Søgning på: matematik fp9 2024 december. Resultater: 16701 til 16720 af 32900
-
Kvadratisk programmering(maksimums punkt, friemaks etc)
ForumindlægAltså når man tegner begrænsningerne i kvadratisk programmering, så får man et mulighedsområde. Hvis ellipsens centrum f.eks. ligger uden for dette område, så skal man indsætte den tætteste linje på y's plads i f(x,y), og differentiere etc. Mit første spørgsmål er, hvad nu hvis denne ligne he... -
trigonometri
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne her opgave? :) c) Vi ser nu på en retvinklet trekant DEF, hvor Vinkel F=90 grader, Vinkel E = 48grader og e=6 cm. Udregn længden af den anden katete og hypotenusen. -
Bestem en grafs skæringspunkt med x-akse.
ForumindlægFunktionen g er defineret med regneforskriften g(x)=x-√x, hvor x≥0. Hvordan bestemmer jeg grafens skæringspunkter med x-aksen? Håber meget, at I kan hjælpe mig :) -
Statistikker
ForumindlægHej kan nogen hjælpe med denne opgave, hvordan skal middelværdien helt præcis begrenes? Intervalfrekvenserne for et observationssæt er anført i tabellen: Interval ]0;10] ]10;15] ]15;20] ]20;30] Intervalfrekvens 20% 25% 30% 25% - Beregn middelværdien- -
Afrunding (9.klasse)
ForumindlægJeg har en opgave som lyder, afrund til nærmeste 25-øre: 1. 112,87 = ________ 2. 45,68 = ________ Jeg har fået 1´eren til at give 113,00 Og 2´eren har jeg fået il 45,75 Jeg ville lige spørge om det er rigtigt??? Fordi jeg er lidt usikker nu hvor der står 25-øre.. -
Grupperede observationer
ForumindlægJa lidt nej 1 1 6 1 2 0 0 8 3 0 4 4 4 3 3 2 5 4 4 0 6 0 4 4 7 6 0 2 8 6 0 2 9 1 5 2 10 3 2 3 11 3 4 1 Hvordan kan jeg lave en "grupperede observationer" ud fra de tal der bliver vist?? Der er 3 ... -
Isolering af t...
ForumindlægHejsa, fik hjælp forleden, men nu er jeg gået i stå igen. 1000 = 2000/1+39* e-0,1*t Nu skal vi isolere t: 1000 = 2000/1+39*e e-0,1*t Vi ganger over kors: 1+39·e-0,1t = 2000/1000 = 2 , isoler 39·e-0,1t : 39·e-0,1t = 2-1 = 1 , isoler e-0,1t : e-0,1t = 1/39 Og tager nu ln på b... -
Bestem vinkel af trekant
ForumindlægHej jeg er igang med en opgave, men sidder lidt fast, er der en der kan hjælpe med følgende spg: Stængerne, der går mellem B og C samt mellem C og E, danner den spidse vinkel v, se figur 5. h) Bestem v. Data: A(0 ; 705), B(870 ; 910), C(1620 ; 645), D(2150 ; 710) og E(1190 ; yE) Tak p... -
Cosinusrelationer
ForumindlægHej folkens, det er anden gang jeg lægger denne opgave op, jeg fik ikke så meget hjælp ved den første. er der nogle der kan hjælpe med nogle formler og udregninger. Tak på forhånd -
Bevis af Keplers love?
ForumindlægJeg har virklig brug for hjælp til at kunne bevise keplers 2. og 3. lov. Jeg har prøvet at læse mig frem forskellige steder, men synes ikke rigtig jeg kommer nogen vejne med det. Så er der en der har en nogenlunde simpel måde at forklare det på, for jeg fatter det bare ikke. På forhånd tak! -
Fuld HF, hf-enkeltfag, eksamensbevis
ForumindlægHej Er der nogle har taget en fuld hf via enkeltfag? Jeg vil gerne se hvordan beviset ser ud, hvis nogle vil uploaded. Jeg tænker mere på hvor mange fag man skal have for at få en fuld HF gennem enkeltfag -
Ligning
ForumindlægJeg har en ligning og dette er heller ikke min stærke side. Så håber jeg kan få et los i r*ven, så jeg kan få genopfrisket det. 1,5x + 4,5 = 2,5x Hvordan får jeg lige et resultat ud af den? -
problemregning
Forumindlæger der nogle her, der ved hvor man kan finde selve opgavesættet til problemløsning Maj 2011, skal bruge det til noget i skolen på forhånd tak for hjælpen -
pizza opgave
ForumindlægDet handler om pizza. Det er hele opgaven fra 3.2 til 3.5 3.2 her skal jeg lave et diagram over stor en del der spist pizza i hver aldersgruppe? Er i tvivl om det er cirkeldiagram eller histogram jeg skal lave? Skal jeg plotte alle data ind, også vælge cirkel i Excel? Og er det hele data jeg ska... -
Et eksempel på en eksponentiel model
ForumindlægEt eksempel på en eksponentiel model – dvs. en model (regneforskrift) som er fremkommet ud fra tal fra ”virkeligheden”. -
Jeg skal vælge snart, og ved ikke hvad jeg vil
ForumindlægHej Jeg går på HTX og skal vælge mellem en Tek/design studieretning eller en BioTek/Mat Studie retning. Er BioTek eksammen svær? Jeg er ikke så god til kemi, så det er derfor jeg spørger -
Skrive program
ForumindlægNogen der kender et godt skrive program til mac? -
Glukoseindholdet i blodbanen
ForumindlægSkærmbillede af teksten er vedhæftet! HJÆLP! -
Oversættelse af et udtryk
ForumindlægHej, Hvordan vil man oversætte "unifying power" i det følgende: "Unifying Power of Methods" "This is another impressive demonstration of the unifying power of mathematics" Tak på forhånd. -
Omvendt funktion - hjælp
ForumindlægHej Alle... Jeg kan ikke huske hvordan man kommer videre med en omvendt funktion... Nogle der kan hjælpe..... f(x) = 5x – 3 y = 5x - 3 f-1 = -5 = y - 3
