Søgning på: matematik eksamen 2007. Resultater: 16201 til 16220 af 61668
-
Samfundsfag, mundtlig eksamen.
ForumindlægHej alle. Jeg skal til eksamen i samfundsfag A på onsdag, 24 timers forberedelse. Jeg vil i den forbindelse hører om der er nogle herinde som har nogen gode råd. Hvad der er fornuftigt at læse på, hvad det er godt og ligge vægt på til eksamen og generelt bare nogen fif til at klare eksamen go... -
Matematik - Kemi emne?!
ForumindlægHej :) Der er sikkert mange af jer, der har skrevet SRP eller andre store projekter, så tænkte på, om der var nogen der havde en god idé til et emne indenfor kemi og matematik. Har tænkt lidt på emner som Hæmofili, sovemedicin eller insulin, men det er bare svært at få matematikken ind her. Og h... -
Privat Matematik Undervisning...
ForumindlægHej.Jeg søger en der kan hjælpe mig med at læse op til skriftli matematik eksamen.Da heg mener at mine færdigheder i matematik ikke rigtigt tilstrækkelige til en ordentlig karekter på A-niveau. Det skulle være ca. 3 gange om ugen og helst inden for 8-10 km. radius af Holte..Håber der er nogen der... -
Anvendt matematik - laborant/kemi
ForumindlægHej. Jeg sidder og skriver opgave. Og har desværre glemt alle min bøger på Fyn og sidder i Jylland nu. Ville høre om der er nogen der kan hjælpe mig med ved, at oplyse hvordan de matematik formler lyder, som man bruger i anvendt matematik på laborant skolen. Er vidste de samme man bruge... -
Historie matematik metode
ForumindlægJeg var så uheldig at gå glip af vores introduktion af metoder til AT forløb, Så jeg er helt lost. Jeg har Cuba krisen med fagene matematik (Naturvidenskabelig) og Historie (Hum). I matematik skal jeg bruge spilteori til at kigge på russerne rejse med atomraketter til Cuba... Historie giver lidt ... -
Bør jeg læse matematik? Hjælp
ForumindlægHej. Jeg har længe overvejet at søge ind på matematik på KU til sommer men jeg har lige nogle spørgsmål. Håber der er nogle matematik studerende som kan hjælpe? Jeg har hørt det skulle være et meget svært studie? Hvad synes I om det? Foregår undervisningen mest på dansk eller engelsk? Hvad vil I... -
Undervisning i matematik a niveau
Forumindlægsøger en der kan hjælpe med matematik på a-niveau og derover. jeg læser på et naturvidenskabeligt studie og skal til reeksamen i matematik om et par uger. der er nogle grundlæggende ting omkring differential/integral regning jeg skal have styr på. bor på Nørrebro og det kan både være hos mig ell... -
Kostens virkning og matematik?
ForumindlægHej, i år er AT-emnet "Mad og mennesker" og jeg har valgt fagene matematik A og biologi C. Herunder har jeg tænkt på at beskæftige mig med "kostens virkning". Er bare ikke helt sikker på hvordan jeg kan få noget matematik med ind, f.eks. statistiske tests. -
Hjælp til problemformulering - Historie og matematik
ForumindlægDet er vores andet AT forløb i 1.g, men første gang vi selv skal opstille en problemformulering. Vores to fag er historie og matematik. Vi skal fokusere på oldtidens Grækenland og pythaguras. Men som det er vores første prolemformulering vi selv skal lave, og da matematik også skal indblandes, ... -
Lektiehjælp i Matematik tilbydes
ForumindlægHej mit navn er Alfred og jeg er 41 år. Jeg er Gymnasielærer i Matematik med mere end 10 års erfaring med undervisning i Matematik. Hvis du mangler hjælp til opgaver, pensumforståelse på Gymnasie/HF og bor i Aalborg, så send mig en sms på 93-96-17-76. Så kan vi aftale et matematikhjælp forløb. v... -
Dumpet matematik A-niveau, bestået B-niveau?
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har et spørgsmål. Altså min studieretning er Matematik A, Fysik B og Kemi B. Jeg tror at jeg ender med at dumpe Matematik A, men jeg skal bruge Matematik B for at komme ind på min ønskede uddannelse. Men er jeg så tvunget til at tage matematik B igen, eller hvad? Jeg har læst... -
Tips om den mundtlige eksamen
ForumindlægHej Jeg skal om nogle dage op til den mundtlige prøve i dansk. En af de ting som jeg er lidt forvirret over er hvordan man præsenterer sit oplæg. Jeg har som et eksempel en novelle på 4-5 sider, hvor jeg henviser til konkrete sætninger som belæg af min analysepunkter. Hvordan skal dette foregå? ... -
Engelsk mundtlig årsprøve/eksamen
ForumindlægNogen som ved hvorledes Mundtlig årsprøve i Engelsk A (stx) forgår? Hvad man skal have styr på osv. -
Engelsk eksamen 2g
ForumindlægHjælp til engelsk notater...jeg skal op i engelsk tirs.d 7/6. Jeg har problemer med noget af mit pensum,så hvis nogen har nogle notater eller andet vil jeg meget gerne høre fra jer.Herunder er mit pensum:-Liam O'Flaherty:the sniper-Sylvia Haymon:Mr Kleinman's cat-Stephen King:The man who ... -
Dansk eksamen hjælp FP9 (essay)
ForumindlægHejsa alle sammen derude. Jeg har lidt problemer med den her analyse jeg er i gang med af et essay. Jeg har fundet en analysemodel som indeholder de her Essayistiske træk, men ved ikke hvad essayistike træk betyder, og har ingen ide om hvad jeg skal gøre med de ting der står under? Nogle der ka... -
NV og PU-eksamen - HTX
Forumindlæghej jeg er for et par måneder siden begyndt på en htx, og skal til at afslutte grundforløbbet med 2 eksamener. NV og PU. Jeg ved at eksamensordningen er ændret i forbindelse med den nye reform, men ville bare spørge de nye HTX- elever om de kan forklare ved, hvordan eksamenerne foregår da mine læ... -
differentialregning Mundtlig eksamen
ForumindlægDer bliver spurgt: " * redegøre for tangenten til en funktion i et punkt (x_0,f(x_0)). * Herunder skal du udlede formlen til bestemmelse af ligningen for tangenten. " Der står ikke andet i spg. Og er blevet lidt forvirret, jeg læser det som beviset for tangenten, to gange. Er der n... -
Den mundtlige del af AT-eksamen
ForumindlægJf. overstående spørgsmål.... Hvad er det helt præcist man skal i fremlæggelsen? -
Forvirring ved eksamen
ForumindlægHej, jeg har lige været til mundtlig danskeksamen i dag. Jeg synes det gik godt overordnet med var rimelig nervøs. da jeg blev kaldt ind for at få min karakter siger de jeg fik 7 pga. jeg var nervøs og forvirrende for censor. Men de vidste godt jeg kunne det hele. Det var det. Det stemmer da ikke... -
Fysik C 24-timers eksamen
ForumindlægHej allesammen. Så har jeg været oppe og trække mit spørgsmål til min fysikeksamen imorgen. Jeg føler selv at jeg er rimelig godt med, men al slags hjælp er selvfølgelig dejligt. Spørgsmålet lyder: "Den nære omverden - Jorden - Solsysstemet - Universet I den præsentation skal de beskrive vor...
