Søgning på: matematik FP10. Resultater: 16201 til 16220 af 31486
  • differentialkvotient

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal snart op i matematik eksamen, men har et bevis, som jeg har svært ved at forstå. Beviset er for F(x)=a*x^2. Er der nogen, som kan hjælpe mig med dette? PÅ forhånd tak.
  • Terminsprøve ??

    Forumindlæg
    Hej Jeg går i 8. klasse og skal snart op til en matematik problemregning og færdighedsregning. Er der nogle der har nogle rød, da jeg er MEGET MEGET MEGET nervøs. Og er der nogle der ved eller kan regne ud hvilken problemregning jeg skal have ? Tak :
  • Variabelsammenhæng

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg ville spørge om, der er nogen af jer, som ved hvad denne sætning betyder? --- Gør rede for linæer sammenhæng mellem to VARIABEL? - hvad betyder variabel i matematik? (er det eksempler??
  • Statistik - spredning

    Forumindlæg
    skal til mundtlig matematik B, og har spørgsmål omkring emnet statistik, grupperede observationer. hvad betyder spredning? hvad er det man finder ud af ved at beregne spredning..? på forhånd tak...
  • Begrebet differential kvotient

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal til eksamen i matematik på B-niveau på tirsdag og sidder lidt fast i de sidste spørgsmål. et af spørgsmålene lyder følgende: Gør rede for begrebet differentialkvotient, men hvordan gør man lige det ? og hvad betyder det ? på forhånd mange tak
  • Differentialkvotienten og væksthastighed!!!!!! Eksamen i morgen..

    Forumindlæg
    Jeg har fået følgende spørgsmål til min eksamen i matematik på B-niveau i morgen... Redegør for sammenhængen mellem differentialkvotient og væksthasikghed... Er fuldstændig blank!! Nogen der kan hjælpe????:)
  • Dumpe eksamen

    Forumindlæg
    Jeg ved godt at mange af jer måske ikke kender til svaret, men hvor mange chancer er det man har på lærerseminariet i de 4 år hvis man dumper. Jeg dumpede forleden dag i matematik.
  • eksamensopgave

    Forumindlæg
    Hej jeg ville høre om der er nogle der har nogle gode ideer til et eksamenprojekt i matematik på c niveau??? Jeg er helt tom for ideer og ville gerne have lidt tid til at tænke over det inden jeg skal i gang med det.
  • Eksamens hjælp.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg går på studieskolen, og læser Matematik B niveau, som jeg skal bruge til at komme ind på HA. Jeg har aldrig rigtig sat mig ind i matematik, og det meste af min gymnasietid blev brugt på at have det sjovt. Jeg blev student fra Rungsted Gymnasium i 06, og har aldrig brugt matematik side...
  • fremskrivningsfaktoren og vækstrate.

    Forumindlæg
    Hej jeg skal lave en matematik rapport og har fået det her spørgsmål. Har lidt svært ved af formulere dette, nogen der kan hjælpe??? forklar hvad der forståes ved fremskrivningsfaktoren og vækstrate?
  • Gennemsnitsfart

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og laver en matematik aflevering og kan ikke helt huske hvordan man regner gennemsnitfart ud. eksempel: En bil kører 52m på 24 sekunder. Hvad er gennemsnitsfarten? gerne med udregning. Tak på forhånd :)
  • beregning af tempeaturer

    Forumindlæg
    Jeg har store prøver med en matematik opgave, angående beregner om Fahrenheit og Celsius. Jeg har vedlagt en fil med opgave Håber der er nogle der kan hjælpe!
  • TI-89 søges! Hurtigt!

    Forumindlæg
    Hej, Jeg søger en TI-89 / TI-89 Titanium til matematik på A. Er villig til at give 800-900 kr. Helst med alt tilbehør. Min mail: [email protected]
  • MUNDTLIG OPTAGELSESPRØVE HJÆÆÆÆP

    Forumindlæg
    jeg skal op i mundtlig optagelsesprøve i matematik jeg er virkelig meget nervøs:( NOGEN DER VED HVAD DE SPØRGER OM? mundlig er det færdighed man fortæller seriøst et eller andet hjææælp:'(
  • Foretag en følsomhedsanalyse

    Forumindlæg
    Hej Jeg er gået død i en følsomhedsanalyse jeg skal lave i matematik :( Jeg har muligvis udregnet niveaulinjerne som skærer i det punkt der danner optimum. Nogle som kan hjælpe mig herfra? Peter
  • FYSIK

    Forumindlæg
    Det er egentlig meget let at skulle forberede sig til en matematik-prøve. Her skal man bare terpe de forskellige emner i gennem. Men hvaså med en fysikprøve? Prøven er trods alt med hjælpemidler?
  • OPTAGELSESPRØVE

    Forumindlæg
    jeg skal op i mundtlig optagelsesprøve i matematik jeg er virkelig meget nervøs:( NOGEN DER VED HVAD DE SPØRGER OM? mundlig er det færdighed man fortæller seriøst et eller andet hjææælp:'(
  • Fysik/ mat eller his

    Forumindlæg
    Hej........... Emnet til srp skal vælges til okt. jeg har matematik, fysik og historie på A-niveau. hvad synes i om emnet atombomben i fysik og historie og havd med jeres ide til emner.........
  • Hjælp til begreber om klassisk geometri

    Forumindlæg
    Hej har denne opgave hvis nogen kan hjælpe mig med nogen svar, ville jeg sætte en stor pris på! :) Det er matematik på B - Nævn nogle begreber fra den klassiske geometri, som er anvendelige i trekantsbetragtninger.
  • Alexanders mørke bånd

    Forumindlæg
    Er der nogle som har skrevet teori om Alexanders mørke bånd? Som er området mellem den primære regnbue og den sekundære regnbue. Kan man koble noget matematik til teorien?