Søgning på: hitlers tale. Resultater: 16001 til 16020 af 59860
-
Punk
ForumindlægHey, jeg har virkelig brug for noget fakta om "Punk"...hvordand et startede, hvorofor, og hvor! evt. hvis du selv har skrevet noget eller kender et sted på nettet hvor jeg kan finde noget ville jeg blive meget glad!-Benjamin -
Differentiering af Klods
ForumindlægHej jeg har denne mat opgave:En klod skal være fire gange så lang, som den er bred. Klodens Rmmfang er 200 cm^3.Bestem hvilken bredde, længde og højde, klodsen skal have når klodsens overflade-areal skal være mindst muligt.Hint;Jeg ved det er noget med differentation, og noget med forholdet melle... -
Rettelse af sprogopgaver
ForumindlægFor alle dem som gerne vil have deres stile eller oversættelser rettet - brug ICQ eller ligende program. Det tog mig ikke 10 min at finde en venlig tysker, som gerne ville rette alle mine opgaver...Søg på studerende, og spørg venligt om de vil hjælpe dig (brug bare engelsk, hvis det er nemmere fo... -
linjeskift?
Forumindlæghej allesammen jeg er en smule forvirret angående mit valg af gymnasiel linje, så jeg ville høre om nogen vidste hvad tidsgrænsen for skift var. venlig hilsen Rasmus -
Biologi noter
ForumindlægHej!! er der nogen som har nogle Bio noter, jeg går i 1g, obligatorisk niveau -
Matematik hjælp (:
ForumindlægHej jeg har et enkelt problen (: Hvordan får jeg regner den her ud 24/3, ville lige sige det er en brøkdel.( altså 24 trejde 3) -
Fysik - baglæns roterende kugle
ForumindlægHej SP. Jeg har gået og tænkt på om det er muligt at beregne kuglens bane, hvis den har en baglæns rotation. Dette ligger ud over pensum, så min fysik lære kunne ikke svare på det. Håber nogle kan svare på det. På forhånd tak. :) -
Enhedscirklens omkreds. hjælp!!!
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal gøre detaljeret rede for Arkimedes' metode af enhedscirklens omkreds. Det er formlen O=2pi*r. Men hvordan skal jeg bevise det? -
Pythagoras
ForumindlægDen ene katete er 2 cm længere end den anden katete i en retvinklet trekant, desuden ved vi at omkredsen i trekanten er 20 cm, -hvad er trekantens side længder?Min løsnings forslag: a²+(a²+2)=(20-a-(a+2))²Men denne løsning er ikke korrekt, da jeg derved vil få:a = 5.233b (a+2)= 7.233c (20-7.233-5... -
Bijektiv
ForumindlægHejsa, Hvorfor er denne funktion: f(x)=2x ikke en bijektion [Eng.: one to one correspondence] fra Z til Z ? Jeg vil da klart mene at den både er surjektiv og injektiv ? men Facit siger noget andet ? -
Vektorfunktion
ForumindlægHej Nogen der kan hjælpe mig med dette? Overvej hvad forskellen er mellem et dynamisk system angivet med en vektorfunktion og et dynamisk system angivet med en differentialligning På forhånd tak -
Fransk, help!
ForumindlægHvis man f. eks siger:De ser dem og tænker at... oversættes det så med:Ils les voient et pensent queellerIls les voient en pensant que, altså med eller uden gerondif?På forhånd tak! -
Bestem frekvensen og energien af laserlysets fotoner.
ForumindlægHej. Jeg håber i kan hjælpe mig lidt med det her problem. De oplysninger jeg har fået er, at det er en laser med bølgelængden 442nm og den har en effekt på 800mW. Jeg skal så bestemme frekvensen og derefter energien af denne laser. Men jeg kan ikke komme i gang med disse opgaver.. Håber i kan hj... -
eksponentiel vækst
ForumindlægHejsa, jeg er stødet på et tema jeg er lidt tabt i. Jeg ville være taknemmelig for at nogen kunne vise mig, hvordan denne slags opgaver løses. (vedhæftet, ligger som billede) mvh. -
navngivning
Forumindlægkan jeg få noget hjælp til navngivning af følgende organiske stof: ch3ch(ch3)ch(c2h5)ch2ch3....? altså også strukturformel -
Haster! SSO!
ForumindlægHej.. Jeg er blevet lidt i tvivl om min SSO. Skriver i historie, men det meste af mit materiale er på tysk. Ville bare høre om jeg skal oversætte citaterne til dansk? Både de tyske og engelske? F.eks hvor jeg oversætter til dansk og laver en fodnote hvor jeg skriver "oversat fra tysk til d... -
Fælles ansvar
ForumindlægJeg kunne bruge lidt hjælp af nogen..jeg skal lave en debatindlæg om fælles ansvar, og ved ik rigtig hvad jeg kunne skrive i det... -
Metode - Engelsk og historie
ForumindlægJeg har skrevet SRP i engelsk og historie om den engelske borgerkrig. Jeg har fået at vide at i min indledning skal jeg kommentere på problemformuleringen, og så fortælle hvad jeg vil gøre, hvordan(metode) jeg vil gøre det og med hvad(litteratur) Hvordan kan jeg gribe dette an? Jeg har i min op... -
Reducering
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål angående reducering Når der står 2b(a-b) vil det så blive reduceret til nedenstående? 2b(a-b)=2ab-2b^2 -
Skæringspunkt ml. 2 linier
ForumindlægHey, er der nogen som har formlen for at finde skæringspunktet ml. 2 linier..?
