Søgning på: afsætning eksamen. Resultater: 16521 til 16540 af 35145
-
Hjælp til et stykke! (9. klasse)
ForumindlægSidder her og laver min mat opgave, men er dog havnet i en lidt vanskelig situation! Jeg er nået til et stykke, der volder mig lidt besvær, så håber på lidt hjælp her inde fra! Det drejer sig om stykke 2.4 fra denne opgave: http://peecee.dk/?id=40204 PS: Der kan gå op til 10sek. før billedet... -
Hvordan gør man??
ForumindlægHej. Jeg skal til mundtlig matematik her imorgen, og har ingen anelse om hvad man går ind og gør, osv. Hvordan kan man forklare opgaver på en god måde?? HJÆLP TAK -
Mønsterbrydere i uddannelsessystemet - social arv
ForumindlægHeeeej, jeg sidder med et ret hjernevridende spørgsmål i samfundsfag, som jeg simpelthen ikke kan konkludere på. Spørgsmålet er således, "Hvorfor er HHX den uddannelse med flest mønsterbrydere af den sociale arv?" En undersøgelse viser at op mod 60% af HHX eleverne kommer fra ufaglært... -
kompleks andengrads ligning ]
Forumindlægjeg skal løse z2(1+i)z+2-i=0 jeg definerer koefficienterne a = 1, b = (1+i), c = 2-i d = b2 - 4 * a * c = (1+i)2 - 4 * 1 * (2-i) = 12 + i2 + 2i - 8 + 4i = -8 + 6i (da i2 = -1) jeg beregner modulus r = sqrt(-82 + 62) = 10 sqrt(d) = ± 1+3i ud f... -
Antal mdt. eksamener?
ForumindlægHvor mange mdt. eksamener skal man op i i 2g? Jeg har ikke været op i nogen mdt. eksamener i 1g, så kan det passe jeg skal op i tre mdt. eksamener i år? -
HTX, nej tak!
ForumindlægHej. Ja, som overskriften henviser til, omhandler dette indlæg forkert valg af studieretning. Jeg er en 18 år dreng/mand (snart 19). Er lige startet op på mit andet år på HTX. Jeg er igang med 'teknologi' linjen, hvor jeg er kørt rimelig fast (var allerede vildt træt af det efte... -
Årsprøve
ForumindlægHejsa folkens, Jeg er en 1.g'er som skal til mundtlig årsprøve i fysik her snart. Så hvis der er nogen, der har en ide om hvordan dette vil foregå, så ville det være perfekt :) -
Økonomiske termer Eng/Dk
ForumindlægHej alle Jeg leder fortvivlet efter en oversættelse fra engelsk til dansk af "underlying profit before tax". Det forekommer i en økonomisk beretning. Ikke engang Danske Bank kan svare på det. Hele sætningen hedder: "Underlying profit before tax improved by 9.0 per cent to &p... -
gik her :)
ForumindlægAltså som de fleste af 3.g'erne som skal jeg jo snart op i skrift. dansk.. på tirsdag. Mig en ven sad idag og snakkede om vores tidligere prøver ( terminsprøver) og de overordnet emner som stiloplægget tager op. Er der nogen af jer der har gode forslag, eller en anelse om hvad det er for et... -
tangentsligning
ForumindlægJeg er af den gamle ordning og må ikke bruge solver på min lommeregner. 0 =-tan(t)+t hvordan løser man denne -
læge? Gynækolog?
ForumindlægSkal man læse til læge først for at specialisere sig ind for gynækologi? nogen der ved det? og hvis man vil læse til læge, læser man så medicin eller lægevidenskab? er lidt blank hvad det angår -
Herodots skrivemåde - Kong Kroisos
ForumindlægHej Jeg er i tvivl om hvilken skrivestil Herodot benytter sig af (her med henblik på kong kroisos)? I en af opgaverne her inde, er der en, der har skrevet han bruger imperiske metode (Kun det der med sikkerhed er rigtigt). Men nogle gange siger han selv at det er ting han har fået at vide, hvord... -
Hvem er Min Censor???
ForumindlægJeg kan ikke finde min censor, har prøvet alle link herinde det er matematik 998- OL OG er 100 på at det er sådan!!! HJÆLP -
etos, patos... Sokrates apologi
ForumindlægJeg har siddet og læst de andre tråde igennem og prøvet af få hold på begreberne patos, logos og etos. Grundlæggende forstår jeg godt hvad de betyder, men når jeg skal finde eksempler i Sokrates apologi, kan jeg simpelthen ikke se mig ud af det!! Er der nogen herinde der har nogle eksempler fra ... -
Erfaring med supplering Mat A??????
ForumindlægHej alle på siden. Jeg skal snart starte i et 3 ugers matematik a kursus. Jeg er lidt nervøs hvad angår sværhedsgraden og om jeg overhovedet når at følge med i undervisningen. Kan man godt score en høj karakter i sådan et kursus? Jeg håber nogen vil svar. på forhond rigtig mange tak! -
dumpe 3.g
ForumindlægJeg står med et lavt eksamenskarakter, og står foran 4 mundlige eksamner. Mit årskarakter er fint nok.... MEN hvis jeg nu skulle få under 6 i eksamenskarakter, hvilke muligheder har jeg så? -
Gode råd til skriftlig årsprøve i dansk
ForumindlægHej alle. Jeg skal om få dage til skriftlig årsprøve i dansk. Jeg er rigtig spændt, da det er første gang. Jeg plejer at bruge mange dage på at skrive en stil, så er spændt på om jeg kan nå det hele på 5 timer. Har I nogle super gode råd? Tak på forhånd :-) -
Små historier/myter.
ForumindlægHvis nogen af jer rare mennesker ligger inde med små historier/myter om alt fra Odysseen til Illiaden og Antigone etc. etc. Så er jeg MEGET interresseret i dem. Bare for og nævne et eksempel på en sådan historie/myte: "Aggamemnon der offrer sin datter til guderne for at få god vind i sejle... -
karakter
ForumindlægHej alle..... Jeg vil høre om nogen ka hjælpe med at forklar hvordan man regner gennemsnitet ud efter den nye 7-trin skala når man går på HF Tak på forhånd -
Herodot
Forumindlæghvorfo lader Herodo, Solon besøge Kroisos, når det ikke kronologisk er sandsynligt? Håber på respons. Det er til i morgen På forhånd tak!
