Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 16421 til 16440 af 27496
-
FSA 2006
ForumindlægEr der nogen der har svar/facitlisten til denne prøve. Skal op tirsdag -
PLEASE hjælp! Mathcad
Forumindlægjeg skal aflevere opgave I MORGEN og har en opgave jeg ikke kan finde ud af. Så fik jeg svaret tilsendt af en venlig sjæl men jeg kan ikke åbne den i mathcad (da programmet ikke vil virke som jeg vil have det til) Er der nogen der har programmet og vil åbne opgaven for mig og tage et screenshot e... -
Navngiv stoffet
ForumindlægHåber nogen kan fortælle mig, hvad dette stof hedder og meget gerne en lille begrundelse :-) (Se vedhæftede) Tak! :-) -
Forvirring!
ForumindlægHej,Jeg sidder lige nu er og MEGET FORVIRRET! Jeg håber virkelig der er nogle der kan hjælpe mig:Passer det at :Atommassen = MassenMolar masse = Den molære masseOg er der nogle af disse der er 2 ens af:AtommassenFormelmassenMolekylemasseMolAntalMolar masse Massen (m)Stofmængde (n)Molar masse (M)... -
optagelsesprøve
Forumindlæghej jeg skal snart om til prøven, til en optagelsesprøve er der ikke nogle der kan fortælle hvordan det foregår. -
Aminosyrer
ForumindlægHej Jeg er i tvivl om to opgaver a) Jeg skal identificere hvilke aminosyrer der er i en proteinkæde, og jeg har givet mine bud, dog er jeg i tvivl om den ene af dem. Den ligner lidt glutamin, men den har ikke et NH2, men et O. Nogle der har en idé? b) Billedet viser en reaktions forløb. Dog ... -
C med fire R
ForumindlægEt primært C-atom har tre H'er og et R bundet til, sig et sekundært har to H'er og to R'er, et tertiært har et H og tre R'er...Men hvad hvis C'et er forbundet til fire R'er, der ikke er H? -
digoxindosis
ForumindlægDigoxin udskilles af kroppen efter 1. ordens kinetik. For en normal person er halveringstiden (t1⁄2) 36 timer. Ved en dosis på 0,125 mg opnåes en maksimal plasmakoncentration på 1,5 nM ( en del af digoxinen bindes i muskelvæv). Plasmavolumen antages at være 5,5 L og molmassen af digoxin e... -
Syrer
ForumindlægEn ting jeg har undret mig over.Hvis vi fx bruger en 5 M saltsyre, så må det jo betyde at saltsyren allerede er opløst i vandet, så der flyder H3O+ og Cl- rundt i vandet. Hvordan kan det så være at syren har nogen effekt når den bruges? -
Empirisk formel !
ForumindlægHej, Jeg har fået en opgave, hvor man skal bestemme den empiriske formel af et carbonhydrid som ved en fuldstændig forbrænding bliver til 3,056 g CO2 og 1,502 H2O.Hvordan gør man det, har slet ingen anelse, da vi kun en gang for lang tid siden i timen har gennemgået sådan en opgave. Og da det var... -
"simpel" opgave?
Forumindlægopgaven lyder: Beregn ligevægtskonstanten for ammoniaksyntesen: N2(g) + 3 H2(g) --> 2 NH3(g) ved 298 K, ved 500 K og ved 800 K. jeg har virkelig ingen ide om hvordan jeg løser denne opgave, så alt hvad i har at sige ville være en store hjælp! på forhånd tak :) -
et spørgsmål
ForumindlægHvordan kan kalk bruges til at neutralisere. ?? -
pH i mættet opløsning
ForumindlægHej. Jeg har fået stillet en opgave som hedder: Beregn pH i en mættet opløsning af Cd(OH)2.Ko er opgivet til = 5,3*10^-15jeg er kommet frem til: 5,3*10^15=[Cd2+]*[OH-]^2Hvordan kommer jeg videre herfra?Please help :SMVH mqffe -
Søvn
ForumindlægEr der nogle der kender nogle gode hjemmesider om søvn eller ved noget om søvn? Altså hvad der sker i hjernen/kroppen når vi sover, og hvorfor det er så nødvendigt med søvn? :) -
Indviklet (!) redox
ForumindlægVores lærer synes det kunne være "sjovt" at give os en "sjov" redoxreaktion for, som vi skal gennemgå i den sidste kemitime før læseferien begynder.[Cr(N2H4CO)6]4[Cr(CN)6]3 (s) + MnO4- (aq) -> Cr2O7(2-) (aq) + CO2 (g) + NO3- (aq) + Mn2+ (aq)Tja. Først og fremmest skal jeg h... -
5' og 3'-enderne
Forumindlæghej!jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at forstå, hvordan man finder ud af hvilken ende, der er hvad. i min bog står: "...den ene ende af kæden betegnes 5'-enden, hvortil der er knyttet en fri fosfatgruppe til kulstofatom 5', mens den anden ende af kæden kaldes 3'-enden, idet de... -
Hvordan kan det forklares?
ForumindlægEr der nogen kloge hoveder der kan hjælpe mig...Hvad er forklaringen på at ethansyremethylester er letopløselig i vand, mens fx butansyremethylester er ringe opløselig i vand?På forhånd tak! -
Forskellen mellem HTX og STX
ForumindlægKan nogen forklare mig hvad forskellen mellem HTX og STX er? Er det rigtigt at HTX sætter mere fokus på naturfaglige fag? -
TAK
ForumindlægHenten nogle dansk noter igår og TAK..!får normalt 6 i dansk fik 10..! :Omange tak studieportalen.dk -
kedeligt
Forumindlægjeg har siddet i næsten 2 uger og siddet og læst og læst og atter læst til eksaminerne, og jeg bedte til at få en pause, da alle mine eksaminer lå 3-4dage lige efter hinanden. Nu har jeg min sidste eksaemen tilbage den 19. og har 9 dage til forberedelse..endelig har jeg fået min pause, men nu, nu...
