Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 16201 til 16220 af 48964
-
Kan jeg stadig blive student?
ForumindlægJeg skal op til den sidste eksamen i 3g d. 26. Jeg har dog ikke været op til NV prøven i 1 g. Kan jeg stadig blive student. -
SU hvis man bliver væk fra sygeeksamen?
ForumindlægJeg har fået SU i december og januar, indtil jeg kan gå til syge-eksamen i januar. Det viser sig så desværre, at den syge-eksamen, som skolen kan tilbyde, ikke kan tages online, og da jeg tager uddannelsen online og bor i den anden ende af landet, er det ikke så smart. Så spørgsmålet er: Hvis j... -
sælger mine dispositioner
ForumindlægHej alle studerende. Jeg sælger mine dispositioner til MAT B og KEMI B. Der er 16 dispositioner til Kemi inkl. forsøgene/rapporterne (med svarene) som du skal fortælle om til eksamen (20 kr. stk eksl. rapport/forsøg). Emner: Kemisk binding, Grundstoffernes periodesystem og metaller, Mængdeber... -
De nye regler
ForumindlægHej folkens Hvordan er de nye regler for, hvor mange eksamener man skal op i? Jeg har været op i disse fag i 1 og 2. g Musik, Fysik, Engelsk Og jeg har disse fag i 3.g Matematik, Kemi, Dansk, Historie, Biologi C, Design, Old, Religion Jeg ved godt, at AT er fast, men hvad med de andre fag? Hv... -
At være på - muligheder og problemer
ForumindlægSå er opgaveformuleringen udleveret under overskriften: At være på - muligheder og problemer: Du skal undersøge og diskutere en sag, hvor selviscenesættelse og/eller overvågning med brug af moderne teknologi spiller en væsentlig rolle. I denne tråd kan I dele indledende erfaringer med opgaveform... -
ILIADEN sang: 1, 2, 3 og 22
ForumindlægHeej alle.. Skal til eksamen på mandaaag :S.. sidder med Iliaden (oversat af Christian Wilster), og har som pensum sang: 1, 2, 3 og 22.. Evt. nogen som ligger inde meed notater til nogen af dem?:S.. -
Tror at jeg dropper ud
ForumindlægHver dag er jeg i gang med lektier 24/7. Og problemet er hver gang kan jeg ikke fínde ud af det og det er også ret irriterende at tænke på at folk som arbejder kan det på få minutter, mens jeg skal bruge 24 timer på det JEG ER GODT TRÆT AF DET! Jeg har grædt hele aftnen igår aftes om en stil so... -
Skuffet, trist, sur??
ForumindlægHvilken følelse får I når I får et skod karakterer som I ikke selv havde forventet at få?Her kan I evt. komme frem med jeres følelser omkring dårlige karakterer.. -
Højere snit
ForumindlægHej. Jeg har en drøm om at komme ind på medicin men ligger dog kun med et snit på omkring 10. Jeg hørte fra en veninde at man kunne lade være med at tage til den sidste eksamen på gymnasiet, så eksamensbeviset ikke var lukket. Derefter kunne man året efter tage de fag man føler man kan gøre... -
skriftlig dansk
ForumindlægHej.. Jeg er 2 hf er og jeg vil gerne vide mere om hvordan jeg kan være mere end bestået på dansk A niveau..Min lærer har opfodret mig til at lave den analyserende del( opgavetypen er den samme til eksamen bare med et andet emne) så den tager jeg, men da opgavetyperne er det samme, er det så en ... -
Hvordan vægtes karakterene?
ForumindlægHej Jeg er i tvivl mht. karakteres vægt efter den nye 7. trin skala på HF. Jeg kan læse mig frem til det her. A-niveau fag vægtes 2 B-niveau fag vægtes 1,5 C-niveau fag vægtes 1 Naturvidenskabelige faggruppe vægtes 1,5 Kultur- og samfundsfagsfaggruppe vægtes 2,0 Stor skriftlig opga... -
Hurtigt-Hældningstal??
ForumindlægHej kan ikke finde ud af følgende opgave:"En ret linje går gennem punkterne (2,-5)og(0,1). Hvad er linjens hældningstal?". (Vil gerne have en forklaring og hvad hældningstal er, har søgt lidt men forstod ikke. -
Stamfunktion
ForumindlægHej, hvordan er det nu, formlen for at finde stamfunktionen er? xn+1, men der skal jo også stå et eller andet foran, ikke? På forhånd tak :) -
Arealfunktion
ForumindlægHej Jeg håber I kan hjælpe mig med udregningen til følgende opgave: Bevis, at arealfunktionen A(X_0) hørende til en kontinuert funktion f(x) er stamfunktion til f. Med venlig hilsen Kristian Birkemose -
Annuitet? Hjælp!
ForumindlægHar brug for hjælp til at regne denne vedhæftede opgavedel!! Tak på forhånd! -
eks. udvikling
ForumindlægHejsa Jeg har vedhæftet en opgave, som jeg meget gerne vil have noget hjælp til (: -
Andengradsligninger
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har et problem, og jeg håber i kan hjælpe mig.. Opgaven lyder: løs ligningerne (hvis det er muligt) f(x) = 0. a) f(x)=2·x^2-4·x-6 b) f(x)=3·x^2+12·x+12 c) f(x)=-x^2+2·x-2 Jeg håber i kan hjælpe mig - på forhånd tak -
Sansynlighed 4007 b)
ForumindlægJeg ved ikke hvad jeg skal gøre med denne her: Hjerte- og lungeoperationer kan med føre forstoppelse (postoperativ obstipation). På et hospital er de interesseret i at undersøge, om problemet har samme omfang ved de to operationstyper. Man opstiller dette som en hypotese, der skal testes, og ... -
Spg
ForumindlægHey.. er der nogen der kan forklare hvad en fremskrivningsfaktoren er og? hvilken betydning den har? -
Bestem integralet
ForumindlægkAn nogen hjælpe mig med at bestemme integralet? Har vedhæftet opgaven.. håber i vil hjælpe uddybende Og også gøre for de to er lig hinanden.
