Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 16061 til 16080 af 156338
-
Forbedring af karakterer efter gym?
ForumindlægHej Er det muligt at supplere sine karakterer fra gymnasiet som eks. kun rækker til 02 eller 4, men at den uddannelse man gerne vil ind på, kræver at man mindst har 7 i matematik? Kan man tage nogle suppleringskurser efterfølgende for at få det der kræves? (Har allerede A-niveau). -
Mundtlig eksamen.
ForumindlægHej. Jeg skal op til mundtlig eksamen i matematik på A-niveau i næste uge, og sidder med mine eksamensspørgsmål. Den første omhandler differentialregning og her er spørgsmålet: Beskriv begrebet differentiabilitet og regneregler fir differentialkvotienter . Bevis for produktreglen skal indgå. ... -
Bernoellis princip forsøg
ForumindlægVedrørende et fysikprojekt om vindenergi og vindmøller, leder jeg efter et forsøg man kan lave omkring Bernouellis princip. Vil derfor meget gerne hører om der er nogen som ligger inde med en forsøgsbeskrivelse eller kender et godt forsøg til Bernouellis princip. Forsøget skal desuden være af p... -
Isolering af carbondioxid
ForumindlægHej, jeg har svært ved at svare på spg. 5e i eksamenssættet Kemi - A niveau fra 2012 http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%20og%20eksamen/120607%202stx121_KEM_A.ashx Det er en ret forvirrende process. Det der er mest uforståeligt er at det er en ligvægt. Hvorfor går den f... -
Turbo Kurser
ForumindlægHej! Jeg har lige et spørgsmål angående de her smarte turbokurser. Hvis man supplere Matematik fra B til A niveau, og man er optaget på sin specifikke uddannelse på baggrund af at man består kurset. Så har jeg tænk på om man stadig kan komme ind på sin uddannelse hvis man fx får 7 i skriftlig og... -
Nogle gode idéer/emner?
ForumindlægHej Jeg skal til at skrive SRP her om lidt, men jeg mangler lidt inspiration til emnet. Jeg har siddet og surfet lidt, men der er ikke rigtig noget, der "trigger" mig endnu. Måske kunne I hjælpe? Jeg ville allerhelst kombinere matematik og kemi (A niveau og studieretningsfag), men j... -
Engelsk tekst
ForumindlægHej! Jeg vil høre om der er nogle der har lyst til hurtigt at kigge min engelsk tekst igennem for fej inde jeg aflevere denl? - Teksten er gennemlæst adskillige gange. - Det er opgavetype A i prøvesæt B-niveau - Den er ca. 800 ord Mvh Anna -
Facitlister og opgaveløser
ForumindlægKære alle, både lektiehjælper, lærer og elever. Er der nogen der kunne tænke sig eller kunne bruge facitlister Til de tidligere eksamenssæt og til de vejledende opgaver på både A og B niveau. Jeg spørger af nysgerrighed, da jeg fra universitet ofte Kan bruge gamle facitlister, sammen med deres op... -
SSO i matematik. Itertioner og kaosteori
ForumindlægHej. Jeg vil skrive SSO i Matematik A niveau. Jeg har bestemt mig for at skrive om "iterationer og kaosteori" her vil jeg komme ind under fixpunkter, periodiske punkter og Feigenbaumsystemet. Nogle der har personlig erfaring med dette emne? evt guide mig på vej, til nogle gode bøger... -
lineær regression
ForumindlægHej folkens, jeg er havnet med en opgave i matematik (gymnasie niveau b) som jeg har en smule besvær med. opgaven lyder således; a.) bestem vægten som funktion af alderen ved lineær regression der er en tabel der har tallene uge: 3 4 6 8 1... -
SRP hjælp - svingninger differentialligninger
ForumindlægHej, jeg skal snart til at skrive SRP i Fysik og Matematik (A - niveau ) Jeg har som emne valgt svingninger. Jeg skal arbejde med noget Fourier analyse og 2. ordens differentialligninger. Jeg kunne godt bruge noget hjælp mod betaling. Hvis du kan hjælpe så skriv til mig: Charlotte_jod@yaho... -
BEVIS AF ET PARALLELOGRAM
ForumindlægHej jeg vil gerne spørge om der er noget overhovedet som hedder et bevis for et parallelogram, det skal ikke være et bevis for arealet af det og heller ej et bevis for at diagonalen halvere parallelogrammet i to lige store stykker, så er der nogen der kender til, hvordan man beviser et parallelog... -
HJÆLP TIL KEMI
ForumindlægHej derude Jeg skal til eksamen i cellens kemiske komponenter, på medicin studiet her midt januar, og har brug for hjælp til forklaring og beregning af kemi delen. Er der mon en venlig sjæl der ude der kunne hjælpe med det? Det drejer sig om både forklaring og beregning af forskellige opgaver... -
Matematik prøve
ForumindlægHej, Jeg er en elev i 1.g og skal til eksamen i matematik her om ikke særlig længe. Det er på A niveau, skal sikkert også have det i 2.g og 3.g.. SÅ mit spørgsmål er: Hva' nu hvis man får 00? kan man overhovedet forsætte på gymnasiet? Jeg har indtil videre fået 10 i dansk og 7 teknik, og de... -
Areal af en punktmængde
ForumindlægHej matematikhjælpere (SP), jeg er stødt på sådan en opgave i areal-forløb i HTX A-niveau, og det er den opgave, jeg har svært ved ift. at få gode resultater med tilhørende forklaring. Jeg håber, at I kan hjælpe mig her. Opgaven er vedhæftet. God aften og tak på forhånd. -
modulus og argument
Forumindlæghej igen igen jeg er her næsten hver time jo... Nå men... mit spørgsmål lyder:Jeg skriver om modulus og argument lige nu, men hvor langt skal jeg gå?Min lærer sagde til mig at han syntes at det var en dårlig ide at bevæge mig derhen for det var for kompliceret for mig. Men hvis jeg vil skrive om ... -
Bestemme alder
ForumindlægSidder her og prøver på at finde ud af et eksempel i et kompendie over atom- og kernefysik.\nEksemplet hedder at da man bestemte Egtvedpigens alder, målte man C-14 aktiviteten i en prøve på 1 gram carbon til A(t) = 11,0/min. En prøve fra et nutidsmenneske giver aktiviteten A0 = 16/min.\n\nVi har:... -
Skift fra medicinstudiet til naturvidenskabeligt studie
ForumindlægHej. Jeg er færdig på 1. år af medicinstudiet i Århus og har bestået alle mine eksaminer. Det var min plan, at jeg ville tage det første år for derefter at vurdere, om jeg skulle læse videre. Jeg har besluttet at skifte til et andet studie. Jeg har tænkt på følgende uddannelser: DTU: Fy... -
Gensplejsning
ForumindlægSidder og er ved at forberede mig til min mundtlige biologi eksamen imorgen (B-niveau). Jeg har fået en figur der viser en gensplejsning og har meget svært ved at forstå den:( Først ser man noget menneske dna med et insulin gen, insulingenet bliver klippet ud vha EcoRI. I den anden side af fig... -
P-piller og hormoner, hjælp til eksamen
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at læse op til biologi C. kort sagt har jeg lidt problemer med at finde ud af hvordan de forskellige hormoner som er tilsat p-piller påvirker de overordnede hormoner. Gestagen som er syntetisk progesteron, påvirker: at der bliver produceret sejt slim som forhindr...
