Søgning på: srp samfundsfag psykologi. Resultater: 15981 til 16000 af 17320
-
Ændring af integrationsforløbet
ForumindlægHej, jeg er igang med min SRP-opgave i 3.g. Denne omhandler integration af traumatiserede flygtninge. Det er det sidste spørgsmål jeg er i lidt tivl omkring. Det lyder "Diskuter hvilke politiske muligheder der er for en ændring af integrationsforløbet. Inddrag relevant teori om partiers val... -
Numerisk løsning
ForumindlægHejsa Jeg sidder her og er så småt ved at være mod vejsende på min SRP! :) Men jeg er stødt på et lille problem. Jeg skal give et eksempel på en numerisk løsning af Fitzhugh-Nagumo modellen ved hjælp af Euler. Helt præcist hedder mit spørgsmål: Indfør konkrete parameterværdier i Fitzhugh-Nagum... -
Litteraturlisten
ForumindlægHej. Sidder i den sidste fase af SRP-skrivningen, og har lige et spørgsmål angående opstilling af litteraturlisten. Har benyttet to kilder af samme forfatter, der er fra samme årstal, men der er tale om to forskellige artikler. Hvilken en af dem skal figurere øverst på litteraturlisten i tilfæl... -
Beregning af den numeriske værdi for et LC kredsløb
ForumindlægHejsa Jeg står med et SRP projekt hvor jeg skal beskrive koblingen af en kondensator (c) og en spole (L). Jeg ved hvordan jeg beskriver den komplekse impedans af kredsløbet - men hvordan får jeg omregnet dette til den numeriske, 'virkelige', impedans? Kredsløbet der er tale om er i ser... -
Abstract - en der vil rette??
ForumindlægHej SP... Nå så synger SRP efterhånden på sidste vers... Som en yderst naturvidenskabelig anlagt person, så er engelsk ikke min stærke side og jeg vil derfor høre, om der er en der gider og læse mit abstract, og evt. rette meget slemme bummerter - og ellers bare se om det giver mening det der er... -
Problemformulering og problemstillinger.
ForumindlægHej :) Jeg er igang med at skrive SRP men er pludselig kommet i tvivl om hvorvidt jeg må sammensætte mine problemstillinger fra problemformuleringen. Eksempel: Analyser de fysiologiske krav for en 100 meter løber og opstil et forslag til et træningsprogram. Begrund dit valg Normalt ville man ... -
Abstract - en der vil rette??
ForumindlægHej SP... Nå så synger SRP efterhånden på sidste vers... Som en yderst naturvidenskabelig anlagt person, så er engelsk ikke min stærke side og jeg vil derfor høre, om der er en der gider og læse mit abstract, og evt. rette meget slemme bummerter - og ellers bare se om det giver mening det der er... -
Strålings indvirkning på celler
ForumindlægJeg er ved at skrive SRP omkring radioaktivitet. Et af mine spørgsmål er at jeg skal kigge på strålings indvirkning på cellerne. Derunder skal jeg kigge på strålingsskader på celleniveau og hvad stråling gør ved syge celler (kræftceller). Altså skal jeg kigge på hvad der kemisk sker i kroppen i... -
matematikken bag lineær regression
Forumindlægjeg har fået udleveret en pdf omkring lineær regression, som jeg skal bruge til min srp-opgave. Dog er der nogle dele jeg ikke forstår.. det er under overskriften kvadratsummer på første side (hvor det er de to sidste linjer med udregninger). Jeg forstår dels ikke hvorfor sumtegnet bliver erstatt... -
Metode i biologi
ForumindlægHej jeg står og skal op til mit mundtlige SRP forsvar i morgen. Jeg sidder nu og arbejder med hvilke metoder der er blevet brugt i min opgave. Hele min biologi del er forklarende og hvor jeg redegøre for hvad stamceller er samt hvad de kan. Derudover redegør jeg for diabetes og forklare hvordan s... -
Ellipsens ligning i polære koordinater
ForumindlægHej folkens Jeg skal op til min SRP-eksamen i morgen og føler mig rimeligt godt forberedt. Har dog et enkelt sted i mit mat-bevis om ellipsens ligning i polære koordinater som jeg simpelthen ikke forstår. Jeg har vedhæftet en billede af en figur. Ud fra denne figur skal det være muligt at se/kom... -
Log d ved pH 7,4
ForumindlægHej Jeg sidder og er igang med at skrive SRP og støder pludslig på et spørgsmål som jeg føler er et ret simpelt spørgsmål men jeg kan umelbart ikke lige finde noget som besvare det... Jeg skriver om morfin og er nu nået til optagelsen af dette i kroppen og dets gennem træng gennem blod-hjer... -
Samlet karakter mht bonus i 3g
ForumindlægHejsa Jeg er endelig dimitteret fra STX sidste uge, men jeg spekulerer stadig over min endelig karakter I min afsluttende årskarakter fik jeg 7.6 i snit og 8.9 i eksaminerne. Jeg fik 10 i SRP som tæller for 2, og 10 i historie. Kan det virkelig passe, at jeg ender med et snit på 7.6 på trods... -
Undersøg hvordan man kan bestemme reaktionsorden for eksperimentet med affarvning af tartrazin
ForumindlægHej Jeg skriver SRP og har fået følgende som en del af min probelemstilling, men hvordan bestemmer man reaktionsordenen for dedtte eksperiment? Jeg er ret fortabt og har ikke normalt problemer med at "bestemme" forskellige ting i kemi udfra, hvad jeg har haft. Er der nogl der ved, hvor... -
Hartmut Rosa
ForumindlægHej. Jeg sidder og igang med at skrive min SRP omkring skoleskyderi i USA og hvorfor det sker. Jeg skal redegøre for Hartmut Rosas teori om social acceleration. Jeg har bare ekstremt svært ved at stille min redegørelse op? fordi ved der er tre forskellige former for acceleration, men teorien gå... -
Glemt nogle kildehenvisninger - hjælp!
ForumindlægJeg afleverede min SRP for cirka 2-3 dage siden. Har dog i dag, fundet ud af at jeg har glemt 1-2 kildehenvisninger ved en fejl, og jeg er blevet bange for at lærerne vil betragte det som plagiat. Har ikke haft en intention om at plagiere/snyde, da det var en fejl, at jeg glemte at kildehenvise... -
Metode
ForumindlægHej Jeg skriver SRP om paracetamol og sammenfatter heri de hypoteser, der af fremlagt af forskellige forskere om lægemidlets mystiske virkningsmekanisme. Hvad kalder men den metode, hvor man analyserer og fremlægger resultaterne fra andres eksperimenter? Jeg har fundet dette, som jeg tror kunn... -
Hvorfor forløber fremstillingen af acetylsalicylsyre hurtigere ved brug af eddikesyreanhydrid i stedet for eddikesyre??
ForumindlægJeg er meget i tvivl om hvorfor reaktionen der sker ved fremstilling af acetylsalicylsyre forløber hurtigere og giver et større udbytte ved brug af eddikesyreanhydrid? Hvad er forskellen når man bruger eddikesyreanhydrid i stedet for bare eddikesyre? Jeg har allerede set andre der har stillet no... -
Styrker og svagheder ved metode ?
ForumindlægHej Til SRP-forsvar skal man jo i sin fremlæggelse inddrage styker og svagheder ved de metoder man har brugt ift. hvordan de besvarer ens opgaveformulering. Dette har jeg lidt svært ved. Jeg har skrevet i biologi A, hvor jeg har brugt teoretiske metoder, og kemi B, hvor jeg har brugt både teore... -
FitzHugh-Nagumo modellen og alkohol
ForumindlægHej! Jeg er så småt begyndt at gå i gang med min SRP, som skal skrives i biologi A og matematik A. Derfor har jeg valgt at undersøge alkohols effekt på nervesystemet - mere konkret membranpotentialet. Dertil vil jeg undersøge, hvordan man kan modellerer disse nervesignaler vha. FitzHugh-Nagumo mo...
