Søgning på: kemi a skriftlig eksamen. Resultater: 16101 til 16120 af 176853
-
Engelsk eksamen imorgen!
ForumindlægHej :) Nu skal jeg op i engelsk eksamen imorgen, og jeg er ved at være lidt nervøs! Jeg skal snakke om terrorangrebet på World Trade Center. Der er bare et lille problem! Mit manuskript fylder slet ikke nok! Jeg skal minimum snakke i 5 minutter, og mit vare kun ca. 2 minutter! HJÆÆÆLP! HVAD SKAL ... -
Forståelse af røntgenspektrum til eksamen.
ForumindlægHar problemer med at forstå røntgenspektrummet. Det er en illustration i vores bog, som giver endnu minde mening for mig. Normalt i bogen når et spektrum bliver nævnt, er der illustrationer af et linjespektrum. Men det her vises ved røntgenspektrummet: http://ibog.orbitbastx.systime.dk/typo3... -
HISTORIE EKSAMEN HJÆÆÆLP
ForumindlægHej folkens:) Jeg skal her om ikke ret lang tid til FSA historie eksamen, og er helt lost. Jeg ved ikke hvad jeg kan gøre ud over at læse i min bog, for når jeg læser, har det det som om jeg ikke får så meget ud af det. Håber nogle kan give mig nogle gode links omkring dette:) -
akut hjælp til eksamen i morgen!!!
ForumindlægHej alle sammen, Skal op til eksamen i morgen, og har et spørgsmå, som vil hjælpe mig med at forklare kulstofkredsløbet bedre: Hvorfor og hvordan er det at planter og dyr udleder co2 når de bliver nedbrudt? Forklaringen må gerne være meget simpel, da biologi ikke er min stærke side, og der ikk... -
Eventyr - mundtlig eksamen dansk
ForumindlægHey Er der nogen af jer dejlige mennesker, som har nogle gode evenyr til mundtlig eksamen i dansk? Jeg har selv kigget lidt på De Tre Fjer(De Tre Fjer er dog kun 2,8ns) og Snemanden. Men har i andre bud? Jeg vil ikke have det skal være en af de "almindelige" eventyr såsom: Den Lille Ha... -
Udtrækning af fag til eksamen
ForumindlægHej! Jeg er lidt i tvivl om, hvornår de forskellige udtrækningsfag til de afsluttende eksamener i niende klasse bliver udtrukket. Jeg mener det er i april, at vi får at vide, hvilke udtrækningsfag vi skal op i til eksamen. Men passer det? Håber der er nogen der kan svare, da det er lidt vigtig... -
old eksamen i morgen ! hjælp :/
Forumindlæghej alle (: JEg skal til old eksamen i morgen. der er nogle begreber jeg ikke har styr på, og håber nogle af jer vil være søde at hjælpe? hvem er Labdakide slægten? Kaos-kosmos: Hybris-nemesis Det dionysiske - Det appolinske Sofismens værdirelativisme - Aprioriske og absolutter værdier katharsis... -
Mundtlig eksamen analyse
ForumindlægNår man skal analysere en tekst i dansk til eksamen, skal man så følge de forskellige metoder? Altså feks den biografiske metode, nykritiske, og ideologikritiske osv. Kan man ikke bare analysere og fortolke den ud fra hvad man selv vil komme ind på? Håber i forstår spørgsmålet. Ps. Vil meget ge... -
Almen studieforberedelse -eksamen
ForumindlægJeg har et spørgsmål ang. AT-eksamen. På EMU hjemmeside står der, at eksamen skal indeholde følgende: "Talepapiret kan fx indeholde: En indledning, hvor du præsenterer dit emne og din problemformulering En kortfattet præsentation af de problemstillinger, som du vil fokusere i din fremlæg... -
Hjælp til eksames projekt HF
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at finde et navn til min eksames projekt- da jeg vil skrive om unge indvandrer i DK- Og det skal jeg skrive i Historie B og samfundsfag c. Jeg har lidt problem med historie delen- men jeg tænker umeddelbart på gæstarbejder I Dk- Og hvad synes I om dette emne --... -
Hjælp haster .. Fysik eksamens projekt ..
ForumindlægHej .. Jeg skal aflevere mit eksamens projekt her i morgen senest. Og nu kan jeg ikke finde ud af hvordan man regner ud hvor meget kinetisk energi en tennisbold mister hver gang den rammer jorden , altså hvordan man regner den ud, og hvor højt den hopper .. Mit forsøg gik ud på at jeg skulle find... -
Eksamens Opgaver 5.090
ForumindlægNogen dér kan løse disse to opgaver for mig?: Beregn den eksakte værdi af hvert af integralerne: integralet fra 4 til 1: (2^kvadro.(x))/(kvadro.(x))*dx integralet fra 4 til 1: (lnx)/(kvadro.(x))*dx Jeg har en masse opgaver som er lignende de her to, så hvis dér er én som kunne lave en udførl... -
Fysik c eksamen, hjælp!!!
ForumindlægJeg sidder og er igang med min 24 timers forberedelse til eksamen i morgen da jeg kommer i tvivl om min opgave. På det papir jeg har fået udleveret står der følgende: Opgave nr 2 Verdensbilledet Ved eksamen skal du først selv give en fremstilling af 6 - 7 minutters varighed med emnet ... -
Mediefag B-eksamen
ForumindlægHej. D. 20. skal jeg til eksamen i mediefag i B-niveau. Eksamen foregår således at jeg skal trække et citat fra en produktion og herefter analysere den. Dette har jeg 48 minutter til. Herefter skal jeg fortælle om min egen produktion (se evt: http://www.youtube.com/watch?v=jcq0Y204NT8 - konstru... -
Bevis for x1+x2=-b/a og x1*x2=c/a.
ForumindlægKære studieportalen. Jeg skal til mundtligt matematik imorgen og jeg mangler blot at øve bevis for x1+x2=-b/a og x1*x2=c/a. Er der en venlig sjæl derude, som har tid til at hjælpe mig med dette? - Isabella. -
Bestem konstanterne A og B med formlen f(t)=b*a^x
ForumindlægTabellen viser en bestemt kommunes årlige indtægt fra parkering for hvert af årene i perioden 2004-2008 År 2004 2005 2006 2007 2008 Indtægt fra parkering i mio.kr 310 350 424 515 582 Jeg brug... -
ax^2+(a+3)x-1
ForumindlægAx^2+(a+3)x-1 Jeg håber nogne der ude kan hjælpe mig Jeg er klar over at det er en 2gradslining men jeg ved ikke hvad b er = ? -
Matematik A-niveau - Kontinuerilig hjælp søges
ForumindlægNogen som kender nogen der tilbyder lektiehjælp i matematik på A-niveau 1.g Vi bor i Odense C Det haster, så ring gerne hurtigt. Vh Vibeke Thomsen mobil 22 48 58 69 -
Sygeeksamen 2008 i samfundsfag
ForumindlægHej allesammen. Jeg har virkelig brug for oplægget til sygeeksamen augst 2008 i samfundsfag :) Jeg har kæmpet for at finde den på google, men det er simpelthen umuligt - i hvert fald for mig. Hvis nogen ligger inde med oplægget, ved hvad det hedder, eller ved hvor jeg kan finde det, må I meget ge... -
For hvilke værdier af a har ligningen f(x)=a to løsninger?
ForumindlægHej! :-) Jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal gribe denne opgave an: En parabel er givet ved f(x)=x2-4x+a, hvor a er en konstant. a) For hvilke værdier af a har ligningen f(x)=a to løsninger? Jeg har prøvet at finde diskriminanten d= -42*12*c = 16 og så derefter beregnet...
