Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 16761 til 16780 af 119569
-
Eksamen FSA
ForumindlægHej allesammen! Så er det for alvor nu! Eksamenerne begynder i næste uge. Jeg skal op til: Dansk, (skriftlig fremstilling, læseprøve og diktat), matematik (problemregning og færdighedsregning), engelsk (mundtlig), fysik/kemi (mundtlig), herudover to udtræksfag, hvor det ene er geografi. ... -
Chi i anden test - links!
ForumindlægHej. I forbindelse med min studieretningsopgave, har jeg fået til opgave at beskrive teorien omkring chi i anden test. Derfor vil jeg gerne høre om i evt. kender nogle gode links eller bøger, som ville være gode at bruge i denne sammenhæng? På forhånd tak. -
Statistik
ForumindlægHej. Jeg har forsøgt at plotte det ind, men jeg ved ikke hvad en sumkurve er. Og jeg ved ikke hvilke kvartil der er tale om fravær eller skole eleverne. -
erfaringer med at laese fysik?
ForumindlægEr der nogen der har erfaringer mht. svaerhedsgraden af Matematik på Fysik studiet på fx. KU? -
Skal til eksamen på 1 hf nu her og min matematik gik elendigt, hvis jeg fejler alle bliver jeg så smidt ud?
ForumindlægSom sagt, hvis jeg fejler alle mine fag, Matematik, NF osv bliver jeg så smidt ud? Det har bekymret mig så meget jeg har haft svært ved at studere op til eksamen endda. -
Bestem en ligning for tangenten
ForumindlægHej Jeg har en matematik opgave for til i morgen, og sidder lidt fast, håber på hjælp :) Funktion g er bestemt ved g(x)=-x2+bx+c. hvor b og c er konstanterne. Det oplyses, at graferne for f og g har en fælles tangent i t i punktet P(1,f(1). a) Bestem en ligning for tangenten t, og beste... -
Hvilket gymnasium?
ForumindlægHej :) Jeg vil rigtig gerne vide lidt hvilket gymnasium der passer bedst til det jeg vil. Jeg tænker at jeg i fremtiden vil være indretningsarkitekt, men ved ikke rigtigt om det vil være bedst hvis jeg gik på STX eller HTX. Mange tak på forhånd! -
Bevis for binomialfordelingen?
ForumindlægHvad er det, og hvordan ser det ud? Kan slet ikke finde det i mine noter. -
komplekse tal - eksponential
ForumindlægJeg har kigget mine noter igennem og kan ikke rigtig finde ud af hvordan jeg skal løse denne opgave, er der nogen der kan hjælpe? -
bestået eller ej
Forumindlæghej jeg har fået 00 i matematik B i skriftlig samt mundtlig i årskarakter, men fik dog 4 i eksamenskarakter i skriftlig. Ville Faget Matematik nu være bestået, eller skal det læses op som supplerende? det skal lige siges at jeg kun var op i skriftlig eksamen i matematik. håber i kan hj... -
Help!
ForumindlægHvis man nu dumper i fx fysik B og så får topkarakter i kemi A og matematik A og får fx et snit på måske 9, 10 eller over kan man så godt komme ind på medicin-studiet (altså slem om man ikke har fået en god karakter i fysik). Og ved i hvad de mon vil sige til at man måske har dumpet i fysik? N... -
PLEASE HURTIG HJÆLP
Forumindlæg1. Grafen for den linære funktion f(x) går gennem punkterne (-1, 3) og (2, 0) ? a) Find funktionens forskrift på formen y= ax+ b b) Beregn f(9) c) Løs ligningen f(x) = 7 Opgaven her: bestemmes x HÅBER AT DER ER EN VENLIG SJÆL, SOM KAN HJÆLPE MIG!! -
Rumfang og integralregning
ForumindlægHej studieportalen! Jeg er igang med et matematik projekt, hvor jeg simpelthen er gået i stå i en af opgaverne. Er der måske en derude der kan hjælpe mig med at udregne både a og b i den vedhæftede fil? Tak på forhånd :) -
vektorer
ForumindlægNogle som kan hjælpe med opg. c og d? -
ny reform
ForumindlægHej.. er der nogen der ved, hvordan historie eksamen kommer til at foregå efter den nye reform, altså HVIS jeg skal op i faget til sommer næste år? og hvad med dansk mundtlig, fysik B, biologi B, engelsk A mundtlig? -
Undervisningsbeskrivelse ved skr. eksamen?
ForumindlægSkal læreren skrive en undervisningsbeskrivelse (studieplan), hvor "pensum" for året står, hvis holdet kun skal op i skr. eksamen, men ikke mundtlig? Det er 2g mat B, ny reform. -
vanskelig kemi
Forumindlæghey folks er der nogen af jer som har noter til stx kemi på A niveau? jeg er nemlig ved at dumpe i faget- så ha meget hårdt brug for hjælp! håber i kan hjælpe mig! p.s. det værste er at i de humanistiske fag er jeg op på 10- 12 karakter men kemi ligger jeg på 00! -
Hvad er kvadratsætningerne?
ForumindlægHej :D Jeg er i gang med at læse op til årsprøve i matematik ( 1. års) og i pensum står der bl.a. anvende kvadratsætningerne og reducere udtryk. Der står ikke noget om det i min grundbog og har kun et sted i mine noter brugt det til et bevis hvor jeg åbenbart bruger en kvadratsætning af typen (a... -
hvornår passerer skibene hinanden??
ForumindlægHejsa.. Jeg har en opgave, der er lidt tricky.. Jeg har to skibe, som da klokken var 12.00 havde disse variabler: SKIB A: |AF| = 1566,5 m. |AL| = 1200 m a = 1006,7 m Vinkel v = 40 grader SKIB B: |BF| = 1494,5 m. |BL| = 1000 m. b = 1110,6 m. Et halvt minut senere er: Skib A: Vinkel v = 42 grade... -
Opgave 11. 1) Tegn den lineære regression. 2) Bestem a og b. 3) tegn residualplot. 3) Den 30. september var der indlagt 45 patienter. Passer modellen? Hvo...
ForumindlægIndlagte patienter med bekræftet COVID-19 - pr. dag i region hovedstad fra 16/9-21/9 dag Indlagte patienter hjælp til opgaven. 0 21 1 26 2 27 3 32 4 33 5 41 Opgave 11. 1) Tegn den lineære regression. 2) Bestem a og b. 3) tegn residualplot. 3) Den 30. september...
