Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 16241 til 16260 af 18649
-
Arkimedes' lov - Varmluftballon
ForumindlægHej kloge hoveder. Sidder ligge og hygger mig med en fysik opgave: Vi ser på en varmluftballon, der svæver i luften i konstant højde. Ballonens rumfang er 450 m^3. a. Beregn opdriften på ballonen, når denisteten af den varme luft i ballonen er 0,70 kg/m^3. Densiteten af luften uden om ballonen... -
Solcelle
ForumindlægHej! Jeg er lidt usikker på noget i min fysik rapport...Jeg ved ikke helt om dette kan siges om en solcelle eller om det kun kan bruges om elementer? Man kan dog også bruge værdien for U og I til at udregne hvilken ydre modstand, der giver den maksimale afsatte effekt i modstanden. Tilsluttes e... -
atomet
Forumindlæghey jeg har et spørgsmål da jeg ikke selv er særlig god til fysik kemi og generalt ikke kan forstå det her med atomer så håber at i vil hjælpe. i atomkernen virker elektriske frastødningskræfter og kortrækkeende kernekræfter tegn og fortæl om disse kræfter. jeg har vedhæftet opgaven så det må... -
Sammenstød mellem to kerner
ForumindlægHej! jeg sidder og grubler over et spørgsmål fra min kemi bog fra gymnasiet. Det lyder således: Grundstof nr. 107 hedder bohrium og er opkaldt efter den danske fysiker Niels Borhr. Grundstoffet har det kemiske symbol Bh. Det blev fremstillet første gang af et tysk forskerhold i Darmstadt i 1981.... -
Hjælp til bioteknologi
ForumindlægHej :-D Jeg håber nogen kan hjælpe mig. Jeg skal til at vælge studieretning, og jeg overvejer at tage studieretningen matematik A/ bioteknologi A. Men er der nogle der ved hvor høj kemien er i faget – er det b-niveau eller c-niveau? Er biologien og kemien lige fordelt, eller er der mest b... -
Hvorfor falder trykket?
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har i fysik lavet et forsøg, som går ud på at varme lidt vand i en sodavandsdåse op, til det begynder at fordampe og herefter hurtigt smide dåsen over i en balje med koldt vand, hvorefter dåsen bliver krøllet sammen. Jeg ved, at det er fordi dåsen er blevet fyldt med van... -
HJÆLP, VARMEENERGI...
ForumindlægHjælp! Jeg er gået fuldstændig fast i den her opgave, jeg kan ikke komme videre, og jeg forstår intet, jeg ved hellere ikke om det er helt rigtig... Så hvis nogle vil hjælpe mig vil jeg blive rigtig rigtig glad! Jeg gik til min Fysik lære men hun kunne ikke rigtig hjælpe mig.. Jeg har størst pr... -
Afstandskvadratloven + Wiens forskydningslov ?!?!?!
ForumindlægHej alle, jeg håber der er et klogt menneske der kan hjælpe mig, da jeg virkelig er i nød!! Vi har en stor NV-rapport for, hvor vi skal besvare en række spørgsmål, og da jeg ikke er den største haj til fysik, kan jeg derfor ikke lige regne dette ud. Vi skal fortælle om afstandskvadratloven ... -
Betydning af begrebet impulsbevarelse for opstillingen af raketligningen
ForumindlægHej, Jeg har som et af mine problemformuleringer skulle gør rede for begrebet impulsbevarelse og betydningen af dette begreb for opstillingen af raketligningen. Jeg har gjort rede for begrebet, men jeg kan ikke beskrive betydningen for opstilling af raketligningen. Man kan jo sagtens opstille r... -
Transformation forsøg
ForumindlægHej alle! Jeg har spurgt en masse mennesker om dette og jeg får ingen svar. Jeg leder efter nogle forsøg omkring Transformation da jeg skal op til fysik afgangsprøve i morgen og det er lige præcis det jeg ikke vil op i. Jeg kender kun et forsøg og det er det med en lukket hjernkerne, strømkil... -
Reaktionsligning
ForumindlægHvordan ville man skrive en reaktionsligning, når man har saltsyre og vand ? Altså jeg undrer mig bare..... Fordi her forleden, da jeg var i gang med at skrive min fysik rapport og en af emnerne var (neutralisering). jeg besluttede mig at lave en reaktionsligning på dette emne, men så snart jeg... -
Professionel privat undervisning tilbydes i mat/fys
ForumindlægHej Mit navn er Sami (30 år) og jeg vil gerne tilbyde professionel privat undervisning i fagene matematik og/eller fysik. Jeg har selv været gymnasie lærer i 6 år på Nørre G, Kongsholm gymnasie og HF, Nærum Gymnasium. Mine elever har til eksamen i alle de år jeg har været underviser haft et ge... -
Online-hjælp til Matematik/Sandsynlighedslære
ForumindlægJeg (49) er cand.scient. i fysik/matematik og interesserer mig også for statistik/sandsynlighedslære. Har en del undervisningserfaring fra VUC/Seminarium/HF samt Teknikum (ingeniørudd.). Har du brug for online-hjælp (Skype el. lign.), skriv da venligst til min brevkasse her i forumet, så svarer... -
Professionel privat undervisning tilbydes i mat/fys
ForumindlægHej Mit navn er Sami (30 år) og jeg vil gerne tilbyde professionel privat undervisning i fagene matematik og/eller fysik. Jeg har selv været gymnasie lærer i 6 år på Nørre G, Kongsholm gymnasie og HF, Nærum Gymnasium. Mine elever har til eksamen i alle de år jeg har været underviser haft et ge... -
Do
ForumindlægHej. Jeg er lige kommet tilbage til Danmark den 10/10/2013 fra England. Jeg er født i Danmark, men jeg har et problem med skolen. Nu gå jeg på 10kl og vil gerne til STX gym efter. Jeg har ikke haft tysk før men tag fysik. Der er mange der siger at jeg skal tag ... -
Hvilke en passer til mig??
ForumindlægHej. Jeg er lige kommet tilbage til Danmark den 10/10/2013 fra England. Jeg er født i Danmark, men jeg har et problem med skolen. Nu gå jeg på 10kl og vil gerne til STX gym efter. Jeg har ikke haft tysk før men tag fysik. Der er mange der siger at jeg skal tag ... -
Hjælp
ForumindlægHej. Jeg er lige kommet tilbage til Danmark den 10/10/2013 fra England. Jeg er født i Danmark, men jeg har et problem med skolen. Nu gå jeg på 10kl og vil gerne til STX gym efter. Jeg har ikke haft tysk før men tag fysik. Der er mange der siger at jeg skal tag ... -
Passer STX til mig?
ForumindlægHej. Jeg er lige kommet tilbage til Danmark den 10/10/2013 fra England. Jeg er født i Danmark, men jeg har et problem med skolen. Nu gå jeg på 10kl og vil gerne til STX gym efter. Jeg har ikke haft tysk før men tag fysik. Der er mange der siger at jeg skal tag ... -
Mikrobølger
ForumindlægFysik er ikke min stærkeste side.. Sidder med en opgave om mikrobølger og trådløst netværk som jeg håber nogen kan hjælpe mig lidt med.. Vedhæftede fil er opgaven.. Er allerede i tvivl i opg. a.. Håber nogen kan hj&a... -
Valgfag og A-fag hjælp ?
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og skal vælge et valgfag til næste år(til 2.g). Jeg er usikker imellem flg. fag: psykologi, filosofi og retorik. Hvilken af disse fag vil i anbefale? Hvordan foregår undervisning? Et andet problem jeg har er valg af A-fag. Enten kan jeg vælge engelsk A, fysik A eller fransk ...
