Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 16381 til 16400 af 29671
-
AVIS- berlingske
ForumindlægHej. Hvad er Berlingske brugbarhed i Samfundfag? og hvilke artikler kan avisen bidrage med? -
Erhvervsøkonomi
ForumindlægGodaften allesammen...Jeg har lavet 5,1-5,5 og jeg vil gerne have opgaverne rettet. Kan I hjælpe mig?Med venlig hilsen Mathias N -
10 i alt
ForumindlægSkal man række hånden op konstant for at få et 10 tal i mundligt- standpunktsark?!.. Eller hvad er jeres erfaring. Gymnasium// -
Tid ad x-akse?
ForumindlægJeg så en graf, hvor "noget" (fx antal vingummier eller statens overskud) var funktion af tiden. Grafen så cirka sådan her ud: http://peecee.dk/?id=27106 Mit spørgsmål er: Er det korrekt, at tiden skal være af x-aksen? Vil det ikke være mere korrekt af angive grafen som tidsforløbet? ... -
Optagelse til de videregående studier 2008
ForumindlægSå er dagen kommet hvor næsten 45.000 får brevet om optagelse på studiet dumpende ind af døren. Du kan allerede nu se optagelseskvoterne i nedenstående dokument: http://www.kot.dk/KOT/hovedtal/Hovedtal_2008.pdf Studier med højeste kvoter 2008 1. International Business, CBS 10,0 2. Antrop... -
engelsk B
ForumindlægHej Er det ikk rigtigt at man er bestået, hvis man har fået 4 og 02 i årskarakterer og 00 i skriftlig eksamen? Har bestået alle mine fag, for at komme ind på HA men der står adgangskrav ikke opfyldt? er det meningen, så man ikk allerede nu kan se om man er kommet ind eller ej? -
Karakterberegning
ForumindlægJeg har spurgt flere gange, men kan virkelig ikke forstå det. Altså det er sådan, at jeg er på særlig vilkår i 3.g, men det har jeg ikke være hverken i 1. eller 2.g. Hvad sker der, med mine årskarakter fra de to tidligere år. Her er mine karakterer fra de to sidste år. Årskarakter: 7(musik), 11... -
Hjælp til racisme eksamen
ForumindlægSkal op i historie imorgen og har 6 punkter, jeg sidder og har lidt problemer med: - Racisme - holocaust - forfølgelse - (kan det ske igen, hvor?) - Kold krig - (konsekvenserne - kan det ske igen - problemer i dag) -Kønsroller - ligestilling ungdomskultur - oprør Stemmeret dansk... -
Karakterkrav???
ForumindlægHej derude:) Ville gerne spørge om der nogen der kender karakterkravet til stx og HTX i 2017. Jeg er nemlig svag til læseprøven, retskrivningsprøven og skriftlig fremstillingen man ville komme op i, i 9. Klasse. Jeg ville også spørge om hvilke fag man ville komme op i, hvordan de foregår og k... -
klage over karakter?
ForumindlægHej, Jeg har i dag fået mine karakterer for de skriftlige eksaminer. Jeg har i ét af fagene fået 7, hvor jeg ellers aldrig nogensinde har fået under 12 i skriftlige afleveringer. På nuværende tidspunkt ved jeg selvfølgelig ikke om der er grundlag for at klage, da det jo er en mulighed at det... -
Lav vækst og høj arbejdsløshed
ForumindlægHej alle, Hvis der kommer flere ledige, dermed lavere vækst, hvad sker der så med inflationen? Kan ikke lige gennemskue hvad der sker med inflationen. -
Hvad er kvantativ data?
Forumindlæg- Hvad er det? - Hvad bruges det til? - I hvilke sammenhæng bruger man kvantativ data? - Hvad er det i det hele taget? - Kan kan man komme op i det til eksamen på hf i matematik på c - niveau? -
HHX eller Gymnasiet
ForumindlægHHX eller Gymnasiet....Hvilket er efter jeres mening bedst og hvorfor...Gang med at lave en undersøgelse, så alles begrundede mening er mere en velkommen. På forhånd tak -
htx
Forumindlæghej jeg har lige startet med at går på htx men jeger lidt forvirret hvad en studieratning er ?. jeg har valget og tag fysik og matematik som studieretning men så ved jeg ikke om senere jeg skal have kun de fag eller om jeg kal også stedigvæk have de andre fag som teknologi og kemi og biologi... -
Nok tid?
ForumindlægDet er et spørgsmål til dem, er har været oppe. Til eksamen har man 24 min forberedelse til en ukendt tekst på maks. 2,5 ns. Og man er så inde i 24 min til selve eksamen. a) Føler I, at man har nok tid til forberedelsen? Kan man godt nå at 1) læse teksten grundigt flere gange? 2) læse baggrunds... -
Fysik el. kemi?
ForumindlægTil næste år skal jeg vælge, om jeg vil have fysik A eller kemi A. Studieretningen hedder mat A, fys B og kemi B. Er der nogen, der har erfaringer med både fysik A og kemi A, og som kan sige et par ord om fagene? Hvad ville I have valgt, hvis I kun kunne have valgt den ene? -
Risikosamfundet ?
ForumindlægHej Er der nogen der kan fortælle mig hvad risikosamfundet, risikostyring og risikosøgning er? og er livet da blevet mere resikabelt? Håber på hjælp, det haster lidt :) På forhånd tak -
hf enkelt fag?
ForumindlægHej. Jeg har et par spørgsmål. Er HF-enkelt fag og HF 2 år det samme, hvis man har et minimum antal HF-enkelt fag? Kan man overføre fag man har fået gode karakter i fra STX eller 1.HF til HF enkeltfag? Er der forskel på HF og STX, udover at der er flere A-fag på stx, men de kan dog suppleres ... -
Evolutionslæren/Skaber
ForumindlægHej. Min biologilærer i gymnasiet gav udtryk for, at evolutionslæren er så godt som bevist, og hun mente ikke, at der var en intelligent designer (altså en Skaber). Men mener videnskabsfolkene at have bevist BigBang og/eller evolutionslæren? Hvis de mener det, mener de så, at det udelukker en Sk... -
Hoved/bi-fag (SRO)
ForumindlægSå vidt jeg har forstået det, så skal hovedfaget i SRO'en være studieretningsfaget (mindst B-niveau). Eksempel: Jeg har en studiretning med engA, samfB og psyC. Jeg vælger så at skrive SRO i engA og dansk. Derved skal eng være mit hovedfag og dansk er så mit bifag. Ja/nej? Eller må jeg ger...
