Søgning på: matematik fp10. Resultater: 16281 til 16300 af 31486
-
Bøger om det gyldne snit til SRP
ForumindlægHej. Jeg skal skrive om det gyldne snit i fagene dansk og matematik til SRP. Så jeg ville høre om der var nogen, der kendte nogle gode bøger om emnet. De skal helst være på dansk. -
nulpunktsreglen
ForumindlægHej alle, jeg har matematik aflevering for, hvor man først skal bestemme toppunktet og så nulpunkterne. jeg kan bare ikke finde ud af det med nulpunkterne. så hvis der er nogen der kan hjælpe mig med det her stykke: f(x)=x^2-6x+5 -
Hvad med latex plugin til forum?
Forumindlægburde indføre muligheden for at skrive med latex ligesom på andre udenlandske fora. Det vil gøre det nemmere at anskue f.eks. matematik problemer. -
Kvadratsætninger eksempler?
ForumindlægHej igen Jeg forbereder mig til min skriftlige årsprøve i matematik, og vil meget gerne løse nogle eksempler, hvis nogle gidder at skive én eller flere? -
TI-30xs
ForumindlægJeg laver matematik aflevring, og jeg skal tage den 5. kvadratrod af et tal - nogen som ved hvordan man gør det på en TI-30xs lommeregner? jeg kan simpelthen ikke finde ud af det :-) -
Omskriv ligning til formel
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har et lille matematik-spørgsmål, som lyder: Omskriv 4x^2 - 12x + 9 til formlen (ax+b)^2. Nogen som har et forslag, til hvordan man bærer sig ad? -
SRP.. har ikke styr på det!
ForumindlægHej Alle samme.. Jeg håber i nyder søndagen. Jeg søger en til at hjælpe mig med forståelsen af noget græsk matematik. Jeg skal MEGET SNART skrive studieretningsopgave i historie og matematik, og har valgt at skrive om græsk matematik. Jeg har egentlig ikke styr på meget af det, men eftersom man... -
FSA 2013 - hvordan gik det?
ForumindlægHej! ;) Så har man lige været oppe i Dansk Skriftlig Fremstilling. Jeg valgte nr 4, Hvad med jer? Skal I op i Matematik eller Geografi? Hvordan gik det? :) -
Hjælp :((((
ForumindlægHej jeg har lige brug for hjælp til matematik. Der står tegn et koordinatsystem med enheden 1 cm indtegn punkterne A = (2,-1) B=(5,-1) og C=(5,-6) -
Sammenhæng mellem sidelængde og omkreds (kvadrat)
ForumindlægHej Jeg har fået en matematik opgave for, hvor der står at jeg skal beskrive både med ord og med en funktionsforskrift sammenhængen mellem sidelængden og omkredsen i et kvadrat Er der nogen der har svar på dette?? -
Intervaller
ForumindlægHej alle, Jeg sidder lige med noget matematik, som jeg ikke umiddelbart ikke lige forstår. Jeg skal finde hyppigheden og frekvensen af intervallet )65;70) Håber nogen kan hjælpe derude -
Beregne skæringspunkt - HJÆLP
ForumindlægHej alle. Jeg har brug for hjælp til en matematik opgave Hvordan beregner jeg skæringspunkterne af denne funktion:g(x)=x^2+2 og denne ligning: y=3x Help Tak -
Tutor til mat A - Fredericia og 50 km radius
ForumindlægSøger en matematik tutor der kan hjælpe ca 5 timer om måneden. God løn. Helst weekend. Bor i Fredericia, men kører gerne efter det. -
Lektiehjælp
ForumindlægJeg søger lektiehjælp til matematik A, 3.g STX. Det drejer sig kun om et par timer her i december, hvor jeg skal skrive srp, bl.a. om sir modellen. Bor i hovedstandsområdet -
Redegørelse for Opsparingsannuitet
ForumindlægJeg har et projekt i matematik om Opsparingsannuitet. Jeg skal redegøre for formlen Kn = K(((1+r)^n)-1)/(r) Jeg skal bevise hvordan man kan finde frem til den. På forhånd tak. -
Kvantemekanik - srp
ForumindlægNogen som har lyst til at hjælpe mig med min srp. .. jeg har simpelthen taget munden for fuld, og sidder nu og er helt forvirret :( Jeg skriver i fysik og matematik -
definition af logaritmen (y=log(x))
ForumindlægHej :) Jeg sidder og forbereder mig til mundtlig matematik eksamen på b niveau, og skal derfor skrive en definition af logaritmen (y=log(x)) - hvordan gør jeg det? mvh -
Hvor mange fag må man dumpe i gymnasiet?
ForumindlægHej Alle. Går rundt med en sjov tanke, hvor mange fag må man egentlig dumpe i gymnasiet?? Vil gerne vide det, for tror ikke jeg består fysik og matematik, som jeg har begge to på c niveau:) -
Nogen som har tid?
ForumindlægHej alle :) Jeg har siddet og lavet en matematik aflevering og tænkte på om nogen har lyst til at kigge den igennem, og se om det giver mening? :) Man skal dog have TI-interactive for at kunne se det! *På forhånd tak :) -
sumkurve
ForumindlægHej jeg sidder og forbereder mig til eksamen i matematik og er kommet i tvivl om, hvad man bruger som variabel, når man laver en sumkurve - højre eller venstre endepunkt eller midtpunktet? Jeg håber en ved det og gider hjælpe :)
