Søgning på: engelsk eksamen 2009 b. Resultater: 16781 til 16800 af 132250
-
Simple kemiopgaver til eksamen; Hjælp!
ForumindlægHåber i kan hjælpe mig, dette er et 4 opgaver ( et udkast til en eksamensprøve, hvoraf jeg har lavet resten) jeg ikke kan kringle, selvom jeg godt ved at de garanteret er nemme! Altså det er en slags stikprøve, hvor nogle af svarene (1 eller flere) er korrekte, og så skal man regne efter, for at ... -
Eksamens emne 2
ForumindlægNogen der kan forklare mig, hvad cirklens ligning går ud på? Så hvidt jeg husker har det noget med cirklens periferi at gøre, nogen der kan forklare yderligere? -
Mat eksamen - hvordan skal det forståes?
ForumindlægHej ! Se vedhæftede eksamensopgave. Ved alle spørgsmål står der til sidst: Det forventes at der indgår mindst et bevis. Mener de der: 1) et bevis, som i at jeg tager et eksempel på nogle værdi og sætter ind i formlen, og forklarer hvordan og hvorledes. 2) et bevis for selve formlen? ... -
Analysemodeller --> Eksamen i morgen.
ForumindlægKan man godt bruge den samme litterærer analyse på både: Noveller og fiktive tekster? Altså analysemodellen med: 1. Genre. 2. Titel. 3. Forfatter. 4. Referat. 5. Miljø (bolig, mennesker, samfund og tid). 6. Synsinkel. 7. Personkarakteristik. 8. Forfatterholdning. 9. Sprogiagttagelse (teksten, ... -
Dansk Eksamen - Etik og Moral.
ForumindlægHej :) Jeg har lige trukket "Etik og Moral" som emne til den mundtlige afgangsprøve i dansk. Er der nogen der kender nogle gode tekster, sagprosa eller digte, må i meget gerne skrive dem. :D Tak. -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej allesammen, jeg skal op i Dansk mundtlig imorgen (stx), mit spørgsmål er så, om man kommer op i tekster, som man har haft forfatteren om i de tre år? eller kan man komme op i nogle tekster, hvor man aldrig har haft forfatteren? -
Hjælp til forberedelse til NG eksamen.
ForumindlægHej SP Jeg skal på fredag op i Natur Geografi som jeg har på C niveau STX, mit spørgsmål er nu hvordan jeg skal forberede mig? Vi har af vores lærer fået uddelt en spørgsmålsliste hvor der er 10 overskrifter som afgrænser hvert emne, det er eksempelvis: "Vejrudsigten har stor indflydelse p... -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej Jeg skal op i 9. klasse afgangsprøven om en uge i dansk, og jeg har om Skyggen af H.C. Andersen ;-) Nogle der kan forklare mig hvordan jeg kan bruge aktantmodellen i forhold til den? Altså hvem er giver osv.? -
Dansk eksamen i morgen - HJÆLP!!
ForumindlægHej! Jeg har om folkeviser i mundtlig dansk, og jeg har valgt Torbens datter, og jeg har valgt at perspektivere til Ebbe Skammelsøn, men jeg ved ikke om jeg har nok punkter jeg kan perspektivere til. Har I nogle forslag til hvilke ting i teksterne jeg kan perspektivere til? På forhånd - tak! -
dansk skriftlig eksamen 2010?
ForumindlægHej alle, er der nogen af jer der har lavet en af de følgende stilemner før? 1) De gales hjem 2) Det gode liv og det sunde liv 3) Ironi i det offentlige rum 4) Den jødiske hustru mvh Peter -
AT eksamen - Metodeafsnit
ForumindlægHey. Jeg er ved at færdiggøre mit talepapir, men jeg vil meget gerne have hjælp til metode overvejelserne. Altså hvilke svagheder har den kvalitative metode i samfundsfag. Jeg har skrevet af fordele ved den er at man kan se på personlige udtalelser. Men vil meget gerne uddybe det. Og hvilke forde... -
eksamen... rækkefølge af elever
Forumindlæghvem bestemmer hvad rækkefølge eleverne skal op på i Gymnasiet? er det læreren eller ministeriet? jeg mener hvis en hel klasse skal op til matematik, hvem bestemmer så rækkefølgen eleverne skal op på? kunne godt være en herinde vidste det... f.eks. hvis der er en lærer. -
Mundtlig matematik eksamen
ForumindlægHej:) Et af mine spørgsmål til matematikeksamen går ud på at jeg skal forklare hvad en differentialligning er. Er der nogen der har en idé om hvad det kunne være bedst at sige for jeg har lidt problemer med at finde ud af hvad der forventes vi forklarer om det. På forhånd tak :) -
Kost og helbred - eksamen
ForumindlægHey alle - forklare hvordan kosten bør være sammensat, og hvordan er det i forhold til hvordan den typiske dansker spsier - diskuter motions betydning for helbredstilstanden Tak på Forhånd (biologi på c-niveau) -
Mat eksamens spørgsmål!
ForumindlægUndersøg om f(x) = x*e^x + 3x er en løsning til differentialligningen y'= y+ y/x -2x. Jeg ved godt at jeg først skal differentiere fu ktionen, men hvad så derefter? :) -
Eksamens spørgsmål matematik!!
ForumindlægJeg har vedhæftet et billed af opgaven, hvor jeg skal bestemme kvartilsættet for kvinder og mænd, her har jeg sagt at: Kvartilsættet kvinder: Der hvor vi ser linjen ved vores boksplot starter er den mindste værdi = 20.7 1. kvartil = 30 medianen = 35.7 3. kvartil = 42.5 største værdi = 82.3 ... -
Latin eksamen (24 timers) - HASTER!
ForumindlægHejsa! Sidder med noget latin, som jeg ikke kan finde ud af. der drejer sig om sætningerne: 1. Hoc fuit peculii mei fermentum. 2. Cito fit quod di volunt. Har virkelig brug for hjælp! Har kun til imorgen! Tak på forhånd" Hoc: Hic ”denne”, ”denne” eller ”d... -
Forsøg angående Radon til eksamen
ForumindlægHej. Da vi forbereder til vores naturfagsfremlæggelse, mangler vi et forsøg at udføre. Nogle der har nogle forsøg, som der er brugbart? -
ANG. SAMF. EKSAMEN
ForumindlægHejsa! Jeg skal til samfundsfags eksamen (FSA) på mandag og ville derfor høre om der var nogen, der kunne forklare mig, sådan punkt for punkt, hvordan samfundsfags eksamen foregår..? Og desuden om der var nogle specielle ting, jeg skulle være opmærksom på? -
En kort engelsk tekst der skal rettes for stavefejl HASTER !!
ForumindlægThe advantage of watching reality TV is that a normal / any person who wishes to get known by everybody can get famous by attending on reality TV. And the disadvantages are far bigger than the disadvantages. The person participating in the reality show might regret a lot of thing he/she has done...
