Søgning på: fysik disposition. Resultater: 16701 til 16720 af 18123
-
Kraft/vægt af emne i bevægelse
ForumindlægHej, Jeg er lidt i vanskeligheder. Da det er et stykke tid siden jeg har haft fysik, er jeg kommet i tvivl - hvordan beregner jeg kraft bag en emne i bevægelse? Eksempel: En tennisbold bliver skudt ud af en boldmaskine med en fart på 220km/t. Vægten på bolden er 50g. Hvor stor er den kraft jeg b... -
farmaci til odontologi
ForumindlægHej jeg er 3.gere nu og skal snart søg ind i kvote 2 til en videregående uddannelse. Jeg har længe drømt om at læse til tandlæge men dsv. har en 4 tal i fysik ødelagt mit gennemsnit. Jeg overvejer at søge ind til farmaci, dog vil jeg lige spørger om der nogen her der læser farmaci som gerne vil d... -
AT - problemformulering
ForumindlægHej :) I forbindelse med AT har vi overemnet Science Fiction hvor det er fagene Fysik og Engelsk der indgår. Vi skal tage udgangspunkt i filmen 2001: A space odyssey, men i fysikdelen skal vi på en eller anden måde inddrage Solsystemet og det er her problemet ligger. Vi skal lave en beskrivelse a... -
Hjælp mig :'(
ForumindlægHejsa allesammen! Jeg er blevet egnet til gymnasium efter 9. klasse. Har allerede skrevet min ansøgning og valgt hvilken studieretning jeg vil tage(det kan stadig laves om) - Har valgt den naturvidenskabelige - matematik A bioteknolgi A og fysik B - men jeg er meget i tvivl omkring matematikken.... -
Matematik A - HJÆLP
ForumindlægHejsa allesammen! Jeg er blevet egnet til gymnasium efter 9. klasse. Har allerede skrevet min ansøgning og valgt hvilken studieretning jeg vil tage(det kan stadig laves om) - Har valgt den naturvidenskabelige - matematik A bioteknolgi A og fysik B - men jeg er meget i tvivl omkring matematikken.... -
impulsmoment
ForumindlægHej jeg har et spørgesmål om en svær fysik opgave. Jeg har selv nogle tanker, men er ikke sikker på om de er rigtige. til opg. a) den samlet impuls momentet før støde mht. til punkt P, har jeg tænkt mig at sige L=m*u*l efter stødet vil jeg mene at I=Istangen+Ikugler og for stangen er den angiv... -
SRO Kemi B Hvilke emner er relevant at skrive om?
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en SRO på KEMI B og FYSIK B Jeg er virkelig dårlig til kemi og kunne godt tænke mig at få en smule hjælp med hvad der kunne være relevant at tage med. Jeg har vedhæftet en fil med de emner han har forslået. Det skal fylde ca. 3 sider. Her er Opgaveformulering: Formålet med ... -
Strøm :)))
ForumindlægHej allesammen. Er der nogen der gerne vil være søde og hjælpe mig med følgende fysik opgaver: 1) I en elektrisk ledning til en brødrister går en strøm på 2 A. a. Hvor meget ladning strømmer gennem et tværsnit af lederen på 5 minutter? b. Hvor mange elektroner er det? 2) I løbet af 3 sekunder... -
selvstændigt fysikprojekt - varmeledningsevne
ForumindlægJeg skriver selvstændigt projekt i fysik, hvor jeg skal bestemme varmeledningsevnen for en flamingokasse. Hertil skal jeg bruge formlen: k=Q/t*(d/A(Tvarm-Tkold)) hvor k er varmeledningsevnen for materialet, og Tvarm-Tkold er temperaturforskellen, mens Q/t er mængden af varme der ledes over tiden... -
Gange parenteser samme og isoler t
ForumindlægHej SP :-) Jeg sidder og er i gang med SRO i fagene matematik og fysik. Jeg skal bevise at der er energibevarelse i et skråt kast og i den forbindelse har jeg udledt en formel for den mekaniske energi som funktion af tiden. For at bevise, at der er energibevarelse, skal jeg have ganget parente... -
Gange parenteser samme og isoler t
ForumindlægHej SP :-) Jeg sidder og er i gang med SRO i fagene matematik og fysik. Jeg skal bevise at der er energibevarelse i et skråt kast og i den forbindelse har jeg udledt en formel for den mekaniske energi som funktion af tiden. For at bevise, at der er energibevarelse, skal jeg have ganget parente... -
reducering af ligning
ForumindlægHej SP :-) Jeg sidder og er i gang med SRO i fagene matematik og fysik. Jeg skal bevise at der er energibevarelse i et skråt kast og i den forbindelse har jeg udledt en formel for den mekaniske energi som funktion af tiden. For at bevise, at der er energibevarelse, skal jeg have ganget parente... -
reducering af ligning
ForumindlægHej SP :-) Jeg sidder og er i gang med SRO i fagene matematik og fysik. Jeg skal bevise at der er energibevarelse i et skråt kast og i den forbindelse har jeg udledt en formel for den mekaniske energi som funktion af tiden. For at bevise, at der er energibevarelse, skal jeg have ganget parente... -
reducering af ligning
ForumindlægHej SP :-) Jeg sidder og er i gang med SRO i fagene matematik og fysik. Jeg skal bevise at der er energibevarelse i et skråt kast og i den forbindelse har jeg udledt en formel for den mekaniske energi som funktion af tiden. For at bevise, at der er energibevarelse, skal jeg have ganget parente... -
Vinkøler (Fysikopgaver - Obligatorisk niveau HF-tilvalg)
ForumindlægHej - vi skal løse denne her opgave i fysik, som vist har noget med varmefylde at gøre :-) Håber på hjælp, fordi jeg har siddet og prøvet, men synes bare mine gæt lyder utroligt dumme :-( Opgaven lyder: a) Forklar, hvordan vinkøleren virker. Her skal man se på deskriptionen på et vinkøle... -
AT årsprøve- rejser, opdagelser, forandring, ny viden
ForumindlægHej Jeg har i AT emnet "Rejser - opdagelser, forandringer og ny viden", hvoraf jeg har valgt at fortælle om Titanic. De fag, jeg bruger er historie og fysik. Jeg har 4 problemstillinger: Hvordan kommer samfundets klasseinddeling til udtryk på skibet? Kan Titanic’s forlis ses som ... -
Hvilke fag til dette AT-projekt?
ForumindlægHej, Jeg skal have valgt en sag (emne) og to fag til i morgen i AT. Jeg har tænkt mig at vælge Alzheimers eller kønsskifte som emne - men jeg er meget i tvivl om hvilke fag der vil passe til disse. Hvilke metoder vil jeg kunne bruge i hvilke fag? Jeg ved ikke helt, hvordan jeg vil gribe nogen a... -
Emission og absorption
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i mundtlig fysik c-b niveau. Jeg har et spørgsmål omkring kernefysik. Jeg skal kort redegøre for: -Emission og absorption - De forskellige kernereaktioner Mit bedste bud på emission og absorption er ved absorption optager en elektron et foton og springer fra inderste ele... -
Navngivelse
ForumindlægHej med jer Jeg skal (desværre) op i fysik og kemi, og en af spørgsmålene som jeg må forberede mig på er navngivlese af alkaner. Jeg tror jeg har fattet det rigtigt, men for at være sikker vil jeg gerne spørge et geni indenfor kemi om jeg virkelig har forstået det rigtigt. Jeg har fundet to ... -
AT-HJÆLP TILBYDES. HJÆLP TIL EKSAMEN
ForumindlægNu nærmer det sig jo eksamens-tid, og mange af jer skal nok op i AT. Jeg blev selv student sidste år, og tilbyder i år hjælp i AT. Jeg bor i gentofte, og tager 150 kr i timen. Hvis du har en anden mundtlig eksamen, du også kunne tænke dig hjælp til, skal du være velkommen til at skrive. Jeg h...
