Studievejledning
SU hvis man bliver væk fra sygeeksamen?
Jeg har fået SU i december og januar, indtil jeg kan gå til syge-eksamen i januar. Det viser sig så desværre, at den syge-eksamen, som skolen kan tilbyde, ikke kan tages online, og da jeg tager uddannelsen online og bor i den anden ende af landet, er det ikke så smart.
Så spørgsmålet er: Hvis jeg ikke tager syge-eksamen i januar, fordi jeg ønsker at vente med eksamen, til den bliver udbudt online, skal jeg så tilbagebetale SU for december og januar?
Og ja, det burde jeg naturligvis spørger SU-medarbejderen på min uddannelse om. Hun lader desværre ikke til at vide så meget om netop min situation, og hun lader også til at have for travlt til at hun kan sætte sig ind i de regler, der gælder her...
mvh. tina
Svar #1
27. december 2014 af CarstenMatsson (Slettet)
Det lyder som om det er ret meget vigtigere for dig at få SU end at gå til eksamen, så jeg vil da foreslå at du spørger din skole hvad du skal gøre i den situation.
Svar #2
27. december 2014 af LarsJensen0 (Slettet)
Tja,
hvad koster det at rejse frem og tilbage sammenlignet med at skulle betale SU tilbage for to måneder.
Seriøst:
Tag nu den eksamen og kom videre.
Hilsen Lars
Skriv et svar til: SU hvis man bliver væk fra sygeeksamen?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.