Søgning på: tysk analyse. Resultater: 16181 til 16200 af 38620
-
Borgerrettighedbevægelsen i USA
ForumindlægHej! Jeg har valgt at have om borgerrettighedsbevægelsen i USA i dette års AT i fagene historie A og engelsk A. Har dog lidt problemer med at opstille en ordentligt problemformulering og tilhørende problemstillinger, og kunne derfor godt bruge lidt hjælp. Tænker at man kan redegøre for de v... -
Retorik
ForumindlægDansk stil Retorikopgave - appelformer Tekster: "Attentat mod den danske model", Information 27/1 2011 "Meningsmålinger skal tages med et gran salt", Information 8/1 2011 1. Hvem er afsender af de to tekster? 2. Sammenlign de to artikler mht. brug af appelformer (logos, pato... -
Hjælp til et digt...
ForumindlægHej Jeg har fået et digt som jeg ska analysere, jeg har skrevet en del om digtet...men jeg synes selv, at jeg ikke er kommet grundigt rundt i det.. For jeg har ikke analyseret om den nye litteratur relateret til(kroppen, samfundet, psykologi osv....)Håber at nogen er god til at analysere digte, s... -
Ordstilling?
ForumindlægHej, Jeg er ikke helt enig med mig selv om, denn sætning er formuleret og står rigtigt(ordstilling)? Hvad er reglen for ordstillingen i tysk? Die Rolle der Männer sind zu versorgen seiner Familie und zu kämpfen um Ehre der Nation -
oversættelse af to sætninger. HJÆLP!
Forumindlæghej. jeg skal oversætte en tekst fra dsnsk til tysk, og der er to sætninger jeg ikke kan finde ud af. 1: hvordan siger man "finder sted"? og hvordan siger man "viser nyere undersøgelser"? ville være rigtig glad hvis der var nogen der kunne hjælpe. -
DEUTSCH
ForumindlægHvad betyder denne sætning?? : Von der kriegst du in zwei Tagen nicht mal ein einfaches "guten Tag" zu hören. - Tror at det er sådan noget tysk-ungdomssprog ;-) -
Emne...!
ForumindlægHejsa!Jeg skal efter ferien holde et lille oplæg på tysk om et "interessant emne", men jeg er total LOST -jeg ved ikke hvad jeg skal sige...:-....(Er der ikke nogle af jer, som har nogle gode ideer?PÅ forhånd TakMvhMette -
Kort Sætning
ForumindlægHejJeg har en sætning her kommer den på dansk : I den artikel du lige har læst kritisererman regeringens planer. tysk:In dem Artikel du gleich gelesen hast, kritisieren man den Plänen der Regierung.Hvad er forkert ? Hvordan retter jeg det?Hilsnericeb -
Artikel
ForumindlægHej SP, Jeg har oversat en enkel sætning fra dansk til tysk. Jeg har fået af vide, at jeg skal fjerne "die", men hvorfor skal jeg egentlig det? Sætningen: De havde taget flag med. Sie hatten die Flaggen mitgenommen. -
AT HJÆLP!
ForumindlægHej Alle. Det ville være super hvis i kunne hjælpe!? - TID? Hvor længe skal den selvstændige fremlæggelse vare ? Og trækker det ned hvis man taler mere end det ? Må man godt ikke have været sin disposition igennem når tiden for den selvstændige fremlæggelse er ovre? - STRUKTUR? Har valgt dansk o... -
DANSK EKSAMEN HJÆLP :D
ForumindlægHey alle sammen. Jeg sidder her idag og ser det hele igennem igen og øver.. Hvor efter jeg tænker over.. På min Disposition har jeg skrevet "Indentitet, Et Kort resume, Analyse og fortolkning, Perspektivering, og min egen mening. Neden under har jeg så skriver "Analyse- og fortolkning... -
Musisk analye af "Heal the world" og "They don't care about us"
ForumindlægHej Jeg skal analysere "Heal the world" og "They don't care about us" af Michael Jackson til min SRP. Jeg er ret meget på bar bund, og jeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an. Hjælp modtages med kyshånd! :) -
Dansk opgavehæfte- står på bar bund
Forumindlæghej, jeg har brug for hjælp til et dansk opgavehæfte. Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive og ingen af emnerne er på studiportalen...Opgavehæftets tekster og billeder drejer sig om at fare vild. "at fare vild" kan have mange betydninger: at blive fortabt, at være vildfaren, at komme på afv... -
HJÆLP! >Litteraturen i 90'erne<
ForumindlægHalløj, folkens. Jeg går i 9. klasse og i forbindelse med min afgangsprøve i dansk har jeg trukket emnet "litteratur fra 1990 og frem til i dag". Jeg skal jo analysere en tekst ud fra de kriterier, og jeg har tænkt mig at lave nogle analyser af min tekst ud fra, hvordan litteraturen va... -
Stimerol reklame (1997)
ForumindlægHejsaJeg har fået en opgave hvor jeg skal lave en analyse af reklamen. Jeg skal i min opgave komme ind på hvem målgruppen er og hvad budskabet er med reklamen. Er der nogen der har en reklame analyse liggende evt ovenstående reklame så jeg kan komme igang med at analyser reklamen. -
Dansk Synopsis/Disposition.. Billedeanalyse
ForumindlægSkal lave en dansk synopsis af et billede af Edward Munch den syge stodder.. Det er enten Death in the Sickroom eller Death mother and child... Ved sku ikke hvordan det skal fylde 10-20 min? Jeg analyserer billedet ... fint! - tager måske 5-8 min, må jeg ikke tale om edward munch? fortælle om ha... -
Hjælp til musikeksamen her i ugen :)
ForumindlægHej alle :) Jeg skal til eksamen i musik her på tirsdag.. Og ville derfor høre om der er nogle der har været oppe og skulle analysere et beatles nummer til eksamen før? Hvis der er nogle der stadig har deres analyseark fra dengang, ville jeg bare være så glad hvis I sendte det til mig :) Je... -
5 a-fag + et ekstra fag på VUC. Er det en for stor mundfuld?
ForumindlægHej! Sagen er den, at vi lige har fået valgfagshold tildelt. (Går i 2.g på STX) Jeg har valgt tysk fortsætter A som mit 5 a-fag, da det eneste andet mulige valgfag var biologi b, hvor der er mange elementer i undervisningen, som ikke tiltaler mig overhovedet. Udover tysk skal jeg læse et c-fag p... -
H.C Andersen "det er liv at rejse"
ForumindlægHej, ville lige spørg om hjælp til H.C andersens digt " det er liv at rejse" jeg skal redegør for digtet men forstår det ikke helt. Jeg har derfor brug for hjælp til forståelsen af digtet :) og hvis i eventuel har en analyse af det liggende så må i meget gerne sende det :) -
Robert Forest
ForumindlægHej....Jeg er ved at lave en analyse af Robert Forest's The road not taken... og jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide hvornår det var skrevet.... altså hvilket år eller bare årti....håber der er nogen som kan hjælpe....
