Studievejledning

Udmeldt af gymnasium midt i tredje år.... HJÆLP

30. november 2018 af HjælpeløsElev (Slettet)
Hej Studieportalen


Da jeg afleverede for sent til DIO-eksamen (synopsis), er jeg desværre blevet udmeldt af gymnasiet. Dette er meget problematisk, da jeg var midt i tredje år. Jeg fik at vide af gymnasiet, at jeg enten kunne gå tredje år om, eller så kunne jeg forsætte på et andet gymnasium. Da jeg synes, at det er meget ærgerligt at starte forfra, ville jeg gerne høre fra jer, hvor stor sandsynligheden er for at forsætte på et andet gymnasium på dette tidspunkt.

Brugbart svar (0)

Svar #1
30. november 2018 af EnStuderende

Det tror jeg ikke, der er nogen herinde, der kan svare på - det bedste, du kan gøre, er at ringe til gymnasierne med det samme og høre, hvorvidt der er plads, og om det er muligt at tage de sidste fag hos dem.


Brugbart svar (0)

Svar #2
30. november 2018 af Smut1

Jeg fik lov at skifte gymnasie og studieretning mit inde i skoleåret lige efter efterårsferien, så det er da ikke utænkeligt, hvis du bare ansøger om den samme studieretning. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
01. december 2018 af guzbak

Har du snakket med en studievejleder?

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #4
02. december 2018 af HjælpeløsElev (Slettet)

#3
Har du snakket med en studievejleder?

Ja, og jeg blev fortalt, at jeg skulle henvende mig til nogle skoler, hvor jeg skal overbevise dem om, at jeg virkelig gerne vil have gymnasiet overstået. Dette er dog ikke problemattiken.... jeg vil gerne finde et gymnasium, der både har plads til en mere, og som ikke er begyndt på DIO-eksamen endnu. Da jeg som sagt ikke fik min DIO-synopsis godkendt pga. for sent aflevering.

Brugbart svar (0)

Svar #5
02. december 2018 af guzbak

Vi andre kan ikke vide hvem der ikke er startet på den eksamen endnu. Du må ud og kontakte de forskellige gymnasier inden ddt bliver for sent.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Udmeldt af gymnasium midt i tredje år.... HJÆLP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.