Søgning på: oldtidskundskab eksamen. Resultater: 15981 til 16000 af 34269
-
Forsøg der påviser Ohms Lov
ForumindlægHej (: Nogle der har en simpelt forsøg som påviser Ohms Lov, og som nemt kan forklares? - dvs. som enhver idioit burde kunne forstå (: Fandt dette forsøg på nettet der kunne påvise Ohms Lov: Man kan lave en transformator og sætte et voltmeter til på hver side så det kan ses, at spændingen er æn... -
Odysseus hjemrejse
ForumindlægHvordan er det nu Odysseus hjemrejse er (i rækkefølge)? Er det: Kikonerne Polyfem Faiakerne Kirke Hades Kalypso ithaka Eller er det helt forkert? -
Udregning af karaktergennemsnit
ForumindlægJeg har nu lavet nye versioner af regnearkene til gennemsnitsberegning, som tager højde for bonus A. De er ikke gennemtestet på kryds og tværs, så hvis nogle mener de har fundet fejl, hører jeg meget gerne om dem: http://www.solgym.dk/udregnsnit.htm -
Matematik hjælp søges
ForumindlægJeg søger hjælp til matematik på 2. semester på økonomi studiet. Det gælder følgende emner: - Lineær Algebra, herunder: linier, hyperplaner og underrum matricer lineære ligningssystemer og echelonmatricer operationsmatricer determinanter og udregning af determinanter lineær afbildning lineære af... -
Reformelever får det svært på universitetet
Forumindlæg"Nu kommer reformstudenterne": http://universitetsavisen.ku.dk/dokument9/nyhedsarkiv/2008/dokument76/ Kort sagt er artiklens pointe, at reformeleverne får det sværere fagligt, fordi de nye fag (AT) og den nye struktur i gymnasiet gør, at tværfagligheden stiger på bekostningen af faglig... -
TERMINSPRØVE ENGELSK :O ?
ForumindlægHeeey, allesammen jeg skal snart til terminsprøve, og vil gerne få trænet. Det kunne være dejligt hvis i havde nogle links til mig på Engelsk B- Niveua eller A. Det HASTER og jeg sætter meget pris på det..:D TAAAAK...:D -
1,08
Forumindlæghej jeg bliver hf student har læst vuc enkelt fag, gælder 1,08 regelen også for mig eller er det kun gymnasie elever og hf studenter. undskyld jeg spørger dumt jeg fatter bare ikke den regel, hvis den gælder for mig er det bare fint og hvis ikke er det også fint. håber at i kan hjælpe mig med vne... -
AT Alternativer
ForumindlægHej SP. Jeg står og skal vælge fag til AT på fredag. Jeg har nogen ideer, som jeg er meget interesseret i at høre jeres mening om: Kryptovaluta - alternativ til "rigtig" valuta (mat og samf) (mat og engelsk) Blockchains muligheder (mat og samf) P piller til mænd (kemi og evt samf/dan... -
Idéer
ForumindlægHey folk. Vi er en gruppe fra 3g på HTX der mangler en idé til et Teknologi A projekt. Vi skal finde på et problem (emnet er fuldstændig frit), og (op)finde en virksomhed der kan producere vores produkt, som løser problemet. Vi skal være i stand til at kunne fremstille en prototype af produktet, ... -
ulighed
Forumindlægså jeg på banen igen, har løst følgende ulighed på min lommeregner, den giver x < -17. selve opgaven er . g(x) > f(x) . f ( x ) = 3x + 110 g (x ) -4x-9. Så har jeg selv sagt: 3x + 110 < -4x - 93x + 119 < -4x 119 < -4x -3x119 < -7x Nu dividere jeg med et nega... -
3 grads ligning
ForumindlægHar en opgave som lyder således: "En kvadratisk metalplade med sidelængden 1,2 m udskæres som vist på figuren. Det skraverede område kasseres og resten svejses sammen til en kasse med højden x (målt i meter), hvor 0 < x < 0,6" (Ved godt at det måske ikke giver mening, da jeg ikke ... -
Karaktere i old?
ForumindlægHej, Er der nogen der ved om man får standpunktskaraktere i old? -
Doping - problem?
ForumindlægEr i gang med et AT-projekt om doping inden for eliteidræt. I den forbindelse er der virkelig mange spørgsmål der popper op hen ad vejen. AT er jo all about metoder og det er lidt svært at finde ud af her. Hvis man nu undersøger noget omkring etik og værdier indenfor idræt, hvilke metoder kan man... -
Akut lektiehjælp i genetik søges!!!! Århus!
ForumindlægJeg er en pige, der bor i Århus, der søger lektiehjælp i genetik. Jeg læser medicin på universitet, men genetikken volder mig desværre problemer, specielt sandsynlighedsregning. Jeg søger derfor lektiehjælp mod betaling selvfølgelig, vedrørende genetikopgaver 1 gang om ugen måske 2, hvor vi mød... -
Eksamensklage- hvad skal man have for øje i ens brev?
ForumindlægHej Hvis man overvejer en eksamensklage mht. bedømmelsen af ens karakter, hvad skal man så inddrage i ens skriftlige brev til dem??? Nogen som kan opridse nogle væsentlige punkter som jeg skal have for øje i mit eksamensklage-brev til dem??? Varmeste hilsner Marie K. -
Kemi A STX eksamenssæt 12 december 2012
ForumindlægHej alle :) Er der en venlig sjæl derude, som har en besvarelse til kemi A STX eksamenssættet fra december 2012???? Jeg har vedhæftet eksamenssættet, hvis i skulle være i tvivl :) Mvh. -
Læge - supplering på alle fag HF?
ForumindlægAt læse til medicin på århus universitet kæver følgende fag : dansk A engelsk B matematik A enten fysik B og kemi B eller fysik B og bioteknologi A (ug.dk) Men da jeg på nuværende tidspunkt ikke har nogen af fagene på højt nok niveau fordi jeg er gået i en helt anden retning, har jeg så mulig... -
Hvad gøre det ved teksten at den IKKE er opdelt i kapitler?
ForumindlægSom overskriften siger; Hvad gøre det ved teksten, at den IKKE er opdelt i kapitler? eks. Den svære toer af Lone Aburas hjælp?! -
2.g opgave plz help - Cortét møder Motecuzoma
ForumindlægHej. Jeg er igang med en 2.g. opgave og jeg skal aflevere på fredag. Det er tirsdag idag og jeg er ikke gået igang endnu af flere årsager. Men håber at nogle vil hjælpe hvis de bare har det mindste at bidrage med. Emnet er Cortéz møder Motecuzoma - Gør rede for baggrunden for Cortéz’ t... -
hjælp til b) og c)
Forumindlæghej jeg har en opgave med ligningen f(x):=3*sin(2*x)+7|0≤x≤2*π -hvor jeg mangler at: b) løs f(x) =8,5 (det er simpelt men jeg ved ikke hvordan jeg skal skrive det i ti nspire) c) beregn rumfanget af det omdrejningslegme der fremkommer når M drejes 360 om koordinatsystemets...
