Søgning på: matematik fp9 2023 December. Resultater: 16621 til 16640 af 32822
-
Et eksempel på en eksponentiel model
ForumindlægEt eksempel på en eksponentiel model – dvs. en model (regneforskrift) som er fremkommet ud fra tal fra ”virkeligheden”. -
Bogen Trash
ForumindlægHej er der noglen der hved hvornår point of no return er i boger Trash af forfatteren andy mulligan -
Karakterer til skriftlig fysik a-niveau eksamen
ForumindlægJeg har været til Fysik skr. eksamen i dag, og nu prøver jeg at finde ud af hvilken karakter jeg mon får. Men er der nogen der kender til pointsystemet og tilhørende karakterer? Er der f.eks. 10 point pr. fuldstændigt korrekte svar? Og hvilken karakter giver f.eks. 80 point? (hvis det overhove... -
Skriftlig eksamen
ForumindlægHej. Jeg har snart gennemsøgt internettet for tidligere eksamensopgaver på htx, men det er kun lykkedes mig at finde 4. Er der tilfældigvis nogle der ved hvor man kan finde nogle flere? Jeg søger dem som inspiration til, hvordan man bedst besvare en eksamensopgave og noget i forhold til fremgan... -
Hvilket gymnasium
ForumindlægHej jeg skal snart til at gå i 9. Klasse og jeg vil gerne være civilingeniør inden for medicin og teknologi. Men jeg ved ikke hvilket gymnasium jeg skal vælge. Er der nogle som kan hjælpe ? -
Jeg skal vælge snart, og ved ikke hvad jeg vil
ForumindlægHej Jeg går på HTX og skal vælge mellem en Tek/design studieretning eller en BioTek/Mat Studie retning. Er BioTek eksammen svær? Jeg er ikke så god til kemi, så det er derfor jeg spørger -
Stofmængdekoncentration
ForumindlægHej jeg er i gang med at løse følgende opgavesæt, jeg kan ikke finde ud af opgave 2b. Er der nogen der vil hjælpe mig med den? Opgavesættet kan findes på følgende link: http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF14/Proever%20og%20eksamen/140522%201stx141-KEM-A-22052014.ashx -
Fysik A STX - point?
ForumindlægHej SP! Jeg vil spørge om, der er nogen der ved, hvor mange point man ca. skal have for at få et 10-tal i skriftlig fysik-eksamen? Har kigget lidt på uvm, men kunne ikke rigtig finde en pointtabel. På forhånd tak :-) -
HTX Mat/it
ForumindlægHej allesammen jeg skal starte på htx efter sommeren hvad synes i om mat / it linjen dem er har taget den før tak på forhånd. -
Skrive program
ForumindlægNogen der kender et godt skrive program til mac? -
Komplekst tal på rektangulær form
ForumindlægHey lige et hurtigt spørgsmål:) vi er enige om at ((4-8)-i(7+1))2 er lig med -48+64i? tak på forhånd! :) -
Glukoseindholdet i blodbanen
ForumindlægSkærmbillede af teksten er vedhæftet! HJÆLP! -
Oversættelse af et udtryk
ForumindlægHej, Hvordan vil man oversætte "unifying power" i det følgende: "Unifying Power of Methods" "This is another impressive demonstration of the unifying power of mathematics" Tak på forhånd. -
Absorptionskoefficienten
ForumindlægHej. Nogen der ved hvordan jeg kan beregne absorptionskoefficienten ud fra følgende formel: I = I0 * e-μ*x Hvis følgende formel ikke kan bruges, hvilken formel kan så bruges? Et andet spørgsmål er hvordan man beregner henfaldskonstanten vis henfaldsloven som lyder således: N(T)= N0 * ... -
Brug tretrinsreglen til at regne: 𝑓(𝑥)=𝑥2 −3𝑥−1
ForumindlægHej. Jeg har lidt problemer med denne opgave. Er der nogen der kan hjælpe? Beregn ved hjælp af 3-trinsreglen ??′(2) for funktionen med forskriften ??(??)=??2 −3??−1 -
Omvendt funktion - hjælp
ForumindlægHej Alle... Jeg kan ikke huske hvordan man kommer videre med en omvendt funktion... Nogle der kan hjælpe..... f(x) = 5x – 3 y = 5x - 3 f-1 = -5 = y - 3 -
Fysik hjælp
Forumindlæghttp://imgur.com/kCCH5h6 Nogen der ved hvordan denne opgave løses? Jeg mener selv det er en adiabatisk proces, men er ikke helt sikker på, hvordan det skal gøres -
SRP Emne Mat A His A
Forumindlæghey jeg skal skrive srp og har valgt fagene mattematik A og historie A. Nogle der har nogle gode emner inden for noget som ligestilling, racisme, homofobi. Det er nemmelig noget der intrersere mig, men skal have Mat med pga min linje :-) -
Kortfattet gennemgang af differentialligninger og uddybning af forberedelsesmaterialet?
ForumindlægJeg er selvstuderende og har slacket lidt af på disse 2 emner, og min skriftlige eksamen ligger her den 24. maj. Jeg har desuden en opmærksomhedsforstyrrelse. Forklaringerne i min bog er meget lange og opbygger ikke et ordenligt fundament før den begynder at smide eksempel efter eksempel i hovede... -
HTX Mat A
ForumindlægHej, jeg skal snart til skriftlig mat eksamen, og ville høre om der nogen der har mulighed for at dele deres noter eller har nogen gode råde!
