Søgning på: matematik fp9 december 2024. Resultater: 16641 til 16660 af 32900
-
Forskel ml. naturvidenskabelige metoder?
ForumindlægHej, Jeg har skrevet en synopsis om partikelforurening i samfundsfag og biologi. Jeg har fået styr på de samfundsfaglige metoder, men jeg har svært ved at skelne mellem de to naturvidenskabelige metoder: hypotetisk-deduktiv og empirisk-induktiv, er der nogle som kan fortælle mig hvad forskellen ... -
brøk
Forumindlægjeg er lidt i tvivl om hvornår man skal sætte parenterser rundt om ledene, f.eks. skal jeg udregne følgende: ((a-2b)/6)-((3a-2b)/9)) den første brøk forlænges med 3 og den anden med 2, deraf har de fællesnævneren 18: ((3a-6b)/18)-((6a-4b)/18)) De kan nu flyttes over på EN fælles brøkstreg: ... -
Tysk/mat på uni
ForumindlægHej. Jeg overvejer meget stærkt at vil læse tysk og mat på universitetet efter gym. Men er det overhovedet muligt, og hvis ja, tror i det vil blive noget rod... På forhånd tak... -
matmatik
Forumindlæghar løst den opgave men ved ikke om de er retige grafen for den linær finkitin f(x)=3x+b går gennem punktet p(1,-4) bestem tallet b. mit svar er b=y-a xopløftet i 1 b=-4-3*1 b=7 er de retiget lavet -
blodtype
ForumindlægJeg har lavet et forsøg med blodtypebestemmelse i min klasse. hvis jeg er A-, kan mine forældre så ikk godt begge være Rh- og Rh+ ? et spørgsmål lyder: Sammenlign klassens blodtypefrekvens med frekvensen i den danske befolkning (bilag 1) og forklar eventuelle afvigelser mellem tallene. hvorda... -
Billede af Jesus. Analyse
ForumindlægHej alle. Jeg skal lave en billede analyse af dette billede, men ved virkelig ikke hvordan jeg skal begynde. Håber at nogen af jer gider hjælpe:-) det ville være så dejligt!!! :-) -
Differentalregning
ForumindlægHej Kan nogen være så søde at hjælpe mig med følgende spørgsmål 8. Differentialregning Du skal redegøre for differentialkvotient, herunder sekant og sekanthældning. Differentialkvotienten af en funktion skal udledes. Derudover skal du udlede formlen for en tangentligning. 9. Differentialreg... -
Hvad skal man have i snit for at komme ind på hhx?
ForumindlægHej, jeg er en pige på 16 år. Jeg vil gerne på Niels Brock næste år, mit snit ligger på 6.0 og jeg er lidt bange for at det ikke er højt nok ?? - ( jeg er blevet vurderet uddannelsesparat ) PS. Jeg vidste ikke hvilken kategori jeg skulle sætte dette i, håber det er okay. Venlig hilsen -
Gået ned i skr. eksamen?
ForumindlægDet her er en lille uformel rundspørge for SPs brugere. Er du gået ned i skr. eksamen i forhold til dine årskarakterer eller terminsprøven? Bare svar ja eller nej (du må selvfølgelig gerne uddybe hvis du vil)- -
rotationer i universet
ForumindlægHej jeg skal skrive om et emne som er rotationer i universet. Hvis nu havde noget godt om emnet eller har arbejdet med det før. Må i meget gerne skrive noget , som vi kunne tage med.!:) -
vektorregning
ForumindlægHej allesammen Jeg har lige fået emnet vektorregning, og jeg forstår det ikke. Hvordan skal jeg addere og subtrahere vektorerne i nedenstående fil, og hvilke metoder skal jeg anvende i fremtiden med andre opgaver. Jeg håber virkelig, at der er nogen der vil hjælpe mig med at forstå det, for sidd... -
Ved i om srp bliver lavet om i år?
ForumindlægVed i om srp bliver lavet om i år? Eller bliver den uændret og forbliver som den var her i "2008"?(altså at man skal vælge 2-3 fag og et emne, og at man også skal skrive et lille resumé på engelsk???) -
regler for optagelse
Forumindlæghej. Jeg er lige blevet optaget på RUC nye Humtek-linie. Det kræver dog at jeg lige tager en lynkursus i Mat på B-niveau. Jeg har dog allerede haft det i gym. Den gang fik jeg 5 i årskarakter i både mundligt og skriftligt. Til eksamen fik jeg 6 i begge dele. Det ringede jeg og snakkede med RUC... -
Ved undersøgelse af flere farvestoffer i en opløsning, vil der fremkomme flere ligninger med flere ubekendte - Hjælp!
ForumindlægHej Jeg har lavet en kvantitativ undersøgelse af indholdet af farvestoffer i en opløsning, og er nu kommet frem til to ligninger med to ubekendte. Er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare den matematiske baggrund for dette og en metode til at løse dette? -
Bestem samtlige stamfunktioner
ForumindlægHej. Jeg sidder og har fået til opgave at finde samtligt stamfunktioner af udtrykket: f(x)=x^3+6x^2+5 Hjælp - på forhånd tak :-) -
Lommeregner?
ForumindlægHejsa. Hvilken lommeregner bruger man når man skal på hhx? Jeg går i 10. klasse nu - men da jeg mangler en lommeregner, og jeg skal videre næste år, kan jeg ligeså godt købe den nu. -
Ligning
ForumindlægHej jeg er igang med simpel ligning, med kun en enkelt ubekendt, men kan bare ikke får det rigtige resultat. Den lyder: -3x+k=-7 Kan se i facit at det skal give 5, men jeg får det til -8, jeg gør sådan her: -3*4+k= -7 4+k= -7+3 k = -4-4 k=-8 Kan nogen hjælpe? -
Angiv projektioen af a på b
ForumindlægForstår godt formlen, men er lidt usikker når der er tre tal tilstede -
Vektorer i rummet - ti-Nspire
ForumindlægJeg skal løse opgaven i Ti-Nspire, men er i tvivl om hvordan.. -
Potensfunktion
ForumindlægHej jeg sidder med en potensopgave, og har glemt hvad de forskellige bogstaver giver udtryk for i funktionen, og opgaven lyder: I en model for befolkningstilvæksten i Indien antages det, at N(t)=1134⋅1,014t , hvor N (t ) betegner befolkningstallet (målt i millioner) til tidspunktet t (må...
