg kan finde svaret.. Jeg skriver i biologi/psykologi, med psykologi som humanistisk fag.. Jeg skriver om HIV, og hvordan mennesket reagerer på at det få konstateret HIV.. For det første ...
