Søgning på: matematik fp10 december 2022. Resultater: 16321 til 16340 af 32798
-
nobelprisen
ForumindlægHvorfor mener i at forfattere som Orhan Pamuk er blevet tildelt prisen fremfor forfattere som Klaus Rifbjerg? Klaus Rifbjerg har jo haft en massiv betydning over skandinavisk modernistisk litteratur. Værker så som Konfrontation er jo banebrydende for de næste generationers digtere. -
Hjælp! Mundtlig eksamen imorgen!
ForumindlægHvordan ser de forskellige potensfunktioner ud og hvad hedder de??? -
Forskellen
ForumindlægREFORMATIONSTID OG RENÆSSANCEN ER DET IKKE DET SAMME?? FORDI JEG HAR HØRT NOGLE SIG AT DET ER DET SAMMEN BARE HVILKEN ORD MAN BRUGER? TAK PÅ FORHÅND :) -
Eksaminer i år
ForumindlægJeg går i 2g og vil gerne vide, hvor mange eksaminer jeg skal op i i år. Min studieretning er MatA, FysB og KemiB, som valgfag vælger jeg FysA og astronomiC. I 1g afsluttede jeg samf+bk, men var ikke op i nogen eksaminer. I år afslutter jeg old, rel, tysk og kemi B. Eng B kører vist 3-årigt for... -
Vektorer: projektion, skalarprodukt og længde
ForumindlægHej Kan nogen hjælpe mig med denne opgave eller i hvert fald med at få hul på den? Om to vektorer a og b gælder at: længden af vektor a = 7, længden af vektor b = 3 og a*b = 2 1) Beregn længden af projektionen af a på b En vektor v er bestemt ved v = 4a + 5b 2) Beregn a*v 3) Beregn længden af... -
Eksponentialfunktion
ForumindlægHejsa Har fået en opgave, der lyder: Bestem regneforskriften for eksponentialfunktionen f, hvis graf går igennem punktet (-4,6). Jeg har virkelig ingen ide om hvordan jeg starter :) -
Hvor mange fag kan man have samtidig
ForumindlægEr dette holdbart? Jeg har en fornemmelse på, at min første prioritet er meget svær at opnå. Derfor har jeg tænkt mig at gøre følgende: 1: Fortælle vejlederne at jeg vil forflyttes til min første prioritet når det er muligt. - Hvis der ikke er nogen som springer fra studiet og på denn... -
Halverings tid.
Forumindlægvi forstiller at vi kaster med 100 terninger, hvor mange seksere forventer vi at få? der omkring 50 terninger. ikke? hvad er grunden til det ? -
Texas ti-89 titanium sælges
ForumindlægJeg har en næsten ubrugt texas ti-89 titanium til salg for 900,-. Alt medfølger (Kabler, software mm.) -
Skriftlig eksamen 31 maj 2012
ForumindlægHej guys Var der nogen der var oppe i skriftlig eksamen her sidst i maj. Ville spørge om vi kunne sammenligne svar, for er hamrende nysgerrig om hvordan det er gået. -
Reducer nedestående udtryk
ForumindlægHej Jeg kan simpelhen ikke finde ud af de her opgave så vill høre om der var nogle der gad at hjælpe/forklare mig lige hvad man gjorde:-) a) 4x-7+5-x b) (6x-1)-(2x+3) c) 2*(x+7)-(6-5x) d) 2(a+2b)-(b-5a) e) -1/2a+(b-3/2a)-2b f)-2(x+5)+4*(5x+1) Og jeg ved det er mange regnestykker Men de... -
Drejeskive...
ForumindlægHej.. Jeg finder opg. b meget svært og ville gerne have lidt inspiration til hvordan den skulle løses.. http://peecee.dk/?id=34997 På forhånd tak.. -
Differentialregning
ForumindlægHej Er det nogen kan kan forklare mig flg.: 1. Redegør indgående for begrebet differentialkvotient 2. Differentiér funktionen f(x) = ax^2 + bx + c, ved hjælp af tretrinsreglen. 3. Redegør for tangentligningen og betydningen af vandrette tangenter (Der må gerne være inddraget nog... -
Integralregning
ForumindlægHey Vil gerne have hjælp til flg.: 1) Redegørelse for arealfunktion (bevis) 2) Redegørelse for det bestemte integrale 3) Redegørelse for arealet mellem to grafer Håber nogen kan og vil hjælpe :-) -
Linære sammenhænge
ForumindlægJeg forstår ikke, hvordan jeg skal formulere det. En, som kan hjælpe? Forklar hovedtrækkene i de forskellige medtoder der er til at bestemme skæringen mellem to rette linjer. Inddrag betydningen af linjers hældningskoefficient for løsningen. Her er jeg fuldstændig blank med, hvad der menes. Gør r... -
Relativitetsteori
ForumindlægHej! Jeg står jeg skal skrive en opgave i fysik A om relativitetsteori - og jeg aner intet omkring det!! Er der nogen der har en rapport liggende eller bare vil skrive et link til en side, vil jeg blive meget glad! På forhånd tak... -
Lektiehjælp i Mat B niveau
ForumindlægSøger lektiehjælp i Mat på B niveau, god løn gives. -
Ti-Nspire Cas Lommeregner købes
ForumindlægSøger en CAS lommeregner skal bruges på B Niveau -
Opgave hjælp!
Forumindlægkig i dokumentet og se om du kan hjælpe mig:) -
Procent
ForumindlægJeg har rigtig længe prøvet at se om jeg kunne lære i hovedet hvordan man regner med procent, men jeg kan bare ikke huske det. Nogen der har en eller anden nem måde at lære det på?
