Søgning på: essay virkelighed eller reality. Resultater: 16641 til 16660 af 52987
-
The Red Line
ForumindlægJeg har læst de forskellige indæg om selv samme tekst.Jeg synes dog ikke, at nogle af budene på mulige temaer er "lige i skabet" (et Mikael-skab), så jeg vil gerne høre, om der er nogle, der har et genialt indfald (det kan selvfølgelig også være, at teksten er elendig!).Desuden kunne je... -
Nye karakterer - se her!
ForumindlægJeg har læst følgende artikel og synes at alle skal lave mulighed for det!http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=460189Det er efter min mening frygteligt! Heldigvis er jeg 3.g'er og bliver student imorgen, men det kan sætte mit p*s i kog at der stadigvæk er tvivl om denne her karakter ska... -
Integrering
ForumindlægJeg har følgende udtryk som skal integreres:$200*sin(0,004028x)+2600 -
diskriminant
Forumindlægjeg fandt lige noget jeg kunne bruge i et andet oplæg.. Men der var noget der stod som jeg ikke helt forstod:og trækker 4ac fra: 4*(a^2)*(x^2)+4abx+b^2=b^2-4ac Og så kommer tricket - man skal indse at højresiden kan omskrives til (2ax+b)^2. Prøv selv at regne ud vha. kvadratsætningerne og se at d... -
Førstehjælp
ForumindlægHej, Jeg skal lave en (kort) præsentation om almen førstehjælp. Vores overordnede emne er: førstehjælp Skulle jeg fortælle om A-B-C? Forsat god dag. -
Newtons love?
ForumindlægHejsa. Nogen som kan forklare mig Newtons love i et meget letforståeligt sprog. Smil M. -
Skolen i 30'erne.
ForumindlægHej folkens. Jeg forsøger at skabe mig et overblik over kronologien i "Barndommens Gade" af Tove Ditlevsen. I den forbindelse er jeg usikker på, hvordan skolegangen rent klassetrin-mæssigt så ud i 30'erne, hvor bogen finder sted? Er der nogen, der kan være behjælpelig med et oprids ... -
Bøger
ForumindlægHej Jeg begynder i 2.g i morgen og ville vide om der nogen der ved om man skal have bøger med den første dag?? På forhånd tak -
Hjælp til TI84-Plus!!
ForumindlægHej jeg har lige købt mig en TI-84 Plus, men der er et par fuktioner jeg ikke kan finde eller mangler;)Jeg vil gerne kunne regner DEC-HEX-BIN er der nogen der ved hvordan man gør det eller kender et program man kan bruge til det??Så vil jeg også gerne kunne gemme nogle formler på den (fx re=25mV/... -
Dynamik
ForumindlægEn limtræbjælke på 370kg skal løftes. Hvad bliver trækket i kranens kabel, når bjælken hænger stille? for at kunne løfte bjælken i en vandret position fastgøres to wirer som vist på tegningen. Wirerne har vinkel på 45 ved vandret. Hvad bliver trækket i hver af de skrå wirer? jeg har et problem... -
Analyse af Et Eventyr af Jonas T. Bengtsson
ForumindlægHej! Jeg er igang med analyse af Et Eventyr af Jonas T. Bengtsson. Er der tilfældvis en der har læst romanen og kan fortælle mig om det er en dannelsesroman eller udviklingsroman og hvorfor? Og skal jeg bruge berettermodel?? Håber der er en som kan hjælpe mig. Tak på forhånd -
forkert sætning???
Forumindlæghar siddet og grublet over denne sætning i 20 min nu:He attacked Romeo and would have killed him, if Tybalt´s uncle, the old Capulet had not intervened. men hvad er der forkert ved den??? min computer siger at der er fejl i sætningen!?Håber i kan være behjælpelig, på forhånd tak! -
Funktion.. Hjælp :/
ForumindlægHejsa..Nogle der evt. kan hjælpe mig med denne her opgave?Funktionen f er givet ved f(x)=(x-1)*(x^2-4x+6).Gør rede for, at f har netop ét nulpunkt.Har haft om det før, men kan slet ikke huske hvordan man regner det ud :SOg min matematikbog skulle vi aflevere, så ved kan ikke rigtig slå op og se h... -
Teori og metode
ForumindlægHey allesammen Håber på lidt hjælp her, da jeg snart skal op i AT.. Jeg sidder og prøver at lave min "fremlæggelse" til eksamen, og er nu nået til metode og teori.. I min opgave har jeg brugt nogle forskellige magtformer og en beslutningsproces, men skal jeg så i metode og teori afsnit... -
funktioner
ForumindlægHej har lige fået denne opgave stukket i hovedet:f(x) {x+2 for 3 -0.5x+1 for x }Det jeg har gjort er følgende:f(x) = x+2 = 3 =f(x) = 4og igenf(x) = -0.5 + 1 = x =f(x) = 1.33333Er dette rigtigt nok ? -
Vanddyr/vandinsekter!
Forumindlæghvad er forskellen mellem vanddyr/vandinsekter med fysisk gælle, gæller og hudånding!?kan ikke rigtig finde noget i min Bio. bog, har i mulighed for at hjælpe? -
Studierapporten
ForumindlægSkal man til den mundtlige AT fremlæggelse inddrage studierapporten? Og undskyld jeg spørger, men hvad er 'studierapporten' egentligt? Det er da ikke SRP eller synopsen? -
Kort spørgsmål ang. eksamen i morgen!
ForumindlægHer i mens jeg sidder og lægger sidste hånd på mit talepapir til samfundsfagseksamen på A niveau i morgen tidligt, kom jeg pludselig i tvivl om noget! Vores lærer har med store ord beordret os til ikke at ignorere nogen som helst bilag. At nogen bliver brugt mere end andre er self. okay. Spørgsmå... -
Andengradspol problem arh
ForumindlægBrobuen på figuren, har form som en del af en parabel, mens vejbanen er en ret linje - målene på figuren går på det nederste af brobuen.Angiv en forskrift for den parabel, der dannes af det nederste af brobuen, idet kordinatsystemets nulpunkt anbringes midt på vejbanen og vejbanen er en x-akse.De... -
hjælp til at rette...!
ForumindlægHej-Nogen der er så søde at kigge denne her igennem?? Zehntklässlern schmeckte „Berliner Luft”. Resümee Berlin ist die Bundesrepublik in Deutschland Hauptstadt. Es ist eine alte Stadt mit vielen Sehenswürdigkeiten. Nach dem zweite Weltkriege wurde das Stadt im fieren Sektoren. Im 1961 baute den ...
