Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 16121 til 16140 af 22746
-
Keplers 3 love Astronomi
ForumindlægHej Folkens. Jeg har nogle opgaver om keplers love i solsystemet. Jeg ved det har meget med astronomi at gøre, men siden der ikke er et astronomifelt man kan vælge så håber jeg i kan hjælpe. Jeg er nemlig i gang med et fysik kursus, men vores første emne er om keplers love i solsystemet. Derfor ... -
Skråt kast med luftmodstand
ForumindlægHar fået et spørgsmål i min problemformulering til srp der lyder således Redegør for fysikken i det skrå kast med luftmodstand, og opstil en differentialligning, der bestemmer banen. Overvej hvilken effekt mundingshastighed og skudvinkel har på banen. Har redegjort for fysikken i det skrå kast,... -
strømstyrke og nyttevirkning
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til at løse denne opgave i fysik. Opgaven lyder: Under opladning af en el-bils batteri er spændingsfaldet over batteriet 400 V. Batteriet modtager gennem et ladekabel elektrisk energi med effekten 50kW a. Bestem strømstyrken i ladekablet under opladning. ... -
Formfaktor
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til 2 opgaver i fysik. Jeg skal bestemme en værdi for bilens formfaktor, og jeg tror, at jeg skal bruge denne formel: Fluft = 0,5 * Cf * S * A *V2 Hvor Fluft = luftmodstanden Cf = formfaktoren S = luftens massefylde A = tværsnitsarealet V = farten ... -
SI-enheder
ForumindlægHejsa! Er du én, der ejer en dejlig liste af si-enheder til fysik, så ville jeg virkelig være lykkelig, hvis du gad og dele den med mig! Jeg er så langt bag ud i fysik, at jeg virkelig tror, at det vil gøre det forudventendefysik arbejde noget nemmere, hvis du havde mulighed for at sende den ... -
Spørgsmål om gennemsnittet, lidt besværligt-
ForumindlægSå jeg har en fuld HF... og med det gennemsnit jeg har kan jeg komme ind på en uddannelse x. men uddannelsen x... det kunne være medicin siger at man også skal have lad os sige fysik og kemi på B niveau. så tager jeg fysik og kemi på B og får elendige karaktere. tæller de karakterer så me... -
Tryk og Opdrift opgave
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med opg. 24 i fysik bogen "vejen til fysik B2" ? den lyder sådan: et skib har form som en kasse uden låg og vejer 20000 ton. skibet er 120 m langt og 14 m bredt. a) hvor stor er vandets opdrift på skibet? b) hvilken dybdegang har skibet i ferskvand med densi... -
Brydning(lys)
ForumindlægJeg har fået en aflevering for i fysik, og da jeg er virkelig dårlig til fysik vil jeg meget gerne have hjælp: 1: En lysstråle sendes med indfaldsvinklen i=32 grader fra luft ind i et rudeglas. Beregn brydningsvinklen b i glasset. 2: En lysstråle sendes med en indfaldsvinkel på 74,9 grader ne... -
Elektromagnetisme
ForumindlægHey allesammen :) Min veninde og jeg skal op i fysik/kemi på mandag, og vi er begge lidt usikre på emnet "Elektromagnetisme". Vi har læst kapitlet igennem igen og igen, læst i andre fysik/kemi bøger, læst på nettet - men forstår det stadig ikke helt. Er der nogen, som har nogle go... -
Optagelsesprøve til STX.
ForumindlægHej! I morgen skal jeg til optagelsesprøven, og jeg er nervøs. Jeg skal op i Engelsk, Matematik og Dansk - mundtligt. Men jeg har læst omkring, man også kommer op i Fysik/Kemi, er det rigtigt? - Men ellers har jeg forberedt mig på Fysik, på de generelle ting, som hvad en ion fx er. Men jeg ville... -
FSA Biologi eksamen :( gonna die ...hjælp
ForumindlægHej alle vidunderlige mennesker !! :) Jeg skal op i biologi her til FSA ' eksamnerne.. OG DER ER PÅSKEFERIE Og jeg har et STORT probleM , ELLER FLERE : 1. Vi har den samme lærer i fysik , og biologi . Så vi har lavet fysik det meste af året ;( 2. Jeg er dårlig til biologi 3. DER ER INGEN DER ... -
:(
ForumindlægHej alle vidunderlige mennesker !! :) Jeg skal op i biologi her til FSA ' eksamnerne.. OG DER ER PÅSKEFERIE Og jeg har et STORT probleM , ELLER FLERE : 1. Vi har den samme lærer i fysik , og biologi . Så vi har lavet fysik det meste af året ;( 2. Jeg er dårlig til biologi 3. DER ER INGEN DER ... -
Biologi Timer
ForumindlægHej Jeg skal op i en Biologi Exame her den 28 Juni og min Biologi leare er ikke kun min Biologi leare men ogsaa min Fysik og Cemi leare og jeg kom in i klassen efter de havde haft deres biologi timer og nu giver hun os kun fysik timer og jeg er totalt lost jeg har brug for at bestaa men ved virke... -
Gøre det noget hvis jeg dumper!?
ForumindlægHeej allesammen.. Jeg er blevet optaget på et gymnasium, men på onsdag skal jeg op i fysik/kemi og de andre fag senere... Mit spørgsmål er: Gøre det noget hvis jeg får dårlige resultater til eksamen? Jeg er jo blevet optaget... Eller gør det noget hvis jeg f.eks. får 00 i fysik/kemi? (Jeg stinke... -
Valg af srp-emne og fag
ForumindlægHej gutter! Jeg skal snart skrive studieretningsprojekt, men jeg har lidt blokader. Jeg SKAL skrive i matematik, og har derudover mulighed for at skrive i historie, dansk eller fysik. Jeg er en spade til fysik, så det vil jeg meget gerne undgå!!! Er der nogen, der har nogle gode ideer til, hv... -
Har brug for vejledning
ForumindlægHej, Jeg har Samf A, Eng a og Mat B. I fremtiden kunne jeg godt tænke mig at blive arkitekt. Jeg mangler nogle specifikke adgangskrav, som du nok kan se. (Enten fysik B og kemi C eller fysik B og bioteknologi A eller geovidenskab A og kemi C), de specifikke adgangskrav kan jeg godt vælge i min... -
Matematik-hjælp tilbydes nær Roskilde
ForumindlægJeg er en lærerstuderende med linjefag i matematik, biologi og fysik/kemi. Jeg har haft matematik på meget højt niveau i forb. med tidligere studie på DTU. Jeg er meget tålmodig og forsøger at møde vedkommende jeg underviser hvor hun/han er. Jeg tilbyder hjælp i matematik/fysik/kemi, biologi i fo... -
Kemi A!!
ForumindlægHeey SP. Jeg skal her nu snart til vælge A fag. De fag jeg har muligheden for at vælge imellem er: Engelsk A, Tysk A, Kemi A og Fysik A.. Men problemet ligger i at jeg ikke rigtig ved hvad det vil indebærer at have disse forskellige fag i dette niveau? Så vil høre jeres erfaring om disse fag,... -
Tysk A
ForumindlægHeey SP. Jeg skal her nu snart til vælge A fag. De fag jeg har muligheden for at vælge imellem er: Engelsk A, Tysk A, Kemi A og Fysik A.. Men problemet ligger i at jeg ikke rigtig ved hvad det vil indebærer at have disse forskellige fag i dette niveau? Så vil høre jeres erfaring om disse fag,... -
AT Problemformulering HJÆLP!
ForumindlægJeg sidder og laver AT i denne uge, og min gruppe og jeg er lidt et problem, vi har vores problemstillinger men kan bare ikke finde en passende problemformulering. Vores hovedeemne er Hvad er sandhed? og vi har valgt fagende fysik og dansk. vi har omkring Freud og hans psykoanalyse i forhold til ...
