Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 16001 til 16020 af 18649
-
SRP
ForumindlægHej alle sammen Som mange andre skal jeg til at skrive SRP. Desværre er vores lærer uenige hvordan formen skal være på rapporten. Jeg har fundet forskellige skabeloner, men de er meget generelle. Jeg ville derfor høre om der var nogen dele deres opgave med mig så jeg kunne se hvordan andre har la... -
Curie- punktet, om at afmagnetisere & magnetisere
ForumindlægSidder her og forbereder mig på den mundtlige Fysik/kemi prøve. Men er nu gået lidt i stå. Synes ikke rigtig selv, at jeg kan finde svarene til mine spørgsmål nogle steder, så håber, at I kan hjælpe mig. På forhånd tak! 1) Jeg skal bruge et forsøg ang. Curie punktet. Har hørt om et, hvor man skal... -
Hjælp til AT synopse 6) Luftballoner – luftskibe ( Hindenburg- katastrofen)
ForumindlægHej alle :) jeg skal til at starte på at skrive AT synopse. Enmet er at rejse, og mine fag er Fysik - Historie. Jeg har valgt emnet Luftballoner – luftskibe ( Hindenburg- katastrofen). Hvis der er nogen der ligger inde med nogle opgaver, eller bare kan hjælpe mig til at komme i gang, vil de... -
HJÆÆLP~! eksamens stuff!!
ForumindlægHej! =) Jeg skal snart op til fysik-kemi eksamen, og min lærer siger der vil komme et emne, som omhandler gødningssalte. Som jeg ikke har nogle erindringer om eller opgave ark med. så det må have været et emne, der var i en periode, hvor jeg har været syg.... Så jeg tænkte om I har nogle forsøg j... -
Rigtig brug af materiale-teori- og metode?
ForumindlægJeg har altid misforstået mine forrige AT opgaver og derfor fået dårlig karakter- jeg ´ber og ønsker til at nogen vil læse min meget korte talapapir version af materialer teori og metode- BARE for at sikre mig at jeg er på rette vej jeg har kun lii samfundsfag kun- mine fag- samfundsfag og fysik ... -
Hjælp til radioaktivitet
ForumindlægHej, jeg er i gang med at lave dispositioner til FSA i fysik/kemi, og der er noget jeg bare ikke kan finde ud af. Jeg har læst at når et stof udsender en alfa-partikel (helium-kerne), så bliver stoffet til et andet stof. Det stof kan så måske kun udsende en beta-partikel (elektron) og stoffet bl... -
Elektrisk måleteknik
ForumindlægHej jeg sidder med denne repititions opgave om emnet ellære. Jeg plejer at være utrolig god til alle emner i fysik, dog har jeg altid været forvirret omkring dette... Kan nogen måske give mig nogle små fifs til, hvordan jeg skal gribe opgave a) an? Synes slet ikke jeg kan finde hoved eller hale i... -
Hjælp til densitet.
ForumindlægHej alle der er vilde til fysik ;) Vi sidder og skriver ministudie om luftballoner og en af vores problemstillinger lyder: "Hvor meget skal man varme den alm. atmosnæriske luft op, før den har den sammen densitet som helium" Heliums densitet er, ved 20c grader = 0,1785 g/l Luftens densi... -
Dårlige problemstillinger?
ForumindlægJeg har iforbindelse mede mit emne i AT valgt at arbejde med bilen (benzinmototren) og dermed faget fysik. Mit spørgsmål er så om disse problemstillinger er relevante/grundige/gode nok?: 1. Hvad forstås ved en Otto-kredsproces og hvorfor er den af særlig betydning? 2. Hvilken betydning har bilens... -
Beregning af kulstof-14 atomer i levende væv??
ForumindlægHej alle Jeg har en fysik opgave jeg er kørt helt fast i : a) Beregn antallet af 14-C atomer i 1g kulstof fra levende væv. b) Beregn henfaldskonstanten for beta-minus henfald af 14-C? c) En prøv epå 1 g kulstof af biologisk materiale fra udgravning af en boplads benyttes til at tidsbestemme bopl... -
Forklaring af konstanter m.m. i Newtons gravitationslov
ForumindlægJeg skal redegøre samt. fremlægge om gravitation i Fysik. Jeg har derfor besluttet at redegøre for formlen i gravitationslov. Jeg har en forklaring, men hvis jeg kan få omformuleret det på en anden måden, så det er lidt lettere at forstå. F er gravitationskraften mellem objekterne. m1 er ... -
Hughes model - hvilken metode?
ForumindlægHej alle :) Jeg har et problem omkring AT, jeg har benyttet Hughes model til at beskrive elektricitetens udbredelse Link til Hughes model: http://da.wikipedia.org/wiki/Hughes%27_fasemodel Hvilken metode kan jeg skrive at hughes model er? Er der overhovedet en metode det kan gå ind under? Jeg skri... -
Teorier i dansk - Emne: flyvemaskinen
ForumindlægHej, Jeg er virkelig i tvivl med hensyn til teorier i dansk faget. Jeg skriver i dansk og fysik om flyvemaskinen og drømmen bag. I dansk har jeg læst to tekster. Jeg tror, at jeg har styr på metoderne, hvor jeg fortæller hvordan jeg har brugt den hermeneutiske cirkel, den nykritiske metode og His... -
Hughes
ForumindlægHej alle :) Jeg har et problem omkring AT, jeg har benyttet Hughes model til at beskrive elektricitetens udbredelse Link til Hughes model: http://da.wikipedia.org/wiki/Hughes%27_fasemodel Hvilken metode kan jeg skrive at hughes model er? Er der overhovedet en metode det kan gå ind under? Jeg skr... -
Hughes model - hvilken metode?
ForumindlægHej alle :) Jeg har et problem omkring AT, jeg har benyttet Hughes model til at beskrive elektricitetens udbredelse Link til Hughes model: http://da.wikipedia.org/wiki/Hughes%27_fasemodel Hvilken metode kan jeg skrive at hughes model er? Er der overhovedet en metode det kan gå ind under? Jeg skri... -
Induktion & vekselstrøm (;
ForumindlægHej super kloge mennesker (; Jeg har (som så mange andre i min klasse) valgt at lave en masse andre ting i fysik end at følge med (; Det resultere i at jeg har eksame på torsdag og jeg ved intet om iduktion & vekselstrøm.. :( Jeg har bøger og andre ting, men jeg forstår ikke det store af det... -
AT- mht. tlf
ForumindlægHej, Jeg har valgt at skrive om telefonen (dens gennembrud) i AT i fagene historie og fysik. Jeg skal snart op og tænkte på, om der sad nogle ligesom mig der godt kunne tænke sig lidt råd/ideer vi kunne dele sammen før eksamen. Evt. på msn/e-mail. Til de af jer der allerede har været op i emnet... -
AT 2010 - Røntgenstråling
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg står og skal fremlægge AT imorgen. Og skriver om røntgenstråling. I fagene fysik og historie Jeg har selvfølgelig afleveret min synopsis osv. og er nu igang med at lægge sidste hånd på talepapiret.. Jeg vil sådan set bare høre om andre har skrevet om samme emne, og om je... -
forvirring omkring resultater
ForumindlægHej alle:) Jeg har lavet et forsøg i fysik omkring opvarmning af vand med tre apparater samt deres nyttevirkning. Ud fra mine resultater fra mit forsøg har en induktionsplade den største nyttevirkning, kogepladen har den næststørste nyttevirkning mens elkedlen har den mindste nyttevirkning. Jeg ... -
Energi beregninger.
ForumindlægHejsa . En verden af fysik C , opgave 2,16. Ved et forsøg forbrændes 2,80 kg af et brændsel, og det registreres, at der frigives en energimængde på 44,2 MJ. Jeg skal så beregne brændsels værdien for 1 kg . Så jeg derved kan slå det op i et skema og finde ud af hvilket materiale der er tale ...
