Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 16781 til 16800 af 40685
-
Krav til fagkombination.
ForumindlægHej alle sammen, Jeg er allerede begyndt at spekulere over fagkombinationen til AT-eksamen i 3.g.. Mit problem er, jeg skal hæve et af min B-fag (står mellem kemi eller fysik), men jeg regner med at hæve kemi, dog ville jeg vide, om et af fagene skal være et A-fag? Da jeg gerne vil kombinere det ... -
Hjæælp ;) Til bøger
ForumindlægHej Sp. Den dag jeg op i fysik/kemi, har jeg lidt læseferie før jeg går op til eksamen, men jeg vil derfor godt læse nogle bøger om de forskellige emner, så jeg måske kan få bedre karakterer! :) Så hvilke bøger vil i anbefale, ud fra disse emner:Kemi:Alkoholsyre og baser samt salteAtom kemimadens... -
Udmeldt af gymnasium midt i tredje år.... HJÆLP
ForumindlægHej Studieportalen Da jeg afleverede for sent til DIO-eksamen (synopsis), er jeg desværre blevet udmeldt af gymnasiet. Dette er meget problematisk, da jeg var midt i tredje år. Jeg fik at vide af gymnasiet, at jeg enten kunne gå tredje år om, eller så kunne jeg forsætte på et andet gymnasium. D... -
Gå 1.g om, eller hvad?
ForumindlægHej. Jeg har haft et noget ringe 1.g år på STX. Mine folkeskolekarakterer er blevet halveret i løbet af året, og jeg har lidt problemer med at følge med. Dette (må jeg erkende), skyldes egen uoplagthed, men jeg ved at jeg vil gøre det bedre næste år, uanset hvad der skal ske. Hvad tror I ville gi... -
Er matematik på A-niveau svært?
ForumindlægJa som overskriften siger, er matematik på A-niveau svært? Starter på stx her efter ferien og skal have matematik på A-niveau, da det kræver matematik, dansk på A-niveau og biotek på B-niveau for at komme ind på det biologiske institut (hvilket er hvad jeg vil efter gymnasiet). Har altid været e... -
for ringe :(
ForumindlægI 8. klasse fik jeg i 1. StandpunktskarakterDansk 6-6-7-6Mat 6-6Engelsk 6Tysk 72. Standpunktskarakter har jeg slet ikke fået nogle karakter.3. StandpunktskarakterDansk 7-5-6-6Mat 6-6Mdt. engelsk 6Tysk 7fysik/kemi 7I 9. klasse 1. standpunktskarakterdansk 6-5-5-6mat 5-5engelsk 6tysk 6fysik... -
Mediefagseksamen Hv...?
ForumindlægHej jeg skal til Mediefags eksamen til sommer og jeg er lidt på røven. Situationen er som følger. Vores Mediefagslære det første halve år kom kun 1 håndfuldgange så fik vi en ny og han er noget speciel. Han har ikke lært os en skid om hvordan vi bruger et kamera endnu og hans undervisning er ... -
Et spørgsmål om gennemsnit i forbindelse med tysk
ForumindlægHej Jeg blev forleden spurgt af en ven i forbindelse med hans afslutning af Tysk A ved en skriftlig eksamen. Der opstod desværre nogle tekniske problemer undervejs, som desværre betød, at han ikke fik afleveret en færdiggjort eksamensopgave. Han fik desværre 00 i den skriftlige eksamenskarakter... -
nyhedsformidling
ForumindlægMeget utilfreds over min dansk eksamen (mundtlig) vil jeg høre om andre har oplevet noget lignende? Jeg trak 'nyhedsformidling' og skulle give analyse af 'På Thingvalla' af Herman Bang. Der var udover teksten ingen bilag. Spørgsmålene var: 1. genrebestem teksten og underbyg iagtag... -
Fejl i eksamenspensum
ForumindlægHej Jeg var i mandags til eksamen Under eksamenen blev jeg stillet spørgsmål jeg blev lidt shockeret over at blive spurt om, og som jeg selfølgelig havde vanskeligheder ved at svare på. Efter et chokerende 02 til mig, gik jeg hjem og efterkikkede disse spørgsmål i litteraturen vi havde fået ... -
Nervøsitet er din ven.
ForumindlægDer er måske lang tid til de årlige eksamener (eller også er der ikke) - men det er ikke kun til den årlige eksamen du vil have gavn af at være optaget af de rigtige tanker og følelser - og dermed kunne styre din nervøsitet så du får det bedst mulige ud af situationen. Nervøsitet mobliliserer nem... -
Universitet
ForumindlægHej SP, Jeg har et spørgsmål omkrig reeksamen. Jeg er lige nu igang med at tage et kursus indenfor laboratoriearbejde. Her er der ikke en ordinær eksamen, men blot 4 prøver som man skal have mindst 170 point i - og så får man bestået/ikke bestået. Mit spørgsmål er så, hvis man ikke kan opnå de 1... -
Tips og tricks
ForumindlægHej derude, Jeg ville høre om nogle af jer derude ville dele nogle oplevelser omkring AT-eksamen med mig. Hvad for nogle ting synes I man skal gøre for at det kommer til at gå bedst muligt med AT-eksamen, og hvad gjorde I, som var positivt? Jeg skal selv om her til sommer, og er ret nervøs for ... -
Årsprøver
ForumindlægHej allesammen.Jeg er en spæd 1.g'er, der er helt forvirret. Efter udtrækning er det blevet bestemt, at jeg (og en hel masse andre) ikke skal til eksamen i 1.g, da vi ikke har mediefag.I stedet skal jeg til to årsprøver. Fysik og tysk. Men hvad er betydningen af disse årsprøver? Kommer de til... -
Mundtlig Eks -Gode råd??
ForumindlægUha.. nu er jeg kommet i den (mindre heldige, synes jeg selv) situation at jeg skal op til mundtlig tysk B. Er der nogen af jer der har erfaringer fra denne eksamen?Hvor meget skal man kunne? Jeg føler bare at kravene er meget høje nu når det er B-niveau, men har slet ingen anelse om det(?)Desude... -
Matematik, rejse til USA
ForumindlægHey folkens! :) Skal op i eksamen i matematik her i maj, og har valgt at have om en rejse til USA, men er lidt tom for ideér hvad det kan indholde. Har skrevet min synopsis, men kan sagtens nå at smide flere ting i den :) Lige pt. har jeg noget med Hvor lang tid tager turen der over ... -
Matematik-Hf-niveau´s skræk
ForumindlægHej hjælpende menneske! Jeg skal op i matematik på c-niveau på mandag. Jeg må ærligt indrømme at jeg ikke er god til matematik. Jeg ville bare høre om der evt. er nogle der ligger inde med nogle redegørelser og eksempler (altså svar til mundtlig eksamen) på de emner man kan komme op i. Ekspotine... -
Sælg dig selv så dyrt som muligt!
Forumindlæg... dagen er oprundet - det er din tur. Du har måske ikke fået læst helt så grundigt som du kunne, du har måske heller ikke været helt så aktiv i skoleåret, som du kunne. Du har også lidt hovedpine (måske resterne fra lørdagens fest?) - og de bukser du ville have haft på her til morgen var tydeli... -
trigonometri- ligninger og uligeheder
Forumindlæghej jeg er igang med at læse til det mundtlig eksame og der er en del spørgsmål som jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal gøre spørgsmål 1) -redegøre for definationen af den trigonometriske funktion f(x)= sin(x) og den generalle sinusfunktion - vis hvorledes simple ligninger og uligheder... -
gamle afleveringer
Forumindlæghej min computer er brudt sammen og jeg skal nu vælge at betale i dyre domme for at få gamle filer over på en ny computer eller om jeg bare skal "starte forfra" og glemme de gamle afleveringer. Er det vigtigt at have mine to store opgaver fra 1.g og 2.g og min AT-årsprøve fra 2.g for at...
