Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 16121 til 16140 af 47925
-
Lægedrøm okay karakter
ForumindlægGoddag, Jeg er en dreng på 15 år. Jeg går i 8. klasse og jeg har en lægedrøm... Jeg vil sige at mine karakter er okay. Jeg knokler ekstremt hårdt for at opnå mine mål, men selv med min store viljekraft er det svært for mig at få gode karakter i nogle fag. (F.eks Matematik og Dansk) Jeg har aldri... -
Psykologi
ForumindlægHejsa! Hvorfor opretter i ikke faget: psykologi? -
Mangel på noter inden studentereksamen
ForumindlægHejsa! Jeg skal op i Mdt. Dansk A på HTX, og har brugt en dags tid på at sammensætte hele min pensumliste, med selve teksten, mine egne noter, noter fra andre folk samt opgaver fra forskellige mennesker. Alt i alt gik det meget fint, pensumet er på cirka 300 ns, og jeg har fået klargjort de fles... -
Forbredelse hjælp
ForumindlægHej er der nogen som har tideligere eksamensæt fra: Bioteknologi A Dansk A HTX Matematik A HTX Kemi A HTX Det ville være et stor hjælp På forhånd tak. Det kunne være dejligt hvis det var fra 2015 eller 2016 -
matematik på niveau A
ForumindlægHvad skal man gøre hvis man ikke er så god til matematikken og man skal har det på A niveau næste år? Her efter sommeren starter jeg starter jeg på samfundslinjen Samf, A Engelsk A Matematik B. Men ville meget hellere starter på den naturfagliglinje Fysik kemi og matematik, men ... -
Klage over skriftlig karakter
ForumindlægHvordan klager man over sin skriftilige eksamens karakter og er der overhovedet mulighed for at få lavet denne om? -
11 eller 13
ForumindlægHejJeg er en dreng på 16 der skal op til matematik eksamen på FS10 Neveau. Hvad skal der til for at få 11 eller 13? -
Matematik - udover pensum
ForumindlægHey...Er der nogle, der ligger inde med udførlige matematiske "sager", der kan sikre 13-tallet til en terminsprøve/eksamen på A-niveau?Interessen kommer efter to 11-taller til termins- og årsprøve (alle point opnået), hvorefter jeg har konfronteret min lærer for at høre, hvordan 13-tall... -
Kan jeg komme ind?
ForumindlægJeg stiller spørgsmålet her, fordi jeg selv er i tvivl. Jeg vil gerne ansøge om at komme ind på samfundsfag/administration-linjen på uni. Problemet er at jeg har et dumt, dumt 5-tal fra min skriftlige eksamen i naturfag. Jeg har årskarakterer på 6 og 7 i henholdsvis skriftlig og mundtlig. Hjælper... -
gennemsnit
ForumindlægHeej Jeg går i 1g og vil godt gå på universitetet efter gymnasiet for at være læge. Jeg har afsluttet Samfundsfag og Mediefag i dette år og har fået 7 i begge fag. Jeg sgu ikke op i dem til eksamen, så det bliver årskarakterende, som kommer til at gælde i 3g eksamensbevis. Kravet til at være læge... -
Dilemma..
ForumindlægHej Sp. Jeg går i niende klasse, og skal til og gå i tiende klasse, fordi mit snit (5,2) ikke er højt nok til en gymnasiel uddannelse.7 Min store drøm er at blive noget inde for matematik/fysik/kemi - da jeg er bedst til dem. Men tror I det kan lad sig gøre at kæmpe sig igennem tiende klasse, så ... -
Eksamensopgave i Teknologi B
ForumindlægHej alle sammen.. Da jeg ved, at jeg ikke er den eneste som netop har fået udleveret projektoplæg til teknologi på HTX 2. år. Jeg har oprettet denne tråd for at dem der vil kan dele deres idéer til emne og diskussion herom.. Desuden har jeg uploadet en indcannet version af projektoplæget her: [... -
Alle fag skal være bestået
ForumindlægJeg stødte på det her på uddannelsesguiden for det jeg vil læse videre på: "Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B og matematik A. Desuden enten fysik A og kemi B eller fysik A og bioteknologi A eller fysik B og kemi A. Alle fag skal være bestået." Bestyder det at jeg skal b... -
Fotosyntese
ForumindlægHej jeg skal lave en aflevering i fysik/biologi, jeg skal fortælle om fotosyntesens kredsløb, og drivhusefektens kedsløb, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forklarer det? altså hvad rækkefølge og såndan noget den skal afleveres i morgen -
hvordan foregår det?
ForumindlægSkal til fysik årsprøve imorn. Jeg ved bare har 20 min forberedelse og 16 min til fremlægge. Hvordan begynder manfeks. disposition? hvordan for man gode karakter, fordi har en mærkelige censor?ps: hun hader mig :( -
KERNEENERGI
ForumindlægHej, jeg skal snart op i fysik og jeg kan bl.a. komme op i kerneenergi... Jeg ved jeg skal lave forsøg til alle emnerne, men hvilke forsøg kan der laves om kerneenergi?? Håber i har nogen ideer:D -
Strømførende ledning i et magnetfelt
ForumindlægForsøg: Strømførende ledning i et magnetfelt http://www.jhave.dk/test/fysik/ElMagn/billeder/Image2.gif hvorfor går ledningen ud af magnetfeltet? og hvorfor ind? hvis i kan svarer på det inden for en time, bliver jeg utrolig glad! -
ITU mat A eller B
ForumindlægHej jeg går på HTX 2g jeg har matematik på B lige nu men har også muligheden for at hæve det. jeg vil gerne læse på ITU: IT universitet i københavn. adgangskravene er Matematik A og mindst 6 i gennemsnit efter det der kommer med i årskarakter men mit spørgsmål er. Kan jeg godt tage matematik ... -
Snit ganget med 3%
ForumindlægHejJeg blev student (htx) sommeren 2005, med et snit på 7,7 - det er lige ikke nok til at komme ind på den uddannelse jeg gerne vil. Men så er der noget med, at hvis man har tre A-fag, så kan man gange sit snit med 3% (1,03). Gælder det kun for studenter fra i år, næste år eller hvordan? Gælder d... -
ethanol/alkohol
Forumindlægeksamen...om alkoholnogen der har nogle gode forsøg til det eller noget de kan fortælle om..noget i måske VED man vil blive spurgt om.og vær SØD ikke og skriv det på FYSIK sprog hvis i kan ;)
