Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 16621 til 16640 af 102572
-
Stamfunktion !
Forumindlæghej jeg har svært ved denne opgave.. ved ikke helt hvordan man bestemmer stamfunktion .. håber der nogle som kan hjælpe.... En funktion er givet ved f (x) = 3e^x + 4. a) Bestem den stamfunktion til f, hvis graf går gennem punktet (0,2). På Forhånd Tak ;) -
En lille opgave
ForumindlægHej.Jeg sidder og laver nogle opgaver for at blive klar til skriftelig eksamen i morgen. Jeg er kommet til en som jeg ikke kan få løst. Opgaven lyder som følgende:Løs ligningen følgende ligningh(x)=0,1*t-0,5 , t tilhører [0;4pi]Mit spørgsmål er, hvordan løser jeg denne ligning. Har selv prøvet,... -
Eksamen STX
ForumindlægHej! Jeg har været til mundtlig eksamen i musik i 1.g I 2.g skal jeg afslutte engelsk, religion, biologi og kemi. Den eneste skriftelige eksamen jeg kan komme op i er altså engelsk skriftelig, da de andre udelukkende er mundtlige. Kan jeg derfor være rimelig sikker på at skulle om til e... -
EKSAMEN I MORGEN
ForumindlægHej derude jeg står og mangler noter til min mundtlig matematik eksamen i morgen. Mine egne noter er nemlig ik så gode. Det drejer sig om matematik på andet år i gymnasiet på b-niveau! Kan nogen give links til noter eller evt. sende. Det ville være så lækkert. Vh. Niels :) -
komplex amplitude
ForumindlægKan nogen forklare, hvad der menes med amplituden af den komplekse strøm? Jeg troede egentlig, at det var modulus af den komplekse strøm, men mine noter siger noget andet. -
Leder efter nemt gym. mat.
ForumindlægHeej.\n\nJeg tænkte på om der er nogle steder på nettet hvor der ligger noget af det matematik man laver i starten af gymnasiet?\nEller om der er nogen der har et eller andet på deres computer de fik for i starten?\nJeg kunne godt tænke mig at se forskellen på niveauet de sidste måneder i folkesk... -
sproglig mat b
Forumindlægjeg går i 3.g sproglig og skal til skriftlig eksamen i mat B om en uges tid. Jeg er imidlertid kommet i tvivl om, hvorvidt jeg må bruger mit grafprogram på computeren til eksamen. Nogen, der har kendskab til dette? -
1. klassesmatematematik
ForumindlægEr der nogen, der tilfældigvis ved, hvad man lærer i 1. klasse i matematik? Addere og subtrahere ved flere cifre? Eller er det stadigvæk farvelægning af diverse mønstre...? -
f(x)
ForumindlægHej jeg brug for hjælp til denne opgave i matematik. Den skal løses vha. TI Nspire. Jeg har vedhæftet en fil med opgaven. Håber i kan hjælpe. -
Gymnasial supplering
ForumindlægHejsa, jeg er at overveje at lave et 1/2 års suppleringskursus, og ville spørge, hvordan det er med studieaktiviteten ? Jeg mener, hvis jeg nu har nemt ved et bestemt fag og ikke har brug for at komme hver eneste gang, hvor meget kan jeg være fraværende ? Og, hvad indebærer studieaktiviteten elle... -
Valgfag eller at trække et fag op?
ForumindlægHej. Jeg går i øjeblikket i 1.g på en STX-uddannelse. Jeg skal vælge et valgfag til 2.g og til 3.g. I øjeblikket ved jeg ikke, om jeg vil trække engelsk op på A-niveau i 3.g eller om jeg bare skal vælge et valgfag på c-niveau... Er der nogen der kan give en klar forskel på engelsk b-niveau og a-... -
Eksamen
ForumindlægJeg læser en masse om, at man benytter "rene" tekster til eksamen..Er det både i forberedelsestiden og eksaminationen?Jeg tænkte nemlig på om man må skrive på ekstemporalteksten eller man skal skrive på et papir ved siden af?Og hvad med det lille teksstykke, som man får - må man skrive ... -
1. standpunktskarakterer - STX
ForumindlægPå onsdag skal jeg have mine 1. standpunktskarakterer i gymnasiet(1.g). Lige nu spekulerer jeg over hvordan de kommer til at se ud. Jeg er ikke så tilfreds med min mundtlige deltagelse indtil videre. Jeg har det med at blive meget nervøs, når jeg skal snakke ved større forsamlinger, derfor har je... -
to cifret karakter!
ForumindlægHey, er der nogle som har nogle gode råd og fif (osv.) til hvad jeg skal/kunne osv. til min prøve i mdt. matematik, da mit mål er en to cifret karakter. Det ville ellers være dejligt (: Håber jeg kan få hjælP! På forhånd tak! -
Ved ikke hvad jeg vil !
ForumindlægHej folkens :) Jeg er nu 2.g'er , jeg ved helt seriøst ikke hvad jeg vil efter 3.g (min studieretning er: Samfundsfag A, Engelsk A og Matematik B) Har i nogle forslag til hvad jeg kan blive ?? -
Vektorer i planen
ForumindlægHvorfor gælder der :* = prikla-bl^2 = lal^2-2a*b+lbl^2 (1)a*b = 1/2(lal^2 + lbl^2 - la-bl^2) (2)Hvordan kommer man fra (1) til (2) -
Er brugen af implikation og biimplikation korrekt?
ForumindlægHej :-) Jeg skriver studieretningsprojekt i international økonomi og matematik og har forsøgt at benytte korrekte matematiske symboler. Jeg er dog i tvivl, om jeg har brugt implikation og biimplikatioin korrekt. Er dette korrekt: (1) C=C0+c(Y-t*Y)⇔C=C0+cY-ctY⇔C=C0+c(1-t)Y (2) C=C0+c(1-t... -
Ligningsystemer
ForumindlægHej alle er der nogen der kan hjælpe mig med denne opgave? jeg har kigget alle mine noter igennem og har intet om ligningsystemer med to ubekendte. Ved I, hvor jeg kan finde noget om det henne på nettet? - Det er forresten uden hjælpemidler. På forhånd tak -
reaktionsordener!
ForumindlægHej.. har stærkt brug for nogle noter om reaktionsorden og aktiveringsnergi.. håber der er nogen der sidder med nogle de lige kan sende til mig..!SS -
NG
Forumindlæghar virkelig brug for gode noter til naturgeografi.. har svært ved at forstå alt inden for klima:S håber en vil hjælpe mig...
