Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 16161 til 16180 af 156338
-
Gymnasiet
ForumindlægHej mennesker. Jeg er en pige der går i 9.klasse. Jeg har gået rundt, og har været virkelig stresset over noget. Jeg ved simpelthen ikke om, jeg skal tage HTX eller STX og, hvilken linje jeg skal tage. Jeg er så nervøs og stresset, over at tænke på det hele tiden. Derfor vil jeg gerne have råd, ... -
enzymer
Forumindlægoki, hvor pineligt jeg ikke kan det, men er da nogle da vil forklare mig på et børnehaveklasse niveau hvad et enzym er! --> Kwazi -
Taksonomi, please hjælp
ForumindlægHej, jeg kan ikke huske, hvad de tre taksonomiske niveauer i samfundsfag gik ud på? Vil I ikke nok hjælpe? jeg skal op til eksamen :( Tak på forhånd -
spørgsmål
ForumindlægJeg undrede mig lidt over hvorfor sukker egentlig giver et højere niveaue af insulin i forhold til pasta f.eks.? Hvad er det der sker i kroppen..? -
Såørgsmål: vedrørende eksamen
ForumindlægHejsa...! har lige et spørgsmål vedrørendeeksamenKan man være sikker på, at komme op i det fag, som man har på b niveau i 3 g...??? -
Engelsk eksamen B
ForumindlægJeg skal til engelsk eksamen b-niveau her på tirsdag.. Nogle der har nogle gode råd...? Frygter virkelig den eksamen...!!! -
HAR DU STYR PÅ BILLEDKUNST?
ForumindlægHej er der nogen de rhar styr på hvordan billedkunst eksamen foregår og hvordan man kan øve sig... det er på c-niveau.. pplease hjælp..:S -
HHX eller STX ? Hvilken linje? Kan man skifte ? HjÆLp!
ForumindlægHej studieportalen: Jeg har altid været sten sikker på at jeg ville på HHX , men nu imod slutningen på mit High School år et jeg lidt i tvivl !! Har nogle spørgsmål : Jeg er så i tvivl om hvad jeg vil lave !! Jeg har altid... -
Integration spørgmsål
ForumindlægJeg har fgl. spørgsmål, som er vedhæftet her: https://imgur.com/a/dyciVCb Ved ikke hvordan opgaven gribes an, og håber på hjælp. Tak på forhånd! -
Billedkunst projekt!
ForumindlægHej SP! Er der nogle kreative sjæle herinde?.. Jeg skal lave et projekt i billedkunst - med overskriften virkelighed/fantasi! Det er jo et rimelig åbent emne, men kunne være rart hvis der var nogle der havde nogle ideer til projektet? Det ville være en stor hjælp - da jeg overhovedet ikke har ... -
Eksamen.
ForumindlægG'dag.. Ville bare høre, om hvordan en religionseksamen kommer til at foregå? Trækker man bare en tekst, og analyserer den, eller er der nogle underspørgmsål man skal finde ud af? Og en anden ting.. Hvad er den primære forskel på Jødedom/Kristendom? GT/NT? Er det ikke bare at kristendommen ... -
Optagelsesprøve til STX matematik
ForumindlægHej allesammen Jeg er en mand på 21 år, som har været ude af folkeskolen i længere tid og gerne vil starte på en 2 årig STX uddannelse. Jeg er blevet indkaldt til en optagelsesprøve, hvor jeg skal op i matematik. Jeg har aldrig været dygtig til matematik, men øver mig rigtig meget op til prøvern... -
Find toppunktet
ForumindlægHej. Der er noget som har gået og irriteret mig i lidt tid som jeg simpelthen ikke kan få til at give mening. Det er højst sandsynligt mig der har overset noget eller har regnet forkert, men det ville være dejligt, hvis nogen kunne forklare. Jeg skal finde toppunktet i f(x)=3x^2+12x+2. Det fung... -
Supplering
ForumindlægKan man suplere et fag man har bestået før? Bare for at få et højre karakter også selvom det ik tæller med i gennemsnittet -
eksamen og noter
ForumindlægHej, er de rik nogen der kan fortælle hvordan engelsk eksamen foregår? skal man læse højt eller skal man oversætte en lille del af en tekst? Må man ha noter med ind til selv eksamen?Har i ik nogle noter til lamb to the slaughter og desperatos?HVis i har nogle gode ord og vendinger mp i meget ger... -
fremstilling af ester
Forumindlæghar lavet et forsøg med fremstilling af ester, men er nu i tvivl om hvorvidt det er den rigtige formel for esteren jeg har fundet - synes ikke jeg kan få reaktionsligningen til at stemme...C2H5OH + C5H10O2 --> C4H9CO2C2H5umiddelbart mangler jeg et H og et O på produktsiden... nogen der kan hjæ... -
Mdt. Mat A1
ForumindlægHejsa! Jeg skal snart op i matematik (1.årigt højniveau)- og ville egentlig bare høre om der er nogle der evt. har et eksempel på hvordan et spørgsmål kan lyde??Det ville være skønt:o) -
blodsukkermåling
Forumindlæghej er igen med en rapport om blodsukkermåling og glykæmisk index, men der er et spørgsmål jeg ikke lige kan finde ud af. håber i kan hjælpe? hvilken sammenhæng vil man forvente der er mellem et levnedsmiddels glykæmiske index og kroppens insulinproduktion efter indtag af det pågældende levnedsm... -
Syrer
ForumindlægHej ved i hvad der ville være relevant at skrive om i en rapport omhandlende syrer? Her tænker jeg på underemner! -
Engelsk kursus 2-4 timer om ugen
ForumindlægNogen der kan anbefale et engelsk kursus, som vare 2-4 timer om ugen. Gerne et der starter snarts. Det skal ikke være et der først starter til september. Gerne hen over sommeren
