Debat

NV og PU-eksamen - HTX

08. oktober 2017 af Emmaa1212

hej jeg er for et par måneder siden begyndt på en htx, og skal til at afslutte grundforløbbet med 2 eksamener. NV og PU. Jeg ved at eksamensordningen er ændret i forbindelse med den nye reform, men ville bare spørge de nye HTX- elever om de kan forklare ved, hvordan eksamenerne foregår da mine lærer i de to fag ikke har forklaret det godt. Jeg ved godt at det er nået med en portfolioeksamen, men hvordan det foregår og hvad jeg skal gøre ved jeg ikke.

på forhånd tak


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. oktober 2017 af Zimzalabim

Produktudvikling (PU) og naturvidenskabeligt grundforløb (NV)

Produktudvikling (PU) og naturvidenskabeligt grundforløb (NV) er to forløb, hvor flere fag spiller sammen inden for et eller flere temaer. Du bliver præsenteret for nogle grundlæggende arbejdsmetoder og faglige modeller/teorier, som du skal bruge senere hen i din gymnasietid.

Forløbene er tilrettelagt, så der varieres mellem almindelig undervisning og blokdage/projektdage, hvor du kommer til at arbejde mere projektorienteret med indholdet.

Forløbene afsluttes med to interne prøver, en i hvert forløb. Prøverne ligger i uge 44. Prøverne dækker de faglige mål og det faglige indhold. Du får mere at vide om prøverne af dine undervisere.

Du får en karakter for hver prøve, og de tæller med i dit eksamensresultat.
Det er vigtigt, at du går til prøverne, da du ellers ikke kan fortsætte i gymnasiet. 


Skriv et svar til: NV og PU-eksamen - HTX

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.