Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 16301 til 16320 af 52987
-
Algegiftstof - indtagelse spørgsmål.
ForumindlægHej folkens. I Min biologi aflevering har jeg fået dette spørgsmål: Forklar, hvorfor indtagelse af algegiftstoffet fra Anabaena kan forårsage muskelkramper: Nogle der kunne forklar mig hvorfor dette er tilfældet? :) -
atwoods faldmaskine
ForumindlægHej alle I søde mennesker derude.. Sidder her og er ved at skrive om adwoods faldmaskine. men sidder med et lille spørgsmål i forhold til accelerationen.. Acelerationen = hældningen på (t-v)-grafen = konstant (fordi grafen er lineær) Men, hvad er grunden til, at accelerationen er ... -
MatLab Fermentation rate HASTER
ForumindlægHar følgende kode, der ikke fungerer som den skal. Nogen der er gode til MatLab der kan hjælpe? function averageRate = fermentationRate(measuredRate,lowerBound,upperBound) mT=measuredRate; v=[]; for i=1:8 if mT(i) < 15 || mT(i)>25 v=[v i]; end end measuredRate(v)=[]; mean(measuredRate) en... -
Foredrag - om hvad?
ForumindlægVi har i vores klasse fået den opgave at holde et kort foredrag hver, dvs. ca. 10 min. Vi arbejder hovedsageligt med at formulere os og øve os i at fremlægge, så emnet er i grunden ligegyldigt. Problemet er bare at jeg er helt tom! Jeg aner ikke hvad jeg skal holde foredrag om! I princippet kunne... -
Interview
ForumindlægHej jeg skal skrive en engelsk stil, hvor jeg indrager nogle Interview's, og tænkte at det kunne være at nogle af jer var interesseret i at hjælpe mig... I skal bare svare på nedstående spørgsmål. På forhånd mange tak for hjælpen..1.How is your relationship to USA? 2.Would you like to settle ... -
historie opgave
ForumindlægHej, Jeg skal aflevere min historie opgave fredag, og den handler om spaniens opdagelse af Amerika. er der nogen der vil læse den og kommentere den,? det er altid godt med andres mening. mvh. Jacob -
Tandlæge (Opgave) hjælp!
ForumindlægHejJeg er ny her på forummet, så jeg kan næsten ikke finde rundt.. Men håber at I har det godt der ude;) Ok, til sagen. Sagen er at, jeg skal lave min store projekt opgave - og det skal handle om min uddannelse senere hen, dvs. tandlæge. Så vil jeg gerne have nogle idéer om hvad jeg kunne skrive ... -
Atmosfærisk luft
ForumindlægJeg har fået tildelt denne opgave, som jeg mildest talt ikke forstår en brik af:Vurder massen af al den atmosfæriske luft, der er over en udstrakt hånd i en lodret søjle der strækker sig hele vejen op gennem atmosfæren.og:Hvorfor kan hånden bære søjlen?Nogen der kan hjælpe? På forhånd tak! -
Syllogisme/konklusion
ForumindlægKan jeg godt bruge ordet syllogisme i stedet for konklusion? Syllogisme = en logisk slutning, som består af 2 præmisser og en konklusion. I EN GYLDIG SYLLOGISME ER KONKLUSIONEN EN LOGISK FØLGE AF PRÆMISSERNE. Det skal bruges i forbindelse med en konklusion på en fortælling. Da jeg tit synes at fo... -
Jeg har meget brug for en hurtig og klog kemiker - tak
ForumindlægHvordan fremstiller man sorbinsyre og benzoesyre til brug som konserveringsmidler (altså ikke ved at udvinde det fra naturen)?Hedder Si(OH)4 siliciumtetrahydroxid eller har det et andet eller bedre navn?På forhånd tak. -
aktuel koncentration
Forumindlæghar en opløsning af 90 mL demineralisende vand og 10 mL Pb(NO3)2 (0,0500M). Jeg drypper 3,5 ml 0,0500 M KI i opløsningen, og ser så at der er ligevægt (vha. indikator tjuhej...)Jeg skal nu beregne [Pb2+]...hvordan gør jeg?er det rigtigt at: Pb(NO3)2 (aq) + 2KI --> PbI2 + 2KNO3 ???udfra dette h... -
Carbondioxid
ForumindlægHey håber du kan hjælpe. Forbrænding af 2,60 mol af gassen carbondioxid sker med dioxid i overskud ifølge reaktionsskemaet: 2CO2 + 2O2 --> 2CO2 a. hvor stor er mængden af dannet CO2? b. hvor meget dioxygen bruges til forbrændingen? På forhånd tak. -
hvordan undgår man økonomisk nedtur
Forumindlægjeg skal diskuter hvilke økonomisk politik man skal fører for at undgå en økonomisk nedtur( under højkonjukturen i 2006-07) mit spørgsmål er så, hvordan ser de to teorier kenneysnisterne og monotarisme på dette spørgsmål? altså så vidt jeg har forstået, så har keneysianisterne fokus på forbrug, o... -
Fransk - hvordan ville du sige...
ForumindlægHey.Jeg har lidt problemer med at få formuleret følgende sætning - kan du mon hjælpe? (Det behøver ikke være ordret...)Da Sandrine spørger Julie om hun afskyr hende, svarer Julie ikke, men forlader i stedet rummet.Epo-Lulu -
søger efter en
ForumindlægHej.. Jeg søger efter en der er rigtig god til historie, det er meget vigtigt. Er der en historie forcer eller lærer/lektieguru i historie.. Jeg tror at jeg er blevet fejlvurderet.. -
Metroseksulatitet
ForumindlægKom til at tænke på begrebet "metroseksualitet". Nogen der ved hvad der ligger i det?På forhånd takMvh. Trine -
Det moderne gennembrud
ForumindlægHej. Jeg skal til eksamen om ikke så længe i dansk, hvor jeg skal op i det moderne gennembrud. Mit problem er bare jeg kan ikke finde en god tekst derfra, så jeg ville hører om der er nogle der ligger inde med en eller to gode tekster derfra? -
titrering
Forumindlæghey :)er lige gået lidt i stå i min kemirapport.. håber at der er nogen som kan hjælpe mig lidt videre.. på forhånd tak :)skal bestemme koncentrationen af permanganatopløsning ved at titrere 0,1 g natriumoxalat opløst i 2 M svovlsyre med permanganatopløsning...men kan ikke finde ud af hvilken rea... -
Oversættelse af én enkelt sætning!
ForumindlægHar lige brug for lidt hjælp til oversætte følgende sætning:"De har intet hørt fra deres mor."Kan ikke rigtig finde ud af,hvordan det skal formuleres på fransk.Mvh. Tine -
ditektivens rolle i krimien Liebfrauenmorgen
Forumindlægden er vedhæftet
