Søgning på: matematik a stx maj 2013. Resultater: 16481 til 16500 af 160718
-
M A T E M A T I K eller I K K E
ForumindlægTil diskussion -
Gør rede for, at tallet a kan bestemmes som løsning til til ligningen: 1,20=1,15^a
ForumindlægHej. Jeg er lige startet på mat b enkeltfag og har meget repetering som går fint. Dog sidder jeg fast med denne opgave som lyder: Om en funktion y = b * xa oplyses, at y vokser med 20% hver gang x øges med 15% a) Gør rede for, at tallet a kan bestemmes som løsning til til ligningen: 1,20=1,1... -
Bestem a i h(t)=a*x^4+8*x^3+6*x^2
Forumindlægjeg har virkelig svært ved at tænke mig frem til løsningen for at man skal finde a i h(t)=a*t^4+8*t^3+6*t^2. vi får også at vide at h(t)'=0 har to løsninger. -
hvad gør man her? bestem a,så ligningen 2x^2-2x-4=-x^2+2x+a har løsningerne -1 og 3
Forumindlæg -
Akut hjælp
ForumindlægHej jeg har akut brug for hjælp til disse matematik opgaver, det er en min sidste afllvering. Jeg har virkelig haft svært ved opgaverne. HJÆLP?!!! -
Gør rede for,at A ikke ligger på førsteaksen i koordinatsystemet.
ForumindlægJeg har en opgave som lyder: Gør rede for,at Aikke ligger på førsteaksen i koordinatsystemet. Grafen er vedhæftet. Nogen kan hjælpe med denne type opgave? -
Mitokondriesyge
ForumindlægHej er der nogen der har en besvarelse til opgave 4 - mitokondriesyge? Det er en STX -
Martin A. Hansen : 'Roden'
ForumindlægHej alle sammen.Jeg håber, der er en venlig sjæl derude, der kan hjælpe mig lidt. Jeg skal skrive stil om Martin A. Hansens novelle, Roden. Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår den. Hvorfor hedder den 'Roden'? Og hvad flygter sønnen fra? Alt om denne novelle kan bruges, da jeg bare vil ... -
Eksistentialistisk analyse af "Høstgildet" af Martin A. Hansen
ForumindlægHej alle kloge hoveder! Jeg skal lave en litterær artikel omkring "Høstgildet" skrevet af Martin A. Hansen. Jeg skal blandt andet komme ind på præstens rolle i teksten, sætte den i eksistenstialistisk perspektiv, samt lave en litteratur historisk perspektivering af den. (Den er fra 19... -
Opgave 3.055 1-årigt forløb til A-niveau
ForumindlægHej. Jeg skal lave opgave 3.055 i eksamensopgaver 1-årigt forløb til A-niveau. Opgaven lyder at jeg skal bestemme løsningen til differentialligningen dy/dx = -16x/y som går gennem punktet P(0,1) Det gør jeg så og får: y=+- (-16x^2 +2k)^0,5 og jeg bestemmer så k som fås til 2.. Mit problem e... -
Rose would be a lovely name for it
ForumindlægHej. Jeg er igang med at analysere novellen rose would be a lovely name for it, skrevet af Jan Webster. Den omhandler social arv mm. Men grunden til at jeg skriver her, er at jeg ikke kan komme frem til budskabet med den? Er der nogle som har læst novellen, eller ligger inde med en analyse af... -
Mundtlig Eksamen Fortsætter A-niveau: Øvetekster?
ForumindlægHej Er der nogen, der har eksempler på tekster af den type, man får udleveret til mundtlig fransk eksamen (fransk fortsætter A-niveau, 3.G.)? Dels den cirka 6 sider lange tekst, man på 24 timer skal lave et oplæg ud fra. Dels den cirka 2 sider lange tekst, man skal oversætte ½ side af og eller... -
AT om alternativer i Samf A/NG B
ForumindlægHej alle :) Ifm. årets AT-emne "Alternativer" har jeg valgt at skrive om grøn vækst, hvilket er økonomisk vækst som ikke er belastende/skadelig for miljøet. Endvidere har jeg valgt miljøorganisationen NOAH som aktør/kilde ifm. arbejdet. (Samfundsfag A og Naturgeografi B) Jeg har lige n... -
Kan A-niveau fag give ECTS-point?
ForumindlægHej, Jeg vil gerne læse i USA til min bachelor, hvor den tager 4 år istedet for 3 som her. Lagde så mærke til at der på KUs hjemmeside står at hvis man som student fra USA vil gå på Københavns Universitet skal man også have gået et år på et amerikansk universitet (da vores skolegang varer et år... -
Tips og gode råd til mundtlig eksamen i samfundsfag A
ForumindlægHej alle Studieportalens bruger :) Jeg sidder og skal op i mundtlig Samfundsfag A på fredag, hvor jeg trækker mit emne om torsdagen. Er der nogle af jer som har været oppe i samfundsfag, så måske kan give lidt feedback på jeres givet karakter, og hvordan i opnåede den? Har et 10tal jeg skal op og... -
Growing up as a mormon, kilder?
ForumindlægHej! Jeg går i 10. klasse og skal til at lave outline til min mundtlige engelsk prøve. Jeg har trukket emnet growing up, og jeg har valgt undermenet growing up as a mormon. Jeg ville derfor høre om der var nogle derude som kunne anbefale nogle gode artikler eller dokumentarer om emnet? ... -
Help to write an summary of a article
ForumindlægHey, someone who can help me writing a summary of the article: "British Empire: Students should be taught colonialism ‘not all good’, says historian" link: https://www.independent.co.uk/news/education/education-news/british-empire-students-should-be-taught-colonialism-not-... -
SRP om kræft i biologi A, kemi B
ForumindlægHej. Jeg står i den situation, at mine vejledere har frarådet mig at skrive om mit ellers valgte emne, thalidomid-katastrofen, til min SRP, og jeg er derfor lidt på afveje nu. Jeg havde, som det første, overvejet et emne inden for kræft, og mener stadig at dette kunne være utrolig spændende, men ... -
Hjælp til kemi A eksamen 2005 - Med forklaring til hvordan det regnes
Forumindlægved opvarmning af fedtstoffer til høje temperaturer kan stoffet acrolein dannes. Acrolein, som giver anledning til den såkaldte friturelugt har formlen: CH2=CH-CHO For acrolein er der fastsat en grænseværdi på 0,1 ppm. 1ppm =1mL/m3 a) Beregn, hvor mange gram acrolein der maksimalt må dannes i et... -
Gymnasievalg
ForumindlægHej, jeg går i niende klasse, og skal snart vælge hvad jeg gerne vil efter. Jeg vil gerne på et gymnasium, men jeg har problemer med at finde ud af hvilken slags. Jeg står mellem HTX, STX, og IB. HTX - Jeg går meget op i naturvidenskab. Stor, stor interesse indenfor fysik. STX - Bre...
