Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 15981 til 16000 af 18649
-
Privatlærer i Aarhus søges til fysikeksamen
ForumindlægHejsa! Jeg står i den situation at jeg har trukket fysik til eksamen her i uge 24. Jeg leder derfor efter en, som kan hjælpe med at forberede mine præsentationer på mine eksamens spørgsmål. Jeg tænker 2 gange af et par timer. Mine spørgsmål omhandler energi, kosmologi, verdensbilledet, astronomi... -
Beta- og Beta+ (Hjælp)
ForumindlægHej, jeg er igang med en naturfagprøve i 9 klasse. Og jeg har et spørgsmål vedrørende fysik. Jeg har om stråler, og jeg er igang med at skrive om hvad de forskellige strålingstyper kan. Så fx skriver jeg: Alfa partikler er heliumkerner med 2 protoner og 2 neotroner, som har “fundet sammen&... -
Fysikopgave
ForumindlægHej sidder med en fysik opgave og der er 2 spørgsmål jeg ikke lige kan finde ud af:) Så ville være taknemmelig hvis nogen her kunne hjælpe mig:) De 2 spørgsmål er: En lysbølge, som sendes gennem luften, har frekvensen 6,52 •1014 Hz. Hvilken bølgelængde har den? Hvilken farve vil du se, hvis ... -
AT 2010
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal op til AT-eksamen allerede her d. 31 maj. Mit emne er Røntgen, i fagene fysik A og historie A. Jeg har jo allerede for længst afleveret min AT-synopsis, men ville bare høre om nogle af jer evt. havde nogle guldkorn omkring dette emne? det er mest fysikdelen jeg har svær... -
Snorkrafter
ForumindlægJeg skal i en fysik opgave beskrive hvordan snorkrafter virker, deriblandt også hvordan en trisse(også kaldet spil) hjælper. Jeg er ikke helt sikker på at jeg har forstået det ret, men er det forstået ret at de virker sådan her? Snorkrafter: Hvis man har en skrænt, et træ på toppen og en gens... -
The Manhattan Project
ForumindlægHej. Jeg håber i kan hjælpe mig med at finde på et godt delemne i The Manhattan Project. Jeg har Fysik som hovedfag og Historie som bifag og skal skrive SRP i det. Jeg har selv tænkt på "Fremstilling og brugen af atomvåbnet" hvor jeg vil komme ind på fremstillingen som den fysiske del o... -
So2 indikator
ForumindlægJeg har fysik/kemi forsøg, hvor jeg skal fremstille en SO^2 indikator af lige dele H^2O^2 og HCl samt 15 dråber BaCl^2. Indikatoren skal give et hvidt bundfald sammen med gassen SO^2. ,, jeg har lavet forsøget men der kommer ingen bundfald i min H^2O^2 blandning, min lærer ved ikke engang hvad d... -
Lektiehjælp tilbydes
ForumindlægLektiehjælp i matematik, fysik, engelsk, tysk og dansk tilbydes i sommerferien mod noget lettere arbejde i hus og have. Vi har af forskellige årsager ikke længere de samme kræfter som førhen til at klare det hele selv. Her er meget smukt, da vi bor på en mindre gård på Nordfyn. Så har du lyst til... -
Cirkelbevægelse
ForumindlægHej jeg har fået en opgave for i fysik, men det er under cirkelbevægelser, og det emne skal vi ikke starte på før om 2 uger, så jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal løse den, da vi slet ikke har gennemgået dette endnu. En legetøjsflyver bevæger sig i en jævn cirkelbevægelse med radius 0.85 me... -
Galileis forsøg
ForumindlægHey kære brugere. Jeg har i SRO fået en opgaveformulering der går ud på at jeg skal skrive om galilei og hans tid, samt beskrive fysikkens metode. Jeg skal derudover også udvælge den bedste model fra nogle af hans forsøg som jeg har lavet. Jeg har skrevet en indledning og om hans faldlov også lid... -
haster
Forumindlæghej, håber nogen kan hjælpe mig skal aflevere fysik imorgen og har lavet alle opg. undtagens denne her. kan slet ikk komme igang. beregn temp. af colaen med is ud fra tellene i afsnit 4.6.12. tallene i afsnit 4.6.12: forestil dig at der bliver hældt 12g is (temp -4 C) ned i en 210g cola (temp. 25... -
Hjælp til SRO
ForumindlægHey kære brugere. Jeg har i SRO fået en opgaveformulering der går ud på at jeg skal skrive om galilei og hans tid, samt beskrive fysikkens metode. Jeg skal derudover også udvælge den bedste model fra nogle af hans forsøg som jeg har lavet. Jeg har skrevet en indledning og om hans faldlov også lid... -
Magnetisme
ForumindlægJeg har fået stillet en magnetismeopgave jeg ikke rigtigt kan finde ud af, da det ikke er en del af pensum på A-niveau fysik efter reformen. Opgaven lyder således: To ledere bevæger sig med farten v, gennem hvert sit magnetfelt, som vist nedenfor (der er bare vist to simple magnetfelter). Leder 1... -
Hvilken ion danner hvert af følgende grundstoffer
ForumindlægHvilken ion danner hvert af følgende grundstoffer (i besvarelsen tegnes en skalmodel således at ædelgasreglen er opfyldt, antal protoner og elektroner i ionen udregnes, ladningen bestemmes). a) Alkalimetallerne: Li, Na, K. b) Halogenerne: F, Cl, Br, I. c) (Blandet): N, O, S, P, Mg, Ca ..... hva... -
Matematik studiet SDU
ForumindlægHej alle 1. Har i nogen gode råd til hvordan man forbereder sig på matematik studiet ? Har du erfaringer med oplevelser noget i dur med "oh, det skulle jeg have gjort mere ud af inden jeg startede, så jeg ikke skal sidde med det nu" ? Det ville være rigtig dejligt hvis matematikerne vi... -
antal eksamener
ForumindlægHej, Jeg går i 3.g nu og jeg spekulerer lige over hvor mange eksamener jeg skal igennem i år. I 1.g har jeg været op i samf. mundt. I 2.g har jeg været op i kemi og fysik mundt. Nu har jeg Dansk, Mat (A), hist (A), fransk (A), eng (B), religion (C), old (C), bio (C), idr (C) (som jeg ikke ka... -
Srp opgaveformulering.
ForumindlægHej. Jeg går på HTX og skal skrive SRP projekt, her om små 2uger fra 15 - 19dec (jeps på htx har man kun 5dage)... Anyways, jeg ville såmænd høre hvordan en "typisk" opgaveformulering er udformet, jeg er helt klar over at der er forskel fra projekt til projekt, alt efter de samtaler m... -
hvilken fart??!
ForumindlægHej, sidder lige med en fysik opgave. A og B har jeg besvaret, men ville gerne have noget hjælp til C)? - Et lodret kast med en bold starter i højden 25 m over jorden med begyndelseshastigheden 15 m/s opad. A) Hvor højt over jorden når bolden op? B) Hvor lang tid går der, før bolden rammer jorden... -
Kan jeg regne mine eksamenfag ud?
ForumindlægHejsa Jeg skal maksimum op i 4 fag i år, herunder 2 skriftlige og 2 mundtlige. De fag, som jeg kan komme op i, er: dansk A, samfundsfag A, fransk A, historie A, engelsk A, biologi B og fysik C. Reglen er - så vidt jeg har forstået - at man SKAL enten op skriftligt eller mundtligt (eller begge del... -
Eksempler på opgaver
ForumindlægHej alle sammen Som mange andre skal jeg til at skrive SRP. Desværre er vores lærer uenige hvordan formen skal være på rapporten. Jeg har fundet forskellige skabeloner, men de er meget generelle. Jeg ville derfor høre om der var nogen dele deres opgave med mig så jeg kunne se hvordan andre har la...
