Søgning på: matematik fp9 december 2024. Resultater: 16501 til 16520 af 32900
-
Brug tretrinsreglen til at regne: 𝑓(𝑥)=𝑥2 −3𝑥−1
ForumindlægHej. Jeg har lidt problemer med denne opgave. Er der nogen der kan hjælpe? Beregn ved hjælp af 3-trinsreglen ??′(2) for funktionen med forskriften ??(??)=??2 −3??−1 -
Fysik hjælp
Forumindlæghttp://imgur.com/kCCH5h6 Nogen der ved hvordan denne opgave løses? Jeg mener selv det er en adiabatisk proces, men er ikke helt sikker på, hvordan det skal gøres -
SRP Emne Mat A His A
Forumindlæghey jeg skal skrive srp og har valgt fagene mattematik A og historie A. Nogle der har nogle gode emner inden for noget som ligestilling, racisme, homofobi. Det er nemmelig noget der intrersere mig, men skal have Mat med pga min linje :-) -
Kortfattet gennemgang af differentialligninger og uddybning af forberedelsesmaterialet?
ForumindlægJeg er selvstuderende og har slacket lidt af på disse 2 emner, og min skriftlige eksamen ligger her den 24. maj. Jeg har desuden en opmærksomhedsforstyrrelse. Forklaringerne i min bog er meget lange og opbygger ikke et ordenligt fundament før den begynder at smide eksempel efter eksempel i hovede... -
Hvad er k i ensvinklede trekanter?
ForumindlægSe vedhæftet billede af formler. På forhånd tak -
Aflæs af cos og sin
ForumindlægAflæs cos(60), cos(180), sin(30) og sin(90). Hvordan gør man det? -
Sandsynlighedsopgave
ForumindlægSe vedhæftet billede -
differentialkvotient
ForumindlægGod aften! Jeg sidder lige og sloges lidt med hvordan jeg løser et par opgaver, http://prntscr.com/pafjcj, er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg bestemmer en ligning til tangenten? Jeg ved hvordan jeg differentere, men har nok set mig lidt død på det andet. Vh Claus -
Underviser til Dataanalyse
ForumindlægHej Jeg har desværre været så uheldig at dumpe min eksamen i Dataanalyse på HD 1.del, og søger derfor en som kan hjælpe mig til at bestå min reeksamen til februar. Statistik har aldrig været min stærke side, og derfor søger jeg nu hjælp ud over undervisningen. Du må meget gerne læse min opgave... -
Variationsbredde for karakterskala
ForumindlægHvad er variationsbredden for karakterskalaen? skalaen gør fra: -3, 00, 02, 4, 7, 10 og 12 ! Umiddelbart ville jeg sige at variationsbredden enten er 12 - - 3 = 15 eller 7 (da der er 7 tal i skalaen). Har dog set i en opgave at det er 10 - hvorfor ? -
opg.
ForumindlægJeg har brug for hjælp til denne opgave, kan ikke rigtig se den røde tråd i den ! Vil blive meget glad hvis jeg kunne få lidt hjælp. 1. En a-radioaktiv kilde har aktiviteten 370 kBq. a. Vis at kilden udsender 44,4 • 106 a-partikler I løbet af 2 minutter. En person har placeret direkte på huden. M... -
Lagkage
ForumindlægMin storebror og jeg er tilfældigvis kommet til at tænke over en matematisk udfordring:Kan man, kun ved hjælp af en kniv, skære en rektangulær lagkage med målene 1 x 2 ud i fem lige store dele? Hver del må gerne bestå af flere stykker, men skal udgøre nøjagtigt en femtedel. Det forudsættes at man... -
Bestem den forventede stemmefordeling
ForumindlægHej i den vedhæftede fil har jeg en opgave. Jeg ved at opgaven har noget med Gauss fordeling at gøre, men hvordan griber man den an? Hvordan skal fordelingen beregens og hvad har det med signifikansværdien at gøre? Mvh Snitchz -
Hjælp til trin i ligning
ForumindlægHej, jeg har brug for lidt hjælp til at forstå det trin der sker i nedenstående ligning: (det er fra en af Fibonaccis sætninger) Jeg har vedhæftet det som fil.. -
plz plz hjææælp
ForumindlægNogen der er rigtig sød at hjælpe mig?? Please… har virkelig brug for hjælp!!!!Nogen der kan giv mig eksempler med kombinationer? Kan virkelig ik find ud af det…Mange tak på forhånd. MOLLY -
Hurtig brøk (1.007)
ForumindlægJeg har problemer med denne her brøk som skal forkortes, jeg synes ikke jeg kan komme meget længere end at sætte dem på hver sin brøkstreg?Hvordan skal den løses?x²- xy / xy - y² -
Vær sød og hjælpe mig :-D
ForumindlægEfter skolereformen er der kommet nye "udtrækningspuljer" Hvad lyder de på For jeg ved godt engelsk og fysik mundtligt er obligatorisk Men nu er idræt mundtlig også en del af udtrækspuljen?? -
3 punkter i et koordinat system
ForumindlægLad tre punkter have koordinaterne A = (1,2), B = (5,5), og C = (8,3) i et ortogonalt koordinatsystem. Punkterne er hjørner i en trekant. a. Bestem længden af siden AB. b. Bestem vinkel A. c. Bestem koordinaterne for skæringspunktet mellem højden hb og AC. d. Bestem arealet af ?ABC. Please ... -
Uddannelse?
ForumindlægHej SP Jeg interesserer mig meget for den naturvidenskabelige fakultet, og vil meget gerne tage en bacheloruddannelse inden for naturvidenskab. Derfor ville jeg gerne spørge, om I havde en ide til hvilken uddannelse jeg kunne tage, hvis jeg endte med et snit mellem 9-10 (med bonus). Jeg er i... -
hej allesammen. er der nogen der vil hjælpe med 2 spørgsmål..til naturfag årsprøve imorgen??
Forumindlægjeg skal op i naturfag årsprøve imorgen. jeg går i g, og ville have svar på de to spørgsmål:1. er der nogen der vil fortælle hvordan man laver et bevis for cosinus og sinus ved hjælp af enhedscirklen??2.hvordan laver man et bevis for y=ax+b??det ville være til stor hjælp hvis nogen svarede..mange...
