Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 15941 til 15960 af 18649
-
Wolf-rayet stjernen
ForumindlægHej jeg skal til terminsprøve imorgen i fysik og prøver at arbejde mig igennem nogen eksamens sæt.. Men allerede i den første opgave er jeg i tvivl hvad jeg skal.. Kan nogen hjælpe? http://uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/... -
Acceleration
ForumindlægHej studie-brugere . Jeg er igang med en fysik opgave. Men jeg mangler noget af opgaven for at blive færdig med den. Opgaven lyder som: c. Tegn og forklar grafer for (1) position, (2) hastighed og (3) acceleration som funktion af tiden for en bold som kastes lodret op i luften. Jeg har ... -
Lyset på bunden af pølen.
ForumindlægOpgaven findes i Spektrum II på side 76. Hej alle.. Jeg sidder lige og bøvler lidt med den sidste opgave i en fysik aflevering. Opgaven lyder som følger: En lampe på bunden af et 1,40 meter dybt svømmebassin sender lys ud i alle retninger. Når man kigger ned på svømmebassinet ovenfra, ser man en ... -
SRO i mat & fys! Er der nogen som vil hjælpe, det haster!:(
ForumindlægHey derude. Jeg er en pige som går i 2g. Jeg håber virkelig at der er nogen som vil hjælpe mig med min sro i fagene fysik & matematik, mit emne er om harmoniske svingninger: Opgaven lyder således: Med udgangspunkt i den samlede kraft på legemet skal du gøre rede for at den dæmpede svingni... -
Computerens Historie/Udvikling (Hjælp hurtigt!)
ForumindlægHej alle. Jeg skriver en projektopgave om computerens udvikling/historie. Jeg er kørt lidt fast, og mangler lidt hjælp til at finde emner jeg kan skrive om, og hvad jeg evt. kan skrive om indenfor de forskellig emner. Har tænkt lidt på computerens geografi, men det er svært at finde info om. Udel... -
fysikrapport om smeltevarme.
Forumindlæghej :). jeg er igang med at lave en fysik rapport om smelte varme og til det har min lærer tildelt mig en teori som jeg derefter skal forklare med mine egne ord: " Til at beskrive den energi, det tager at smelte en mængde stof har vi E = Ls * m Hvor E er energien, der skal til at smelte en k... -
Tilbud om LEKTIE-HJÆLP!
ForumindlægTilbud om LEKTIE-HJÆLP! Hej! Jeg hedder Magda. Jeg er 17- årlige pige og kommer fra Polen. Jeg går på Zahles Gymnasium 1.g. Jeg snakker engelsk, polsk; og tysk, dansk – lidt. Jeg tilbyder hjælp til matematik, fysik, kemi og engelsk. Jeg har 3 års erfaring med at hjælpe andre med deres lekt... -
Tilbud om LEKTIE-HJÆLP!
ForumindlægHej! Jeg hedder Magda. Jeg er 17- årlige pige og kommer fra Polen. Jeg går på Zahles Gymnasium 1.g. Jeg snakker engelsk, polsk; og tysk, dansk – lidt. Jeg tilbyder hjælp til matematik, fysik, kemi og engelsk. Jeg har 3 års erfaring med at hjælpe andre med deres lektier. Jeg kan hjælpe hver... -
mekanisk energi
ForumindlægHey folkens . Er virkelig blank når det gælder fysik så håber I kan hjælpe mig med denne : 16 vogne, der var parkeret på en jernbanestation i Oslo, begyndte pludselig at rulle nedad mod havnen fordi bremserne svigtede. På vej mod havnen voksede hastigheden, så den til sidst var 120km/h lige før ... -
Ide til emne til Fællesfagligt - Teknologiens betydning for menneskets sundhed
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal som så mange andre, snart op til eksamin. Til min eksamin i Tværfagligt/Fællesfagligt, som er mundtlig Fysik, Geografi og Biologi, har jeg trukket emnet "Teknologiens betydning for menneskets sundhed." Indtil videre har jeg tænkt på emnet som Alkohol, Eufo... -
9. klasse Fællesfagligt - Teknologiens betydning for menneskets sundhed.
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg skal som så mange andre, snart op til eksamin. Til min eksamin i Tværfagligt/Fællesfagligt, som er mundtlig Fysik, Geografi og Biologi, har jeg trukket emnet "Teknologiens betydning for menneskets sundhed." Indtil videre har jeg tænkt på emnet som Alkohol, Eufo... -
Synopsis - Skabelsen
ForumindlægHej, jeg skal skrive synopsis med hovedemnet 'skabelsen', samt fagene fysik og religion. Jeg har brug for lidt inspiration og mht. min problemformulering, samt nogle tilhørende problemstillinger. Indtil videre ser min problemformulering således ud: - Skal videnskab og religion arbejde sam... -
Elektisk kredsløb - hjælp?
ForumindlægGod aften søde mennesker. tja, jeg sidder og laver nogle hjemmeopgaver i fysik omkring elektrisk kredsløb. nogen der kan hjælpe mig med disse to spørgsmål? det er de eneste jeg ikke kan løse i denne opgave betragter vi et stykke af en kobberledning på 1m, som har et tværssnitsareal på 1 mm2 - ... -
Hjælp
ForumindlægHej :) Sidder med en lille fysik opgave jeg har svært ved. Den lyder: En togstamme består af et lokomotiv og 5 lige store vogne, alle masse 8,0 ton. Gnidningsmodstanden mod hver vogn = 500 N. Beregn hvor stor en kraft lokomotivet påvirker de resterende vogne med, og hvor stor en trækkekraft, den... -
normalkraft i cirkel bevægelse
Forumindlæghey... Har en fysik opgave hvor en person på en isglat overfalde svinger en kasse , som er bundet til en snor, rundt i en jævn cirkelbevægelse med radius r, hastigheden v, og højden af personen er h. Desuden er kassens masse m. Opgaven lyder på at bestemme normal kraften på kassenJeg er kommet s... -
at-synopsis - rejser
ForumindlægHej :) jeg skal op til at-årsprøve, og vi har fået emnet rejser som 3.g'erne havde sidste år. Jeg er helt blank, så ville høre om der ikke var nogen som ville lægge deres synopsiser ud så jeg kan få noget inspiration, jeg må skrive i fagene: dansk, engelsk, spansk, old, religion, historie, ps... -
Mekanik-spørgsmål, hjælp
ForumindlægHej Jeg sidder med en fysik opgave, der lyder: En vinduespudser står på en stige og taber en tom spand. Spandens masse er 850 g. Vi ser bort fra luftmodstand på spanden. 1. Bestem størrelsen op den resulterende kræft på spanden under faldet. 2. Hvor langt bevæger spanden sig i løbet... -
joules forsøg???
ForumindlægHej allesammen.. Jeg har lavet et forsøg med en dyppekoger, hvor jeg skulle varme vandet op med både en serieforbindelse, brug af kun én resistor og en parallelforbindelse.. Jeg har fået tegnet mine resultater ind i et diagram og skal nu tegne en regressionslinje ind, for at se om der er t... -
AT 2013 problemformulering
ForumindlægJeg har AT 2013 med emnet "Kampen for det gode liv", og jeg har valgt fagene Historie A og Fysik A, samt underemnet vindenergi. Er der nogen der kan hjælpe med en problemformulering - især analyse delen, altså hvad skal man analysere? til den redegørende del tænker jeg noget i stil m... -
omg. help me!!!!!!!!
Forumindlæghej... jeg sidder lig og skal lave en fysik opgave. det ville være super, hvis nogle kunn hjælp mig med et af opgaverne;) to biler kører hen ad en vej. bil A kører med hastighed 50kn/h, og bil B kører med 60km/h. da de er på linje bremser begge biler med en acceleration på -2,8m/s^2. hvor lang ti...
