Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 16321 til 16340 af 18649
-
Metoder
ForumindlægHej alle.. Jeg ska til AT-eksamen på mandag (dansk og biologi) I biologi har jeg aldrig fået metodeundervisning og er derfor blevet i tvivl om jeg har forstået det rigtigt.. Jeg har haft både fysik og kemi på b-niveau og jeg har en fonemmelse af, at metoderne ikke ligger så langt fra dem man br... -
Dispositioner
ForumindlægHej, jeg er lidt forvirret angående dispositioner i fysik/kemi. Dette vil altså være et godt eksempel? (Dispisitioner fra første kapitel) Salte 1.19, Fremstil et salt 1.8, Fiksersalt og elektrisk strøm 1.9, Krystalvand i kobbersulfat Syrer og baser 1.12, H+-ioner i bevægelse 1.13, Magnesi... -
Atomfysik - C-niveau eksam - HJÆÆÆLP
ForumindlægHej derude. Jeg har lige trukket atomfysik, og i morgen skal jeg op i det. Spørgsmålet lyder således: I din præsentation skal du blandt andet komme ind på Bohrs atommodel, samt hvordan er lysstofrør virker. Stikord til den faglige samtale: - bølgeligning, herunder bølgelænge, frekvens og hasti... -
Forsikringsmatematik & gymnasielærer
ForumindlægHej alle, Jeg har søgt ind på Forsikringsmatematik (Aktuar-uddannelsen) på KU, men har også samtidig igennem længere tid leget med tanken om at undervise i gymnasiet. Jeg ville høre om der er nogen der ved, om man ville have mulighed for at kunne undervise i Matematik i gymnasiet, hvis man h... -
Udledning af dette udtryk
ForumindlægHej alle, Jeg er lige pt i gang med at skrive SRP i mat og fysik, og jeg i min opgaveformulering er jeg blevet beedt om at udlede dette udtryk som er vedhæftet nedenunder. Jeg har nu siddet med det i et stykke tid, og jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre. Og det skal lige siges at man skal ind... -
Engelsk på uni
ForumindlægHej SU Jeg går på mit sidste år i gymnasiet, og i 2.g dykkede mit gennemsnit gevaldigt ned, både pga. dovenskab og personlige problemer, som også har resulteret i en dumpet eksamen i fysik. For at studere engelsk på KU er gennemsnittet på 7,2 og mit er lige pt. på 5,6. Påvirker den dumpet eksame... -
legeme fald.
Forumindlæghej jeg sidder med en fysik opgave jeg ikke helt kan dreje i hovdet og håber på hjælp. et legeme falder i et frit fald fra en vis højde over jordoverfladen. da legemet rammer jorden, har det været 0,5 s om at tilbagelægge de sidste 13,75m. 1, hvor langt tid har faldet varet? 2,med hvilken hast... -
Laserfotonernes energi
ForumindlægHej Jeg er i gang med at lave en fysik opgave, som lyder således: En helium-neon laser til skolebrug lyser med en effekt på 1,0 mW. Lysets bølgelængde er 632,8 nm. 1) Hvor stor er laserfotonernes energ? - Opg 1 har jeg forsøgt, at beregne. Den er vedhæftet her. Er den løst rigtigt? Og er enhed... -
Tegne kræfter? HJÆLP, HASTER
ForumindlægHej jeg skal tegne krafter på den tegning som jeg har vedhæftet men er mega dårlig til det!! nogen der kan hjælpe og fortælle hvilke veje pilene på krafterne skal vende??? jeg ved der skal være en Ft (f-tyngdekraft) som vender ned...hvad med en Flod er der ikke også en kraft på loddet og hvor sk... -
Bestemmelse af tyngdeacceleration (HASTER)
ForumindlægHej allesammen. Jeg har en fysik rapport til imorgen aften og sidder fast i min databehandling. Jeg skal lave koordinatsystem som viser tyngdeacceleration, dette har jeg prøvet at gøre. Derefter skal jeg finde hældningskoeffiecienten for grafen, så jeg kan bestemme tyngdeaccelerationen. og skal b... -
Hvilken syre er stærkest
ForumindlægHej Alle! Jeg sidder og knokler med en fysik rapport. Er der nogle søde sjæle der kunne hjælpe mig med at sætte de her 7 syre i række (stærkest til svagest) Syrerene er; Saltsyre 1 M, Svovlsyre 1 M, Citronsyre 1 M, Eddikesyre 1 M, Oxalsyre 1 M, Saltsyre 4 M, eller svovlsyre 2 M? Det ville betyd... -
Tegn 2 koordinatsystemer med halveringsafstand i cm (alfastråling, betastråling)
ForumindlægJeg har i bund og grund læste opgaven igen og igen, men forstår den ikke. Nogen som er god til fysik, som kan hjælpe mig? Opgaven lyder sådan her: Tegn 2 kordinatsystemer enten i geogebra eller på mm-papir. Et med halveringsafstand i cm (alfa beta) og et med halveringstykkelse i mm (Beta = Al o... -
Lidt om bevægelser
ForumindlægHej Alle. Jeg skal have en fysik test lige om snart. En test der kommer til at handle om skråt kast, harmornisk svingning og cirkelbevægelser. Testen kommer til at være uden hjælpemidler (kun papir og blyant). Mit spørgsmål lyder så, om der er nogen der kunne forestille sig hvilke slags spørgsmå... -
normal vektor
Forumindlæghej jeg sidder med en opgave, som jeg har brug for hjælp til. selve opgaven er under faget 'væske mekanik', men det er en matematisk del af opgaven som jeg har brug for hjælp dvs. ikke selve fysikken bag det. jeg skal finde massestrømmen (kg/s) mellem linje CD (se figur), der er givet d... -
Konstant acceleration i to dimensional bevægelse
ForumindlægEr lidt i tvivl angående det her fysik spørgsmål Kanonkuglen er til start i hvile og da den forlader mundingen er dens hastighed v0= 100 m/s. Størrelsen af acceleration a af kuglen er konstant gennem kanonløbet. Hvad er værdien af a? Jeg er i tvivl om jeg skal isolere a i Newtons 2. Lov og fi... -
Harmoniske svingninger
ForumindlægHeyy folkens Jeg sidder her og skriver SRO i mat og fysik, og har fået en opgaveformulering som lyder: 'Giv en matematisk redegørelse for de trigonometriske funktioner sin(x) og cos(x). Kom herunder ind pa° definitionen af sinus og cosinus, begrebet radianer samt hvordan de bruges til beskr... -
ideer til SRP i mat/it
ForumindlægJeg går i Matematik og Informationsteknologi klassen og skal til at vælge emne i srp. Matematik er et krav at have med, men ellers må jeg vælge alle b/a fag. har følgende fag: Dansk A Engelsk A Teknikfag A (mekanik) Matematik A Fysik B Kemi B Informationsteknologi B Teknologihistorie B T... -
Ellære
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og er igang med nogle fysik opgaver omkring emnet ellære. Jeg ved ikke rigtigt hvordan jeg skal starte og hvilken formel jeg skal benytte i denne opgave. Håber nogle kan hjælpe mig lidt. :) Opgaven: To resistorer med resistanserne 250 Ohm oh 375 Ohm kobles i serie. Strømmen ... -
Valg af emne i SRP HJÆÆÆÆÆÆLP!!!
ForumindlægHej Vi skal til at træffe det endelige valg af fag og område til SRP. Jeg tænkte på, at skrive i Bioteknologi A og Fysik B ELLER Bioteknologi A og Historie A Er der nogen, der har foreslag til emner inden for bt/fys eller bt/his? Der skal helst være rigeligt med informationer og litteratur, s... -
Stjerner - omregning og regning af afstande?
ForumindlægHej, jeg står her og skal lave min fysik opgave, men jeg kan virkelig ikke finde ud af det! Parallaksen til stjernen TZ Cassiopeiae er ca 1, 164 · 10−7 ?. Hvor langt væk befinder stjernen sig i km, lys °ar og parsec? og Stjernen Capella har parallaksen 1,987*10-5. Den tilsyndel...
