Søgning på: srp biologi og dansk. Resultater: 16261 til 16280 af 54698
  • Mundtlig eksamen analyse

    Forumindlæg
    Når man skal analysere en tekst i dansk til eksamen, skal man så følge de forskellige metoder? Altså feks den biografiske metode, nykritiske, og ideologikritiske osv. Kan man ikke bare analysere og fortolke den ud fra hvad man selv vil komme ind på? Håber i forstår spørgsmålet. Ps. Vil meget ge...
  • Rettelse af oversættelse

    Forumindlæg
    Goddag og godaften til alle herinde... Jeg har oversat en tekst fra dansk til engelsk og ville påskønne det meget hvis der var nogen som havde lidt tid til at kigge på den og rette eventuelle fejl... tusind tak på forhånd... Oversættelsen: New Zealand is midway between Equator and the South Pol...
  • Kvote 2....tests der forbedrer ansøgning

    Forumindlæg
    Jeg blev færdig med gymnasiet sommeren 2007 med et snit på 9.1 på gammel skala. Problemet er, at jeg vil læse international business på CBS og derfor er det nok kvote 2, hvis jeg skal have en chance. Jeg har på nuværende tidspunkt kun engelsk på b-niveau, men jeg tager en TOEFL næste uge. I øjebl...
  • Faglige krav i England.

    Forumindlæg
    Hejsa, Jeg har siddet og overvejet, at tage en BSc i Neuroscience i England på Queen Mary University of London. Jeg kan dog ikke helt forstå de entry requirements der bliver bedt om. Det er således: "A-levels: Typically ABB or above at A2 level from three subjects, including at least a ...
  • Elevbevægelsen

    Forumindlæg
    Hvorfor omhandler samfundsfag ikke elevbevægelsen i Danmark, når det er en yderst vigtig ting for det danske samfund, og ikke mindst de unge mennesker, der netop modtager samfundsfag..?Jeg kunne godt se at det udeblev fra timerne, hvis man ikke havde tid til det, men man skal ikke bruge mange lek...
  • Jeg vil have et hurtigt svar på min sp.

    Forumindlæg
    Heeeeeeeeeej har lige et hurtigt spørgsmål, der vedrør mundtlig dansk skuller vi til eksamen kunne det perioder vi har haft om i løbet af år, eller er det bare aller der perioder ind dor dansk litteraturhistorier?? venter på jeres svar og tak på forhånd
  • Finansøkonom

    Forumindlæg
    Hej, har lige et par spørgsmål til finansøkonomi på erhvervsakademiet. Så vidt jeg kan se er stort set alle bøger på studiet på dansk. Læser man kun på dansk, eller er der også noget engelsk? Hvor meget matematik er der? Har man brug for en lommeregner som f.eks TI89? På forhånd tak.
  • HJÆLP!!!

    Forumindlæg
    HEY...R DER NIGLE SOM VAR TIL AFGANGSPRØVE DER KAN FORTÆLLE MIG OM DET VAR LET TIL BÅDE DANSK OG MATEMATIK SKRIFTELIG OG VAD HANDLEDE DET OM?????KAN DU NÆVNE MIG DE 5 ELLER HVOR MANGE TING DET NU R MAN KAN VÆLGE IMELLEM TIL DANSK SKRIFTELIG?
  • Globalisering

    Forumindlæg
    1. hvad er globalisering overordnet 2. hvad kan det betyde for det danske velfædssamfund? 3. hvad kan man gøre for at undgå at det får en negativ påvirkning på det danske velfærdsamfund Skriv Hvad i synes ud fra det i ved om globalisering :)
  • AT 2010 om Heroin

    Forumindlæg
    Hej. Jeg vil gerne skrive om heroin i AT. Jeg har valgt fagene Biologi og Historie. Jeg vil i den biologiske del kigge på, hvordan heroinen påvirker kroppen og hvad der sker. Men jeg i tvivl om hvordan jeg skal få historie ind i emnet og om det overhovedet er muligt?? nogle der kan hjælpe lidt?
  • Tysk sætning om sneleoparden

    Forumindlæg
    Dansk: Der bliver beskrevet om sneleopardens kropsdele, herunder dens hale. Tysk: Es wird auch beschreiend über seinem Körperteil, hierunter der Schwans (=hale). Er det rigtigt ?
  • Germand Gladensvend

    Forumindlæg
    Hej!Jeg er ved at skrive dansk stil og skal sammenligne 2 folkeviser! Har analyseret den ene, men ville lige høre om der var nogle der havde analyseret "Germand Gladensvend"???Mvh Christian
  • Engelsk ord for rugbrødsarbejde

    Forumindlæg
    Er der enogen, der der har et bud på en engelske version af det danske udtryk "rugbrødsarbejd" - altså nødvendigt arbejde, der skal gøres? Jeg ser frem til svar. På forhånd tak :-)
  • Eksamen?

    Forumindlæg
    Hejsa...Er chancen for at dumpe i dansk ikke meget lille? Mener ikke jeg har hørt nogen få lavere end 6. Skal op tirsdag og har overhovedet ikke styr på det.
  • Terminsprøve

    Forumindlæg
    Hej Skal op i fysik, matematik, engelsk og dansk i terminsprøve i slutningen af marts... Hvordan kan man "forberede" sig ? Få man ikke nogle gamle eksamenssætter?? fra fx. 2008 eller 2007
  • hvad betyder .....?

    Forumindlæg
    Hej vil endelige gerne spørge hvad disse ord betyder på dansk?\n\npuma\njaguar\ntapir\n\ntakker på forhånd
  • Tysk sætning

    Forumindlæg
    Er dette korrekt? Dansk: Mandens udseende ser ikke ud som en mand Tysk: Das Gesicht des mannes sieht nicht aus, als ein Mann
  • Sætning?

    Forumindlæg
    ¿Me puede hacer una ensalada de tomate?Hvordan skal den oversættes til dansk?Jeg har svært ved at gennemskue "Me puede hacer" i den sammenhæng.På forhånd tak!Amigo
  • Eksamen IMORGEN!

    Forumindlæg
    Hey Alle ..Tænkte på om der ikke var nogen af jer der kunne give mig nogen gode råd om mundtlige eksamen i Dansk?Er lidt nervøs så vil gerne vide hvad man kan gøre og sådan .. Tak :)
  • HJÆLP

    Forumindlæg
    Hejsa. Mit emne er immigration og integration og skriver i dansk og samf. Jeg har siddet længe og kan simpelthen ikke komme på samfundsfags begræsninger i forhold til mit emne.. HJÆLP?