Søgning på: historie begreber. Resultater: 16641 til 16660 af 22480
-
Brydningsindekset
ForumindlægHej allesammen, jeg sidder og skal aflevere min SRO, og skal skrive deri kort gøre rede for brydningsindekset, og hvordan det anvendes i et refraktometer. Problemet er bare, at selvom jeg læser det i vores lærebog, synes jeg stadig at det er lidt kringlet, er der nogle der kan forklare det til ... -
Hjælp !! AT-Eksamen
ForumindlægHey allesammen Jeg skal op til Engelsk/ Biologi AT- eksamen på onsdag ( haster) og vil gerne have hjælp til at finde ud af, hvad en teori skal opfylde for at kunne kaldes en teori ,samt blive accepteret ( en teori som har bevist for et eller andet og er logisk) og evt. en lille forklaring for hve... -
Differentiation (optimering)
ForumindlægJeg skal beregne radius og højde i en cylinder,ud fra den forudsætningerneat rumfanget skal være størts muligtat overfladearealet skal være 800cm^2Dvs. at jeg her arbejder med begrebet optimering inden for differentiering ikke?Jeg har selv prøvet mig lidt frem:Overflade = ((2*pi*r)*h) + (2*pi*r^2... -
Differentialligninger
ForumindlægHej med jer. Jeg har problemer med følgende to eksamensspørgsmål: 15. Differentialligninger. Der ønskes en gennemgang af differentialligningsbegrebet samt eksakt løsning af forskellige typer af differentialligninger. Du skal også komme ind på separation af de variable. 16. Differentialligninger. ... -
Spændingsfald
ForumindlægEr der nogen, der kan forklare mig dette begreb? Jeg ved det er energi pr. ladning, altså hvor meget energi der afgives i en komponent af hver ladning. Men, jeg ved ikke, om jeg skal forstå det som dette: 1. Hvis jeg sætter 5 pærer i en seriekobling, så vil den sidste pære ikke lyse lige... -
Mangler hjælp til mat opgave
ForumindlægMangler hjælp til disse opgaver, da jeg ikke rigtig kan finde ud af dem. Emneopgave-Statistik Hvad er beskrivende statistik ? Forklar med egne ord hvori forskellen på grupperede og ikke grupperede observationer består, herunder skal det forklares hvornår hver af typerne bør anvendes... -
Studiehjælp søges til teknisk økonomi (eksamenslæsning)
ForumindlægVi er to der søger hjælp til opgave regning og forklaring af begreber derunder. Vi skal til eksamen d. 24. maj. Det kræver at du har god tid og vil tage dig tid til at hjælpe. Det vil også kræve at du ikke bor alt for langt væk, da vi håber på personlig assistance. Vi bor i københavn og nær omegn... -
Brasilien - 24 timers eksamen
ForumindlægHej alle, Jeg har netop været oppe og trække et emne til min 24 timers eksamen i NG, og det blev: "Naturgrundlag og udvikling - Brasilien Overordnet spørgsmål: På hvilken måde er den globaliserede økonomiske udvikling i stand til at præge udviklingen i Brasilien? I din disposition skal du ... -
Vekselstrøm
ForumindlægHej alle. Jeg sidder pt og knokler med min SRP i dansk og fysik, hvor jeg skriver om vindenergi. Jeg er nu kommet til vekselstrøm og sidder fast i dét med effektværdi og middelværdi. Er der en venlig sjæl, der kan forklare mig disse begreber? Ydermere hjælpe mig udlede nogle formler for at b... -
Hjælp til mundtlig matematik C eksamen
ForumindlægHej alle sammen jeg har lidt problem med nogle dispositioner til mundtlig eksamen i matematik her på tirsdag. 1. Andengradspolynomier: - Vis fordan man løser andengradsligninger - Giv ekspel på anvendelse af andengradsfunktion 2. Eksponentielle Funktioner - Forklar reglen for fordoblingskonstan... -
Integration ved substitution
ForumindlægBeklager hvis jeg springer over hvor gader er lavest ved at konsultere jer istedet for at terpe begrebet i bogen igen og gennemse eksempler igen."Integration ved substitution"S f(g(x))*g'(x) = S f(t)dtt=g(x) = indre funktiondt=g'(x) = indre funktion differentiereter det korrek... -
Problemformulering
ForumindlægHej alle venlige studieportal brugere. Jeg står, og skal aflevere min SRO på mandag, og vil derfor høre, om der er nogle, der har nogle idéer, til hvordan man kan skrive en god problemformulering, i forhold til mit emne, som er differentialregning og reaktionshastighed. Jeg skal: Gøre gru... -
Atomfysik - kernereaktioner (stjerner)
ForumindlægHej Jeg skal op i fysik imorgen (HJÆLP) , og jeg er helt ude af den. Jeg håber nogen af jer bag keyboardet er lige mere rolige og saglige end mig og kan hjælpe mig med nogle få begreber ? Lumonositet og hvordan man bruger den til afstande. Gerne en formel med, plus en fyldig forklaring af a... -
sociologi...livsformer..haster
Forumindlæghej vi er en gruppe som har trukket en. tekst i samfundsfag B.. området er sociologi og emnet er : Sociologiske teorier om den danske befolknings sammen sætning overskriftet er : livsformer teksterne handler om:- -1)den 37 årig milionære som begyndte med at arbejde siden han var 13.. - 2)de ufa... -
Eksamensspg - HELT BLANK
ForumindlægHej alle sammen! Jeg sidder og forbereder mig til eksamen på a-niveau, men jeg har lige nogen eksamensspg. hvor jeg er fuldstændig blank. 1. Differentialregning: Du skal gøre rede for begrebet differentialkvotient. Du skal forklare, hvordan differentialregning kan anvendes ved undersøgelsen af e... -
Nykøbing F. som uddannelsesby
ForumindlægEr der nogen her, der studerer i Nykøbing F? Jeg kunne godt tænke mig at læse videre der, og har nu hørt både godt og ondt om byen - at det skulle være fyldt med unge under uddannelse, men også være dødt. Vil nogen dele sin viden om byen med mig... Er det f.eks. billigt at bo der (billigt er et v... -
SRO - hjælp! Er kørt fast!
ForumindlægHej forum. Jeg har arbejdet i nogen dage på min SRO (skriver i samfundsfag og mediefag) og er nu stødt ind i et spørgsmål som jeg er kørt fast i. Spørgsmålet lyder: 1. Redegør for, hvordan grupper og samfund påvirker unges identitetsdannelse i det moderne samfund. Inddrag forskellige teor... -
Etik
ForumindlægHej Jeg har problemer med at forstå begreberne handlingsdeontologi og regeldeontologi? -.- JEG VED AT: Teleologisk etik (konsekvenstik): konsekvenserne af vore handlinger,er bestemmende for de handlinger vi foretager. 1. Handlingsutilitarisme: I en givet situation skal man vælge den... -
Etik
ForumindlægHej Jeg har problemer med at forstå begreberne handlingsdeontologi og regeldeontologi? -.- JEG VED AT: Teleologisk etik (konsekvenstik): konsekvenserne af vore handlinger,er bestemmende for de handlinger vi foretager. 1. Handlingsutilitarisme: I en givet situation skal man vælge den han... -
Etik
ForumindlægHej Jeg har problemer med at forstå begreberne handlingsdeontologi og regeldeontologi? -.- JEG VED AT: Teleologisk etik (konsekvenstik): konsekvenserne af vore handlinger,er bestemmende for de handlinger vi foretager. 1. Handlingsutilitarisme: I en givet situation skal man vælge den han...
