Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 16801 til 16820 af 22746
-
korrektur af SRP
ForumindlægHej derude Nogen der vil læse korrektur af min SRP. Jeg skriver i Matematik og fysik om det skrå kast, og vil rigtig gerne have en til at læse den igennem. Det behøver ikke være grundigt, men lidt er også godt :D Jeg bytter gerne hvis du har en SRP du gerne vil have kigget igennem. Sk... -
Er Hz lige med sekunder? Jeg er forvirret!
ForumindlægHej.. Jeg kender bølge formlen: v = λ * f og jeg ved at f som er frekvens kommer ud i Hz, MEN i min fysik bog regner de lysets hastighed altså frekvensen men de skriver resultatet i s (sekunder), hvordan kan det være når frekvensen skal komme ud i Hz???? hjælp mig please..:D -
Naturvidenskabelig engelsk-ordbog
ForumindlægJeg vil lige høre om der er nogen, der kender en naturvidenskabelig ordbog (specielt med matematik, men også gerne fysik), hvor man kan slå så godt som alle matematiske ord op... Jeg er ret irriteret over, at der er mange ord, som jeg ikke kan på dansk, når jeg skal omtale matematik, der er på hø... -
Portion af Rn-220 tilbage?
ForumindlægHey !Sidder lige med en fysik opgave som jeg ikke helt ved hvad jeg skal stille op med. Opgaven er at finde ud af hvor meget af den oprindelige portion Rn-220 der er tilbage efter 4 gange halverings periode. Mit første indskud var at halvere 220 4 gange men lyder lidt for let :P så er sikker på d... -
Radioaktiv stråling
ForumindlægHej, jeg skal op til fysik eksamen her på torsdag. Jeg kan bl.a. risikere, at trække radioaktiv stråling og henfald, eller det periodiske system. Jeg ved godt hvad begge emner er, men skal man lave nogle forsøg til disse emner eller bare snakke om dem, da det er en mundtlig prøve? :) Mvh Thomas -
solsystemet
ForumindlægHej - Jeg forbereder mig til eksamen i fysik, men jeg har lige et spørgsmål. Er der nogen der kan lige forklare det kort? Hvad forstås ved solsystemets opbygning samt selvvalgte fænomer, vi kan opleve på baggrund af opbygningen? Hvordan vi ved, at Solsystemet ser ud, som det gør? På forh... -
Vektorer
ForumindlægHej, jeg sidder og skal lave eksamensprojektet i mat b fra 2008, og er gået i stå ved opgave 1. F opgaven kan findes her: http://www.otguv.ots.dk/laerer-sider/fysik/matb/opgaver/opgave1.pdf Min lærer fortalte mig at den skal løses med vektorer, nogle der kan hjælpe mig ? -
hjælp mig!!!!! radioaktivt henflad
Forumindlæghej vil du hjælpe mig, da jeg skal op i fysik/kemi i morgen og skal have styr på det sidste også kan jeg slet ikke huske hvordan man renger henflad ud (jeg har kigget nogle steder men forstår det ikke) jeg kan ikke huske på isotopkort om det er afla er 2 ned og 2 til højre beta er 1 ned ... -
Hurtigst muligt
ForumindlægHej.. Må indrømme jeg ikk er verdens bedste til fysik... såå..kunne meget gerne bruge en go link om sukker... Opgaven skal handle om sukker og er helt sort i hovedet... ved slet ikke hvad jeg skal skrive om.. hvis nogle kan hjælpe vil jeg blive glad...på forhånd tak..!!Knus brit -
Forsøg til Metaller 9 kl afgangprøve
ForumindlægHej alle :) Mig og min veninde skal op til fysik eksamen, og vi er i tvivl om hvilke forsøg vi skal lave, og om det er muligt at lave forsøg til følgene emner: Legering Rust Ellers er vi bare meget interesseret i at høre, hvilke forslag folk har til forsøg under metaller (behøver nødvændigvis... -
Afgangspøve
ForumindlægHej, jeg er meget meget nervøs for min fysik/kemi afgangsprøve. Jeg vil bare lige høre om, der er nogle der kan give en detaljeret beskrivelse af, hvordan det foregår? Når man laver det alene, men er op med 3 andre. Og det teoritiske kan man læse og øve på, men hvad hvis man er meget usikker ... -
Hvilke egenskaber bestemmer kulbrinters kogepunkt?
ForumindlægHej :) Jeg har fået en fysik opgave for, hvor jeg skal svare på dette spg: Hvilken tilstandsændring udnyttes når man destillerer, og hvilken egenskab ved kulbrinterne bestemmer kogepunktet? Jeg har selv svaret på den første del af spg, det er det sidste jeg ikke kan finde ud a... -
Syrer og metaller - forsøg?
ForumindlægHej! Da jeg skal op i fysik på tirsdag og netop lige har fået at vide, at vi kan trække metaller, hvilket vi aldrig har haft om, er jeg i øjeblikket en smule frustreret og stresset, da jeg ikke kan finde nogle forsøg.. Er der evt. nogle, der har forsøg til emnet "syrer og metaller"? :... -
Acceleration
Forumindlægen lille opgave i fysik som jeg er gået i stå med....Opgaven lyder således:En knallert,som kører har en begyndelseshastighed på 7,0m/s. Den har en konstant acceleration på -2m/s.a) hvor langt har den kørt til tiden 3,0sek?b) Hvor stor er hastigheden til tiden 3,0 sekc) På hviklet tidspunkt er kna... -
Problemer med 3-Faset Vekselspænding
ForumindlægJeg skal snart op til FSA i fysik/kemi, og jeg har lidt problemer med 3-faset vekselspænding. Jeg forstår ikke helt det med Fasespænding og Netspænding, så håber at der er nogle, som kan forklare det (Grundigt) :) Derudover vil jeg spørge, om hvilke ting som er vigtige at komme ind over ved 3-f... -
Termodynamik
ForumindlægHar længe ledt efter folk, men god kendskab til termodynamik. Jeg interessere mig meget for emnet, men har tit brug for teoretisk hjælp, da jeg aldrig har haft fysik højere end B niveau.Ved ikke om dette er det rigtige sted at søge, men håber her findes en som er frisk på at hjælpe over fx mail e... -
Eksempel på udregning af q-værdi.
ForumindlægHej med jer. Jeg skal til en fysik fremlæggels, hvor jeg skal b.la. skal fortælle om q-vårdien. Min fysiklære vil så have, at eg kommer med et eksempel på udregning af q-værdien ved hjælp af forml, som ser således ud: Håber i kan hjælpe mig med, at komme med et eksempel. På forhånd. -
24 Timers eksamen
ForumindlægHej alle på studieportalen. Jeg har idag været oppe og trække emne til en 24 timers fysik eksamen, hvor jeg har været så heldig at trække termisk energi, med stikordende "Effekt, Varmefylde og nyttevirkning. Er der evt. nogen som har været oppe i det før? Eller nogen som gide læse hvad... -
HJÆLP! Energiforhold???
ForumindlægHej alle! Jeg er igang med at lave dispostitioner til min fysik eksamen. Jeg har dette emne samt disse stikord.. Emne: Kernefysik Stikord: Henfaldstyper, bevarelsessætninger, kernekort, halveringstid, energiforhold, e=mc^2 Er der nogen som kan hjælpe mig med de to sidste stikord? Hvad k... -
Termisk energi
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart til fysik årsprøve, og jeg skal derfor læse på nogle forskellige former for energi. Nu har jeg læst lidt om mekanisk energi og termisk energi. Det jeg ikke forstår er, at både den mekaniske energi og den termiske energi begge to er summen af den potentielle energi og de...
